شناسه خبر: 12214 منتشر شده در مورخ: 1396/5/16 ساعت: 11:36 گروه: دانش و فن آوری  
اختراع فناوری برای کمک به تعادل بیماران پارکینسون

اختراع فناوری برای کمک به تعادل بیماران پارکینسون

نزدیک به 10 میلیون نفر در جهان از بیماری پارکینسون رنج می‌برند و هنوز درمانی برای آن پیدا نشده است. افرادی که دارای بیماری پارکینسون هستند به‌دلیل اختلالات حرکتی که پیشرونده است و به مرور زمان بدتر نیز می‌شود، احتمال سقوط و افتادن دارند. اخیراً یک گروه مطالعاتی دانشگاه هوستون یک ابزار هوشمندی را طراحی و ساخته‌اند که امیدوارند این وسیله بتواند به بیماران پارکینسون کمک کند تا بتوانند تعادل خود را حفظ کرده و سقوط نکنند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایران آنلاین این ابزار پوشیدنی هوشمند که به صورت کمربند ساخته شده است «سیستم تعادل هوشمند» نام دارد و به ویبره مجهز است.این دستگاه می‌تواند چگونگی حرکت فرد مبتلا به پارکینسون را تشخیص دهد. این کمربند که به وسیله یک اپلیکیشن با تلفن همراه ارتباط دارد، می‌تواند به کاربر برنامه‌های توانبخشی ارائه دهد.«آلبرت فونگ» یکی از طراحان این سیستم درباره این طرح می‌گوید: این ارتعاشات همانند آن چیزی است که فیزیوتراپ بیماران دارای پارکینسون را هدایت می‌کند. این سیستم هدفش پرکردن خلأ برای بیمارانی است که امکان مراجعه به کلینیک‌های توانبخشی را ندارند یا در مناطقی که کمبود کلینیک توانبخشی و فیزیوتراپی وجود دارد، مناسب است.«بئوم لی» دیگر همکار وی نیز می‌گوید: این دستگاه جایگزین درمان نیست اما به بیمار کمک می‌کند تا فیزیوتراپ‌ها اطلاعات حرکتی بیماران را جمع‌آوری کرده و به دکتر فیزیوتراپ بیمار ارسال کند تا بتوانند پیشرفت توانبخشی بیمار را ردیابی کرده و از اینکه بیمار به حرکتی برای تعادل نیاز دارد، مطلع شوند. این کمربند که روی تعداد زیادی از بیماران آزمایش شده و نتیجه خوبی نیز داشته، قرار است تابستان سال 2018 عرضه شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *