شناسه خبر: 12182 منتشر شده در مورخ: 1396/5/14 ساعت: 10:51 گروه: اجتماعی  
راه اندازی سامانه پیامکی 115 برای ناشنوایان

راه اندازی سامانه پیامکی 115 برای ناشنوایان

مدیرعامل انجمن ناشنوایان استان اردبیل گفت: با پیگیری ‌های ناشنوایان استان به زودی سامانه پیامکی 115 اورژانس در اردبیل راه ‌اندازی می شود.

به گزارش ایران سپید سمیه محمدعلیزاده افزود: همچنین با رایزنی ‌های انجام شده و حمایت مسوولان بهزیستی استان سامانه پیامکی آتش نشانی و پلیس 110 برای سهولت ارتباط ناشنوایان راه ‌اندازی می ‌شود.

وی بیان کرد: با راه اندازی سامانه های فوریتی اورژانس ، آتش نشانی و پلیس ناشنوایان می توانند در مواقع ضروری از این سامانه ‌ها استفاده کنند
مدیرعامل انجمن ناشنوایان استان اردبیل همچنین گفت: ارائه تسهیلات اشتغال ، مسکن و ازدواج از دیگر نیازهای اساسی برای ناشنوایان است که لازم است مسوولان حمایت‌ هایی را در این خصوص داشته باشند.
محمدعلیزاده افزود: ناشنوایان نیز همانند دیگر اقشار مردم حق استفاده از خدمات مختلف را دارند چرا که این قشر دلسوز ظرفیت‌ های بسیاری دارند که می‌توانند با حمایت مسوولان این ظرفیت ‌ها را در حوزه ‌های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی شکوفا کنند.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اردبیل نیز گفت: یکی از اولویت‌ های اساسی بهزیستی استان حمایت همه ‌جانبه از قشر ناشنوایان است که در این زمینه ارائه تسهیلات ازدواج و مسکن به ناشنوایان در اولویت قرار دارد.
ولی یعقوبی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ ریزی‌ های انجام شده تسهیلات مسکن برای خانواده های بیش از 2 معلول و یا 2 معلولی که باهم ازدواج کرده باشند ارائه می ‌شود، افزود: این تسهیلات از محل تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌ شود.
وی یکی دیگر از اولویت ‌های بهزیستی استان را ارائه تسهیلات اشتغال به قشر معلولان و ناشنوایان دانست.
وی ادامه داد: ناشنوایان می ‌توانند از این تسهیلات استفاده کرده و بتوانند با ایجاد شغل و حتی کارآفرینی گام بزرگی در پویایی اقتصاد و اشتغال منطقه بردارند.
او همچنین از برنامه ‌ریزی برای ارائه آموزش زبان اشاره ناشنوایان توسط رابطین ناشنوا به کارکنان برخی دستگاه‌ های اجرایی استان خبر داد و گفت: این امر می ‌تواند در خدمات ‌دهی به قشر ناشنوایان بسیار موثر باشد.
حدود 10 درصد جمعیت استان اردبیل را معلولان سالمندان ، بیماران روانی و معلول تشکیل می دهند.
بر اساس آخرین آمار استان اردبیل یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد.
پنج هزار ناشنوا در استان اردبیل وجود دارد. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *