شناسه خبر: 12230 منتشر شده در مورخ: 1396/5/18 ساعت: 08:58 گروه: اجتماعی  
هزار و یک ماجرای تمام نشدنی مسکن معلولان هشتگرد

هزار و یک ماجرای تمام نشدنی مسکن معلولان هشتگرد

در شرایطی که وام مسکن مهر از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته مسکن مهر معلولان هشتگرد هنوز اندر خم افزایش ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان است و پروژه به کندی پیش می‌رود.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا ماجراهای مسکن مهر معلولان هشتگرد که سال گذشته اخبار آن با کلاهبرداری شش میلیارد تومانی از این تعاونی منتشر شد حالا و در شرایطی که پروژه تا حدود اندکی پیش رفته دچار مشکل آب و برق شده و از سوی دیگر تسهیلات ۲۵ به ۳۰ میلیون تومانی آن نیز در بانک بلوکه شده است.

مدیرعامل تعاونی مسکن جامعه معلولین ایران در این خصوص اظهار کرد: ماه‌های گذشته شرایط اداری و اجرایی تا حدودی برای پیشرفت پروژه ۵۶۰ واحدی مسکن مهر معلولان هشتگرد مهیا شده بود ولی متاسفانه به دلیل برداشت واریزی اعضا از طرف شرکت عمران و هزینه در پروژه‌های دیگر و جلوگیری از پرداخت وام مسکن، کار ما تقریبا متوقف شده است.

داوود نیاکان تصریح کرد: ۲۰۰ واحد آماده شده که به دلیل نبود انشعابات بیش از یک سال بلاتکلیف مانده است و مابقی پروژه حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با متوقف شدن پرداخت از طرف شرکت عمران و بانک مسکن به بهانه‌های نامتعارف و غیرمنتظره پروژه تقریبا متوقف شده و هیچ مسوولی از طرف بانک و شرکت عمران پاسخگوی مشکلات به وجود آمده از طرف خودشان نیست.

وی با بیان این‌که دستگاه‌های مربوطه در حال اتلاف زمان هستند گفت: شبکه آب در حال انجام است و شرکت برق ترانس‌های برق را وصل نمی‌کند. علت این مساله را هم نبود تجهیزات و بودجه عنوان می‌کنند. گازرسانی نیز نیمه کاره رها شده است.

نیاکان خاطرنشان کرد: تسهیلات ما نیز ماجراهای خاص خود را دارد. همه می‌دانند که وام مسکن مهر از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته اما تسهیلات ما هنوز ۲۵ میلیون تومان است و رقم افزایش یافته به ۳۰ میلیون تومان در بانک بلوکه شده است، چرا که مسوولان بانک مسکن یک شبه از پیمانکار صورت‌های مالی حسابرسی شده می‌خواهند تا ادامه تسهیلات را بپردازند؛ در حالی که اکثر پیمانکاران در دریافت تسهیلات ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان هیچ مشکلی نداشته‌اند. هم‌اکنون حدود یک ماه است تعاونی معلولین پیگیر حل این مشکل در بانک شده ولی متاسفانه از طرف بانک هیچ اقدامی جهت حل مشکلات صورت نگرفته است.

وی با بیان این که معلولان واقعا بعد از گذشت ۱۰ سال از آغاز به کار پروژه مسکن مهر هشتگرد خسته شده‌اند، افزود: تا کنون هیچ اتفاق خاصی برای بازگرداندن مبلغ شش میلیارد تومان مفقودی توسط شرکت "پ" که پیمانکار قبلی پروژه ما بود صورت نگرفته است. البته بانک مسکن مطالبات خود را پی‌گیری می‌کند ولی تعاونی به دلیل نداشتن هیچ‌گونه قراردادی با پیمانکار نمی‌تواند شکایت حقوقی داشته باشد بلکه شرکت عمران وظیفه دارد که پیگیر استرداد مبالغ اضافی دریافتی پیمانکار خلع ید شده است.

نیاکان تاکید کرد: پروژه ما ابتدا ۱۰۲۰ واحد بود اما با گذشت این همه سال متاسفانه فقط ۵۶۰ واحد آن در حال اجرا است و مابقی (۴۶۰ واحد) به دلیل مشکلات به وجود آمده از طرف پیمانکار خلع ید شده و عدم توجه شرکت عمران به نیاز معلولان، در مرحله فوندانسیون باقی مانده که در این صورت مابقی اعضا وضعیت نامشخص دارند. امیدواریم با همکاری و همدلی مسوولان به خصوص مدیران دستگاه‌های خدمات رسان شاهد اتمام کار ۵۶۰ واحد و ادامه ساخت مابقی پروژه ۴۶۰ واحدی باشیم باشیم و خوشحالی را به جمع معلولان بیاوریم.

مدیرعامل تعاونی مسکن جامعه معلولین ایران خاطر نشان کرد: دولت یازدهم قول داده مسکن مهر را تا پایان سال جاری به اتمام برساند که امیدواریم با تزریق به موقع تسهیلات بانکی به پروژه ما در این فصل سال که مناسب کار است این اتفاق رخ دهد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *