شناسه خبر: 12229 منتشر شده در مورخ: 1396/5/18 ساعت: 08:43 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  

روزنامه چهارشنبه 18 مرداد 1396

راه اندازی سامانه خدمات بانکی به نابینایان در ۳ شعبه بانک پارسیان - لیست وزرای پیشنهادی برای دولت دوازدهم - با مدعیان طبابت بدون تخصص برخورد میکنیم - فکر نمیکردم دو طلای جهانی بگیرم - نابینایان، قشر زنده و پویای جامعه هستند

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 18 مرداد 1396

16 ذی القعده 1438

9 آگوست 2017

سال بیست و یکم شماره 5638

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

راه اندازی سامانه خدمات بانکی به نابینایان در ۳ شعبه بانک پارسیان 2

لیست وزرای پیشنهادی برای دولت دوازدهم 4

با مدعیان طبابت بدون تخصص برخورد میکنیم 6

فکر نمیکردم دو طلای جهانی بگیرم 13

نابینایان، قشر زنده و پویای جامعه هستند

حوادث

 

 

.......ویژه

* راه اندازی سامانه خدمات بانکی به نابینایان در ۳ شعبه بانک پارسیان: امکان ارائه خدمات بانکی ویژه نابینایان، به منظور تسهیل دسترسی این قشر از جامعه، با مجهزشدن سه شعبه کریم خان زند، میدان انقلاب و میدان فردوسی بانک پارسیان فراهم شد. به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان، با حضور مهندس خسروانی، عضو هیئت مدیره بانک پارسیان و دکتر صابری رئیس هیئت مدیره تشکلهای نابینایان کشور، از سامانه خدمات بانکی به نابینایان رونمایی شد. عضو هیئت مدیره بانک پارسیان در مراسم رونمایی از سامانه خدمات بانکی به نابینایان گفت: مسئولیت اجتماعی افراد سالم مقابل کم توانان به مراتب بیشتر است و بانک پارسیان با چنین نگاهی، سرویس دهی به مشتریان نابینا را به طور همزمان در سه شعبه کریم خان زند، میدان انقلاب و میدان فردوسی آغاز کرد. مهندس خسروانی خاطرنشان کرد: این پایان کار بانک پارسیان در ارائه خدمات توانمندی نیست و در این بانک ظرفیتهای زیادی برای ارائه سرویسهای ترجیحی به شرکتهای دانش بنیان وجود دارد و چنانچه درحوزه نابینایان شرکتهای دانش بنیانی هستند که علاقه به بهبود دنیای معلولان دارند، بانک پارسیان با کمال میل آمادگی دارد با این شرکتها همکاری کند. همچنین در حوزه درمان نیز برای هموطنان نابینا در حال رایزنی برای ارائه خدمات هستیم. بر پایه این گزارش، سامانه خدمات بانکی نابینایان با همکاری مشترک انجمن نابینایان و شرکت دانش بنیان پکتوس راه اندازی شده است. این سامانه شامل دستگاه برجسته نگار و نرم افزار فرمهای بانکی است که دارای صفحه کلید و نمایشگر بریل بوده و تکمیل فرمهای بانکی با استفاده از صفحه کلید توسط نابینایان انجام میشود. بنا بر این با راه اندازی این سامانه در بانک پارسیان، نابینایان بدون نیاز به حضور همراه میتوانند فرمهای درخواست انواع عملیات بانکی نظیر افتتاح حساب، دریافت وجه، واریز وجه، خدمات کارت و... را دریافت کنند و عملیات بانکی را انجام دهند.

........سیاسی

* لیست وزرای پیشنهادی برای دولت دوازدهم. حسینعلی امیری، معاون امور مجلس رئیس جمهوری گفت: رئیس جمهوری روز سه شنبه در نامه ای اسامی 17 وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم را به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد. لیست وزرا به این شرح است: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات: محمدجواد آذری جهرمی، وزارت اطلاعات: سید محمود علوی، وزارت امور اقتصاد و دارایی: مسعود کرباسیان، وزارت امور خارجه: محمدجواد ظریف، وزارت آموزش و پرورش: سید محمد بطحایی، وزارت بهداشت و درمان: سید حسن قاضیزاده هاشمی، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی: علی ربیعی، وزارت جهاد کشاورزی: علی حجتی، وزارت دادگستری: علیرضا آوایی، وزارت دفاع: امیر حاتمی، وزارت راه و شهرسازی: عباس آخوندی، وزارت صنعت و معدن: محمد شریعتمداری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: سید عباس صالحی، وزارت کشور: عبد الرضا رحمانی فضلی، وزارت نفت: بیژن زنگنه، وزارت نیرو: حبیب الله بیطرف، وزارت ورزش: مسعود سلطانیفر.

* لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حضور پرشور در مراسم تحلیف رئیس جمهوری نشان دهنده این است که پروژه منزوی ساختن ایران پوچ و بیراهه است و کشورهای مختلف علاقه مند به ارتباط با جمهوری اسلامی ایران هستند.

* عماد افروغ، نماینده سابق مجلس گفت: پشت مذاکره کنندگان هسته ای را خالی نکنیم. وی تأکید کرد: باید محکم بایستیم، دفاع جانانه کنیم و توی دهن متجاوزی بکوبیم که ریشه و تاریخ و فرهنگ ندارد و سرشار از تضاد درونی و بیرونی و رو به اضمحلال است.

* حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی، عضو شاخص جامعه روحانیت مبارز گفت: تفکرات مختلف در کابینه نیازمند کرسی هستند؛ لکن اولویت، توانمندی و شناخت و تجربه افراد است.

 

 

 

.......بهداشت و سلامت

* با مدعیان طبابت بدون تخصص برخورد میکنیم: معاون اول وزیر بهداشت گفت: طبق سیاستهای کلی سلامت که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، نظارت بر طب سنتی بر عهده وزارت بهداشت است و ما هم با هر کس که در این زمینه ادعای طبابت و تجویز نسخه بدون داشتن تخصص کند، برخورد میکنیم. دکتر حریرچی افزود: وزارت بهداشت از توسعه و به روز شدن طب ایرانی استقبال میکند. اما اگر کسی برای اصلاح سبک زندگی توصیه هایی درباره غذای سالم، فعالیت بدنی و... انجام داد، اشکالی ندارد، اما برخی در امور طبی دخالت میکنند و گاهی این کار با در نظر گرفتن منافع مالی انجام میشود. بر این اساس، ما شکایاتی را که در این زمینه انجام شود، رسیدگی کرده و اعلام میکنیم که درباره سلامت مردم سر سوزنی کوتاه نمیآییم و اگر اثبات شود مداخله طبی به سلامت مردم آسیب زده است، برخوردهای لازم را انجام میدهیم. به عنوان مثال مسائلی در زمینه استفاده از نمک دریایی مطرح میشود. ما در کشور طی سه دهه گذشته با کمبود ید مواجه بودیم و اطفالی به دنیا میآمدند که به دلیل کمبود هورمون تیروئید تا آخر عمر کمهوش بودند.

* وضعیت پیوند در ایران مطلوب است: رئیس مرکز مدیریت پیوند عضو وزارت بهداشت از انجام 3500 پیوند عضو در سال گذشته خبر داد. محمد کاظمینی گفت: البته این آمار غیر از پیوند نسوج (قرنیه، پوست و استخوان) است. وی افزود: هر گونه نقل و انتقال سلول عضو و بافت در حیطه اختیارات اداره پیوند وزارت بهداشت است. به این ترتیب وضعیت پیوند کشور ما در سطح منطقه، مطلوب است. نکته مثبت در پیوند اعضا، استفاده از مرگ مغزیها بوده است، 57 درصد پیوند کلیه ها و 63 درصد پیوند کبد و تمامی پیوندهای قلب از موارد مرگ مغزی بوده است؛ البته باید اقداماتی انجام دهیم که پیوند قلب در کشور افزایش پیدا کند، چرا که در این زمینه نیازمند هستیم. وضعیت پیوند کبد کشور در منطقه نیز در بهترین جایگاه قرار دارد.

.......ورزشی

* فکر نمیکردم دو طلای جهانی بگیرم: دارنده دو نشان طلای مسابقات جهانی پارا دو و میدانی جوانان سوییس گفت: فکر نمیکردم در دو ماده تخصصیم بر سکوی نخست بایستم. هاجر صفرزاده پس از این که برای نخستین بار دو نشان طلای مسابقات جهانی پارا دو و میدانی را به دست آورد، گفت: دوی ۲۰۰ و ۴۰۰ متر، مواد تخصصی من است، اما در این مسابقات در ماده ۸۰۰ متر نیز رقابت کردم. وی افزود: در صبح روز اول مسابقات، باید در  دوی ۸۰۰ متر و عصر در ۲۰۰ متر مسابقه میدادم. در ماده ۸۰۰ متر، به عنوان نفر اول از خط پایان رد شدم. فشار خیلی زیادی را تحمل کردم، چون برای کسب مدال دوی ۸۰۰ متر رقابت کردم، اما متأسفانه از من خطا گرفتند و دیسکالیفه شدم. صفرزاده اظهار داشت: عصر همان روز در ماده ۲۰۰ متر مسابقه داشتم که خستگی خیلی زیادی به دلیل مسابقه دوی ۸۰۰ متر در من وجود داشت و اصلاً فکر نمیکردم در ماده ۲۰۰ متر بتوانم مدالی کسب کنم. اما خوشبختانه توانستم به عنوان نفر اول از خط پایان عبور کنم. دونده کمبینای ایران درباره مسابقه دوی ۴۰۰ متر گفت: خستگی مسابقه دوی ۸۰۰ و ۲۰۰ متر هنوز در بدنم وجود داشت و پیشبینی نمیکردم در ماده ۴۰۰ متر هم بتوانم مدالی کسب کنم آن هم مدال طلا. متأسفانه بارندگی شدیدی آغاز شده بود و هوا هم خیلی سرد بود. قرار بود در پیست پر از آب بدویم، به طوری که وقتی در خط استارت ایستادم، اصلاً به فکر کسب مدال نبودم و میخواستم مسابقه زودتر تمام شود. اما توانستم در این ماده هم مدال طلا بگیرم. صفرزاده در پایان با اشاره به این که بانوان پیش از این در مواد دو مدالی کسب نکرده بودند، گفت: حس خوبی دارم که توانستم به عنوان اولین دختر دونده ایرانی در مسابقات جهانی مدال کسب کنم و امیدوارم توانسته باشم ایرانیان را خوشحال کنم. من همه تلاشم را به کار میبندم که پرچم ایران بالاتر برود و با نتایجی که به دست میآورم، خانواده و جامعه ورزش را شگفتزده کنم.

 

.......فرهنگ و هنر

* نابینایان، قشر زنده و پویای جامعه هستند. محمد معتمدی با نابینایان آواز میخواند. در راستای حمایت از گروههای جوان در حوزه موسیقی، محمد معتمدی، خواننده موسیقی ایرانی همراه با نابینایان کاشان و به همراهی گروه «دست افشان» آواز میخواند. این خواننده اهل دیار سهراب، در گفتگوی اختصاصی با ایران سپید، نابینایان را قشری پویا عنوان کرد و اظهار داشت: «من معتقدم نابینایان قشر زنده و پویای جامعه هستند و این نکته به تجربه و علم ثابت شده که، اگر عضوی از اعضای بدن انسان دچار نقص شود، سایر اعضا با نیرویی قویتر به یاری او میشتابند. نابینایان هم از این قاعده مستثنا نیستند؛ با وجودی که از قوه بینایی بیبهره اند، دارای گوش و هوشی قوی هستند.» معتمدی حضورش در کنار نابینایان کاشان را افتخاری برای خود دانست و اظهار کرد: «به منظور حمایت از نابینایان کاشانی که در حوزه موسیقی فعالیت میکنند و رونمایی از فعالیتهای حرفه ای این دوستان، به دعوت خانم نیکخواه، مدیر عامل جامعه نابینایان کاشان، این افتخار را یافتم تا در کنار آواز خوانان نابینا، آواز بخوانم.» خواننده «کویر» در توضیح جزئیات این برنامه عنوان کرد: «مقرر شده که من یک قطعه را با همراهی گروه موسیقی نابینایان کاشان اجرا کنم. تصنیف آتش دل، ساخته حسین برازنده که همه ایرانیان این تصنیف را با صدای مرحوم تاج اصفهانی میشناسند. علاوه بر این، شاید یک یا دو قطعه ساز و آواز هم اجرا کنم که هنوز مشخص نیست این قسمت در برنامه باشد یا نه.» معتمدی در پایان، به حمایت موسیقیدانهای مشهور از هنرمندان معلول اشاره کرد و اظهار داشت: «این یک وظیفه است که موسیقیدانهای مشهور باید از موسیقیدانهای معلول حمایت کنند. به نظر من این حمایت نباید برخاسته از یک نگاه ویژه همراه با ترحم باشد؛ معلولان به عنوان شهروندان جامعه حق بهره مندی از حمایتهای موسیقیدانهای مشهور را دارند.» زهره عشقی، سرپرست گروه موسیقی دست افشان نیز در گفتگو با ایران سپید، پیام این کنسرت را تولید عشق عنوان کرد و اظهار داشت: «به نظر من دیدن یا ندیدن در وادی هنر معنا ندارد. مهم نیست کسی که کار هنری –مخصوصاً موسیقی- میکند، دارای قوه بیناییست یا نه؛ بلکه مهم، ایجاد عشق در مخاطب است که در واقع همین نکته نغز، پیام اصلی این کنسرت است.» این موسیقیدان فعال در حوزه موسیقی کلاسیک در خصوص حضور محمد معتمدی به عنوان خواننده میهمان اظهار داشت: «ما تلاش زیادی کردیم تا حضور آقای محمد معتمدی در این کنسرت، به عنوان خواننده مهمان اعلام شود؛ اما دوستان وزارت ارشاد با این موضوع مخالفت کردند و اظهار داشتند که عنوان خواننده مهمان در یک کنسرت، ممکن نیست. حال آن که در تمام دنیا این موضوع کاملاً رسمی و قانونیست. مع الوصف حضور آقای معتمدی در کنار نابینایان خواهد بود. قرار است ایشان تصنیف آتش دل را با همخوانی من و دوستان نابینا اجرا کنند. علاوه بر این، دو قطعه ساز و آواز در شور و بیات اصفهان را هم اجرا خواهند کرد.» این خواننده اپرا درباره ترکیب سازی گروه نیز اظهار داشت: «این کنسرت با ترکیبی از سازهای ایرانی و غربی که نوازندگان آنها از دوستان بینا هستند، به همراهی آواز خوانان نابینا اجرا میشود. ما با شش نوازنده و 15 خواننده در دو بخش ترانه ها و تصانیف ملی و محلی، به اجرای برنامه میپردازیم. این نکته را هم یادآور شوم که از بین 15 خواننده کر نابینا، آقایان مجتبی اکبری و علی مولایی به عنوان سولیست، آواز میخوانند.» کنسرت گروه «دست افشان»، به اهتمام جامعه نابینایان کاشان، مرکب از خوانندگان کر نابینای کاشان و نوازندگان بینا و با حضور محمد معتمدی، به سرپرستی زهره عشقی روز جمعه 20 مرداد ماه جاری، ساعت 10 صبح در تالار وحدت اجرا میشود. در حاشیه این کنسرت، نمایشگاهی از آثار هنری در حوزه هنر های تجسمی، از شهرهای تهران و کاشان دایر خواهد بود.

.......حوادث

* سرنوشت ابو الفضل ۱۰ ساله در هاله ای از ابهام: با گذشت ۶ ماه از ناپدید شدن عجیب پسربچه ای ۱۰ ساله در مشهد، جستجو برای پیدا کردن ردی از او ادامه دارد. ابو الفضل جهانشیری 18 اسفند سال گذشته زمانی که برای بازی از خانه شان خارج شده بود، گم شد و دیگر کسی او را ندید. پدرش میگوید: بعد از ظهر بود که پسرم لباس و کفش ورزشیش را پوشید و برای فوتبال از خانه خارج شد. او پسری درسخوان و باهوش بود که به فوتبال علاقه زیادی داشت. ساعتی بعد به خانه برگشت، لباسهایش را عوض کرد و یک ساندویچ برداشت و گفت که میرود مقابل خانه بازی کند. هرچه به او گفتم نرو، گفت که 10 دقیقه بعد برمیگردد و دمپاییهای آبی رنگش را پوشید و از خانه بیرون رفت. حدود ساعت 4 یا 5 بعد از ظهر بود که وقتی برنگشت، نگرانش شدم. از خانه بیرون رفتم، اما اثری از پسرم نبود. خانه همسایه ها و کوچه های اطراف را گشتم، اما هیچ ردی از ابو الفضل نبود. همراه همسایه ها حدود 2ساعت جستجو کردیم، اما وقتی ردی از او به دست نیامد ماجرا را به کلانتری خبر دادیم. با گزارش این ماجرا به پلیس، مأموران برای یافتن ردی از پسربچه گمشده وارد عمل شدند. محلی که خانواده ابو الفضل زندگی میکند، منطقه ای به نام جاده سیمان است که به گفته پدر پسربچه، در اینجا از دوربین مداربسته خبری نیست و هیچ کدام از همسایه ها هم ندیده اند که چه اتفاقی برای پسرک رخ داده و چه کسی او را برده است. پدر ابو الفضل میگوید: در این منطقه چند بچه دیگر هم گم شدند. از جمله ملیکا که خانه شان با خانه ما فاصله زیادی ندارد. من یک کارگر ساده هستم و با کسی کینه و دشمنی ندارم. حالا 6 ماه است که من و همسرم و 2 فرزند دیگرم چشم به راه ابو الفضل هستیم و در این مدت آب خوش از گلویمان پایین نرفته و امیدواریم پسرم هرچه زودتر پیدا شود.

 

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *