شناسه خبر: 12204 منتشر شده در مورخ: 1396/5/15 ساعت: 10:49 گروه: اجتماعی  
برای تامین نیاز معلولان به پشتوانه مالی نیاز داریم

برای تامین نیاز معلولان به پشتوانه مالی نیاز داریم

اقداماتی در این زمینه انجام شده ولی به دلیل اینکه ساختار شهر از ابتدا بر اساس این موضوع طراحی و ساخته نشده چندان قابل مشاهده نیست.

به گزارش ایران سپید  مصطفی سعادت طلب  با اشاره به شرایط و امکانات ویژه معلولان در شهر اظهار کرد: اکنون شرایط خوبی در این بخش وجود ندارد دلیل این امر به بخش‌های مختلف مهندسی، مالی، فرهنگی و شهرسازی مربوط است.

وی خاطرنشان کرد: بارها این بحث در شهرداری و شورا مطرح شده تا امکانات مورد نیاز معلولان در اولویت قرار گیرد ولی مشکل معلولان و سالمندان بیشتر بحث فضا و امکانات عمومی است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه دسترسی معلولان به فضا و امکانات عمومی اولویت‌دارترین مسئله است گفت: به عنوان مثال خودپرداز بانک‌ها باید در ارتفاع مناسب باشد یا در برخی از خطوط اتوبوس ویژه وجود داشته باشد و در تمام بوستان‌ها برای استفاده معلولانامکانات ویژه تعبیه شود.

وی خاطرنشان کرد: در مقایسه با کشورهای دیگر مشاهده می‌شود وضعیت خوبی در زمینه تمهیدات ویژه معلولان وجود ندارد بنابراین باید اولویت‌بندی صورت گیرد و در برنامه‌های آینده شهرداری این موضوع به صورت ریشه‌ای حل شود و سطح ساخت‌وساز و فرهنگ عمومی شهرسازی و معماری ارتقاء پیدا کند.

سعادت طلب یادآور شد: به طور مثال مشکل ترافیک پشت چراغ قرمز برای مردم مهم است بنابراین آن را پیگیری می‌کنند تا حل شود در حالی که اگر معلولی نتواند از جدول خیابان عبور کند کمتر اولویت است زیرا تعداد کمتری از افراد این مسئله را پیگیری می‌کنند.

وی عنوان کرد: تأمین امکانات مورد نیاز معلولان به سرمایه و پشتوانه مالی نیاز دارد اقداماتی در این زمینه انجام شده ولی به دلیل اینکه ساختار شهر از ابتدا بر اساس این موضوع طراحی و ساخته نشده است چندان قابل مشاهده نیست.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *