شناسه خبر: 12232 منتشر شده در مورخ: 1396/5/18 ساعت: 10:48 گروه: بهداشت و سلامت  
بهترین اقدام وزارت بهداشت در حوزه آموزش
اجرایی شدن سند آمایش سرزمینی

بهترین اقدام وزارت بهداشت در حوزه آموزش

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه در دولت یازدهم در حوزه آموزش پزشکی اولویت وزارت بهداشت ارتقاء کیفیت آموزش پزشکی بود گفت: البته افزایش ظرفیت باید با کیفیت همگون باشد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه کمبود فضا و امکانات آموزشی با توجه به افزایش ظرفیت ها در آموزش پزشکی در دولت یازدهم بسیار محسوس است، گفت: متاسفانه به تناسب ظرفیت سازی  که به خصوص در مقاطع دکترای عمومی حرفه ای و مقاطع تخصصی و فوق تخصصی اتفاق افتاد و ظرفیت‌ها به طور چشمگیر افزایش پیدا کرد، بودجه و امکانات آموزشی افزایش پیدا نکرد و این مساله موجب شده دانشگاه‌های علوم پزشکی تحت فشار قرار بگیرند.

دکتر حمید اکبری با اشاره به اینکه طبیعتا نمی‌توان این فشار را به دانشگاه اعمال کرد و همچنان کیفیت را حفظ کرد گفت: به هر حال در حوزه آموزش پزشکی اولویت در دولت یازدهم ارتقاء کیفیت آموزش پزشکی بود و مساله این است که افزایش ظرفیت باید با کیفیت همگون باشد و ارتقای کیفیت با افزایش ظرفیت نمی‌تواند هماهنگ باشد.   

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت اظهار کرد: سعی شده در طول سال های گذشته کیفیت آموزش پزشکی حفظ شود اما ما در وزارت بهداشت با کمبود بودجه و اعتبارات و امکانات آموزشی مواجه هستیم و بسیاری از آزمایشگاه‌های در طول چند سال گذشته بازسازی نشده اند و امکانات نیز به آن ها تزریق نشده و بسیاری آزمایشگاه ها کماکان با امکانات 30 تا 40 سال قبل کار می کند. در حالیکه رشته های جدید ایجاد شده و دانشجوهای بیشتری گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم در دولت دوازدهم کمبودها جبران و زیر ساخت ها تقویت شوند و بتوانیم تحقیقات و آموزش بهتری را داشته باشیم، افزود:  در حال حاضر که در پایان دولت یازدهم به سر می‌بریم به دنبال این هستیم که برنامه‌هایی که برای تحول آموزش پزشکی طی سه سال گذشته تدوین و ابلاغ شد و در دانشگاه های علوم پزشکی اجرا شد نهادینه شود و کاملا مستقر شود تحت تاثیر تغییر و تحولات دولت این برنامه‌ها که به طور جدی هم مورد استقبال دانشگاه ها قرار گرفته و نتایج خوبی هم در طول دو سال گذشته داشته منتفی نشود و ادامه پیدا کند. 

اکبری با اشاره به اجرایی کردن سند آمایش سرزمینی به عنوان بهترین اقدام وزارت بهداشت در حوزه آموزش پزشکی در دولت یازدهم اظهار کرد: این سند می تواند منافع زیادی برای  کشور داشته باشد و در این راستا ما ماموریت های مختلفی را به دانشگاه ها دادیم که از موازی کار بپرهیزند  و دانشگاه ها نیز برنامه‌ریزی کردند که از امکانات و پتانسیل های هم در یک منطقه آمایشی استفاده کنند و  به جای رقابت منفی که باعث می شود تعدد و گسترش بی رویه رشته‌ها را داشته باشیم همه رشته ها در یک منطقه توزیع شوند و بر اساس توانمندی از همه ظرفیت‌ها استفاده شود. 

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در پایان خاطر نشان کرد: منطقه بندی آمایشی به دنبال همین موضوع است که بر اساس نیازهای مناطق و زیر ساخت ها و پتانسیل‌ها رشته ها و ماموریت‌های خاصی دنبال شود که این کارها انجام شده و امیدواریم بتوانیم با کارهایی که در هفته های آخر دولت انجام دادیم این موضوعات را نهادیه کنیم تا کار به طور مستمر ادامه داشته باشد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *