شناسه خبر: 12201 منتشر شده در مورخ: 1396/5/15 ساعت: 10:36 گروه: فرهنگی  
چاپ دو کتاب درباره عید غدیر برای بچه ها
توسط انتشارات کتاب جمکران صورت گرفت؛

چاپ دو کتاب درباره عید غدیر برای بچه ها

دو کتاب «زیباترین جشن» و «زیباترین عید» با محوریت موضوع عید غدیر توسط انتشارات کتاب جمکران، منتشر و راهی بازار نشر شدند.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر دو کتاب «زیباترین جشن» و «زیباترین عید» نوشته سید محمد مهاجرانی، با محوریت موضوع عید غدیر به تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران، منتشر و راهی بازار نشر شده اند.واقعه غدیر بنابر باور شیعیان از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در مکانی به نام غدیر خم، امام علی(ع) را ولی و جانشین خود معرفی کرد و حاضران که بزرگان صحابه نیز در میان‌شان بودند در آنجا با امام علی (ع) بیعت کردند.معصومان(ع) به حدیث غدیر استناد کرده‌اند و شاعران بسیاری ـ از دوران امام علی(ع) تا به امروز ـ درباره آن شعر سروده‌اند. از مهم‌ترین آثار درباره این واقعه و حدیث غدیر، کتاب الغدیر فی الکتاب و السنة و الادب از علامه امینی است. پیامبر(ص) و دیگر معصومان این روز را عید خوانده‌اند و مسلمانان، به‌ویژه شیعیان این روز را جشن می‌گیرند.درباره تعداد افراد حاضر در غدیر خم اختلاف نظر است. تعداد حاضران را ده هزار نفر، ۱۲ هزار نفر، ۱۷ هزار نفر، ۷۰ هزار نفر گفته‌اند. اما هر چه که بوده مسلماً تعداد بسیار زیادی از حاضران واقعه غدیر کودکان و بچه‌ها بوده‌اند. بچه‌هایی که خودشان بعداً از راویان واقعه غدیر شدند و علاوه بر بزرگسالان این واقعه را به همه معرفی کرده‌اند.​کتاب «زیباترین عید»، روایت کودکان از واقعه غدیر است که در تمام مراحل حج و آماده‌سازی واقعه غدیر حاضر بوده‌اند و اتفاقات بازه زمانی معرفی حضرت امیرالمومنین(ع) به عنوان جانشین رسول خدا را بازگو کرده‌آند. مسلمانان و به خصوص شیعه همواره روز غدیر را یکی از عیدهای بزرگ می‌دانند و این روز در میان ایشان به عید غدیر معروف و مشهور است.کتاب «زیباترین جشن»، روایت حضور بچه‌ها در جشن‌های عید غدیر و فعالیت‌های آن‌هاست که هر ساله یاد غدیر را زنده نگه می‌دارند و با توجه به سن شان از معارف بیشتری نسبت به قبل برخوردار می‌شوند.انتشارات کتاب جمکران دو کتاب «زیباترین جشن» و «زیباترین عید» را درباره این رویداد تاریخی در قالب یک مجلد جلد منتشر کرده است. به این ترتیب، مخاطب هم روایت کودکان حاضر در واقعه غدیر را می‌خواند و هم با فعالیت بچه‌های امروزی برای برپایی جشن‌های غدیر آشنا می‌شود.تصویرسازی این کتاب ها توسط مژگان طائی نیا و وجیهه گلمزاری انجام شده است.مجموعه تک جلدی مذکور با ۴۸ صفحه، شمارگان ۳ هزار نسخه و قیمت ۱۲ هزار تومان منتشر شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *