شناسه خبر: 12144 منتشر شده در مورخ: 1396/5/10 ساعت: 08:24 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  

روزنامه سه شنبه 10 مرداد 1396

حمایت از معلولان با حذف یارانه دهکهای بالای جامعه - مطالبه جدی ما حفظ امنیت حجاج است - علی دایی سفیر محیط زیست شد - مؤسسات اعتباری فاقد مجوزی که باقی مانده اند، کدامند - سازهای کوبه ای، پر سر و صدا، اما منظم - هدفمان کسب عناوین قهرمانی در سوییس است - حوادث -اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 10 مرداد 1396

8 ذی القعده 1438

1 آگوست 2017

سال بیست و یکم شماره 5631

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

حمایت از معلولان با حذف یارانه دهکهای بالای جامعه 2

مطالبه جدی ما حفظ امنیت حجاج است 6

علی دایی سفیر محیط زیست شد 8

مؤسسات اعتباری فاقد مجوزی که باقی مانده اند، کدامند 10

سازهای کوبه ای، پر سر و صدا، اما منظم 12

هدفمان کسب عناوین قهرمانی در سوییس است 15

حوادث

اطلاعرسانی

 

 

.......ویژه

* حمایت از معلولان با حذف یارانه دهکهای بالای جامعه: سید حسن حسینی شاهرودی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، درباره ضرورت حمایت از معلولان جامعه گفت: با حذف یارانه اقشار بالای جامعه میتوان حمایت از معلولان را در دستور کار قرار داد. وی در جمع خیران حوزه توانبخشی معلولان شاهرود با حضور رئیس سازمان بهزیستی در شاهرود، ضمن بیان این که میخواهیم قانون یارانه ها را حذف کنیم تا مختص به افراد نیازمند باشد، اظهار کرد: این مبلغ مشکل بسیاری از معلولان را برطرف میکند. این نماینده مجلس افزود: هزاران نفر شامل مهدکودکها و مددجویان تحت پوشش بهزیستی در کشور وجود دارد که با اعتبارات کنونی نمیتوان کمک خاصی به این افراد کرد؛ همچنین سازمان بهزیستی از بدو انقلاب تا کنون همیشه یا دچار سوء مدیریت بوده یا با اعتبارات محدود دست و پنجه نرم میکرده است؛ لیکن باید یک کار اساسی در این حوزه صورت گیرد که به نظر میرسد حذف بخشی از یارانه ها و اختصاص آنها به معلولان بتواند راه حل مناسبی باشد. حسینی همچنین از افزایش مستمری مددجویان بهزیستی به عنوان یک کار مثبت یاد کرد و گفت: در گذشته این میزان برای یک خانواده دو نفره تنها ۵۰ هزار تومان بود که با پیگیریهای صورت گرفته و ورود مجلس شورای اسلامی به این مقوله، این مستمریها امروز به سه یا چهار برابر افزایش یافته اند. دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: این میزان مستمری قطعاً کفاف هزینه های معلولان را نمیدهد؛ اما به واقع جهش 3 یا 4 برابری در یک حجم هزاران نفری، میتواند اقدامی مثبت محسوب شود.

* تقویت انگیزه مهمترین هدف از ارائه لایحه حمایت از معلولان: انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی گفت: هدف از ارائه لایحه حمایتی از معلولان، تقویت انگیزه و علاقه ای است که نسبت به قشر معلول در جامعه وجود دارد و این علاقه باید در راستای ارتقای زندگی معلولان به کار گرفته شود تا درنهایت شکوفایی این قشر توانمند را در جامعه میسر کند. این مهم به دست خیران و مردم متعهد ایران اسلامی قطعاً صورت خواهد گرفت. در این راستا دولت نیز بستر را فراهم میکند تا این کار به درستی به صورت یک خیر جمعی که باید گسترش داده شود، در جامعه بسط پیدا کند. وی تأکید کرد: در برنامه ششم دولت مکلف است که نسبت به بسط سمنهای مردم نهاد در مشارکتهای مردمی و مقوله امتیازات مالی، نسبت به رویکرد خیر اجتماعی در کنار تلاش در راستای جلب مشارکت ذینفعان در تأمین منابع مورد نیاز اقدام کند؛ یعنی هر آنچه برای بسترسازی کمک به معلولان نیاز است، توسط دولت انجام شود که در این راستا تلاشهای خوبی صورت گرفته است. بندپی افزود: ما در جامعه ای زندگی میکنیم که مثل همه جوامع بشری موضوع معلولیت به مثابه یک واقعیت و به دلیل عدم برخورداری از فرصتهای برابر و با شرایطی که برخی افراد یا خانواده ها در آن مسیر قرار گرفته اند، وجود دارد؛ لذا اقشار هدف، نیازمند این هستند که دولت با همکاری مردم، مؤسسات، خیریه ها و... بتواند نسبت به ارائه خدمات تخصصی آنها اقدام کند. رئیس سازمان بهزیستی همچنین بابیان این که از همه سازمانهای مردم نهاد حامی افراد دارای معلولیت نظرخواهی شده و سازمان بهزیستی نیز به این موضوع ورود پیدا کرده است، افزود: امید است که بندبند این لایحه تصویب شود تا بتوانیم معافیتهای حقوقی برای تمام کسانی که دارای معلولیت هستند را به صورت قانون درآوریم.

* وجود 40 هزار ورزشکار ناشنوا و کم شنوا در کشور: اسماعیل دوستی عضو شورای شهر تهران گفت: ما 40 هزار ورزشکار ناشنوا و کم شنوا در کشور داریم که نیازمند توجه بیشتر دستگاهها و سازمانها از جمله صدا و سیما هستند. وی افزود: از صدا و سیما درخواست میکنیم تا مسابقات جامعه ورزشکار ناشنوا و کم شنوا را تحت پوشش قرار دهد، چرا که این موضوع به افزایش روحیه افراد کمک میکند.

 

 

.......سیاسی

* مطالبه جدی ما حفظ امنیت حجاج است. رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار روز یکشنبه با دست اندرکاران حج، با تأکید بر این که ما حوادث فاجعه بار حج ۹۴ را هیچ گاه فراموش نخواهیم کرد، گفتند: مطالبه جدی و همیشگی جمهوری اسلامی ایران، حفظ امنیت، عزت، رفاه و آسایش همه حجاج، بویژه حجاج ایرانی است و امنیت حج نیز بر عهده آن کشوری است که حرمین شریفین در اختیار او قرار دارد.

* آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در دیدار با وزیر اقتصاد و انرژی آلمان، بر توسعه همکاریهای ریلی با این کشور تأکید کرد و گفت: اروپا باید رفتار مستقل و متعهدانه ای در قبال برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) داشته باشد.

* ذو الفقاری، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: فضای امن امروز کشور مرهون همکاری، هوشیاری و مشارکت مردم است که اگر نبود، امروز شرایط امنیتی کشور بگونه ای دیگر بود.

* عباسعلی منصوری آرانی، کارشناس ارشد مسائل امنیتی و بین الملل با بیان این که اجماع بر ضد ایران و بازگشت به نقطه اول برجام غیر ممکن است، گفت: آمریکاییها با جنگ روانی، بهانه تراشی و ماجراجویی قصد دارند ایران را عصبانی کنند تا به شکلی برای خروج از برجام پیشقدم شود.

* نشریه «کریسشن ساینس مانیتور» در گزارشی با بررسی احتمال خروج آمریکا از توافق هسته ای، آن را حلقه آخر از زنجیره اقدامات انزوا طلبانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور خواند که به عقیده تحلیلگران بین المللی، جامعه جهانی را علیه واشنگتن متحد خواهد کرد.

* «ماکسین واترز» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «مایک پنس» معاون ریاست جمهوری این کشور برنامه ریزی میکند تا در صورت استیضاح دونالد ترامپ، جانشین وی شود.

 

........اجتماعی

* علی دایی سفیر محیط زیست شد. در مراسمی که باشگاه فرهنگی-ورزشی سایپا برای رونمایی از پیراهنهای این تیم در لیگ هفدهم برگزار کرد، علی دایی سرمربی این تیم به عنوان سفیر محیط زیست معرفی شد.

* «محمدعلی نجفی» نامزد شهرداری تهران گفت که سخنگویی ندارد و اگر در موردی نیاز باشد، مواضعش را شخصاً با مردم در میان میگذارد.

* پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان مجلس دهم شورای اسلامی گفت: مشارکت فعلی زنان در عرصه سیاسی آنان را راضی نمیکند و جامعه مدنی خواهان افزایش مشارکت سیاسی زنان در کشور است.

* الهام امینزاده، دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی با بیان این که جمهوریت نظام و احترام به حق انتخاب مردم همواره مورد تأکید نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است، گفت: در دولت جدید موضوع حقوق شهروندی را ادامه خواهم داد.

* قاضیزاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 80 کلینیک سیار دندانپزشکی در قالب طرح تحول سلامت از امروز به روستاها و مناطق محروم اعزام میشوند و به کودکان زیر 14 سال و زنان باردار و شیرده خدمات رایگان ارائه میکنند.

* اسلامیان، مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش 18.5 درصدی «حقوق» بازنشستگانی که زیر دو میلیون دریافتی داشتند خبر داد.

* حجت الاسلام پزشکی، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران گفت: از شانزدهم مرداد و به مدت 5 روز در امامزاده سید جعفر (ع) و سیده حمیده خاتون (س) میزبان مسابقات قرآنی استان تهران هستیم. پزشکی خاطرنشان کرد: در این مسابقات، رشته های حفظ، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ موضوعی قرآن، حفظ و معارف احادیث، تفسیر قرآن کریم، دعاخوانی، همخوانی قرآن کریم، اذان و مقطعخوانی گروهی قرآن کریم برگزار میشود.

 

.......اقتصادی

* مؤسسات اعتباری فاقد مجوزی که باقی مانده اند، کدامند؟ سیف، رئیس کل بانک مرکزی به سپرده گذاران نوید داده است که با پیگیریهای مجلس و برنامه بانک مرکزی در آینده نزدیک، مشکل سپرده گذاران در مؤسسات غیر مجاز رفع شود. این مؤسسات به دلیل فقدان ابزارهای قانونی و نظارتی رشد کردند؛ هرچند در فرآیند تعیین تکلیف برخی از آنها از جمله تعاونیهای هشت گانه کاسپین، فرشتگان یا ثامن الحجج مشکلاتی برای سپرده گذاران ایجاد شده، اما در مجموع بازار پولی کشور را به سمت بهبود پیش برده است.

باران، ثامن الحجج، پیشگامان یزد، صالحین، عسکریه، فردوسی، قوامین، کارسازان آینده، مولی الموحدین، حافظ، میزان، ثامن الائمه، مهر، کوثر، ریحانه گستر مشیز، افضل توس، فرشتگان، انصار، سینا، اعتماد ایرانیان از جمله تعاونیهای اعتباری بودند که فعالیت خود را بدون کسب مجوز از بانک مرکزی آغاز کردند.

* بلیتهای چارتری، دام جدید کلاهبرداران اینترنتی: با توجه به روشهای جدید کلاهبرداری، برای جلوگیری از افتادن در دام فیشرها، هنگام خرید بلیت تورهای مسافرتی، استفاده از صفحه کلید مجازی و خرید بلیت از سایتهای معتبر که دارای ای نماد هستند، از اهمیت زیادی برخوردار است. جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی نسبت به تهیه بلیتهای اینترنتی توسط زائران و گردشگران در سفرهای تابستانه هشدار داده و اظهار میکند: شهروندان حتماً در خرید بلیت از سایتهای معتبر که دارای ای نماد هستند، اقدام کنند. همچنین قبل از خرید بلیت، شماره پرواز بلیت پیشنهادی را از لیست پروازهای فرودگاهی چک کنید. این کار باعث میشود تا در دام کلاهبرداران سایبری نیفتید. همچنین حتماً دقت کنید هنگام پرداخت بهای بلیت، درگاه بانک مورد نظر از پروتکل امن https استفاده کرده باشد.

.......آهنگ و درنگ

سازهای کوبه ای، پر سر و صدا اما منظم: در سلسله مطالبی که در باره ارکسترهای کلاسیک و اجزای آن به تحریر در آمد، بحث را تا به آنجا دنبال کردیم که هر یک از اجزای ارکستر، از نظر جایگاه استقرار و نقشش در ارکستر، علیرغم هماهنگی با سایر اجزا، از شخصیتی واحد برخوردار است. گفتیم که سازها را از منظر نوع ساخت و شکل صدادهی به خانواده های سازی تقسیم میکنند. در این قسمت بنا داریم تا گشتی در میان سازهای کوبه ای بزنیم. سازهایی که در خانواده کوبه ایها طبقه بندی میشوند را شاید بتوان جزو نخستین آلات موسیقی به حساب آورد که بشر به فکر ساختنشان افتاده است. این رده از سازها در ارکسترهای مختلف، دو وظیفه اصلی را بر عهده دارند؛ اول نگه داشتن ریتم یا ضربآهنگ قطعه ای که گروه در حال نواختن آن است و دوم القای احساسات مختلفی که مقصود آهنگساز است؛ اعم از غم، شادی، خشم یا هیجان. در یک تقسیمبندی دقیق، سازهای کوبه ای را میتوان به دو دسته تقسیم کرد؛ آنهایی که اصطلاحاً کوک معین دارند و آنها که کوکشان نامعین است. توضیح این که برخی سازهای کوبه ای از این قابلیت برخوردارند که مطابق با یکی از نتهای استاندارد موسیقی کوک شوند. به این معنا که میتوان به طور مثال سازی کوبه ای یافت که نوازنده اش قادر باشد حتی تا چندین نت موسیقی را با آن اجرا کند. چرا که ساز میتواند با فرکانسهای استاندارد موسیقی، کوک شود. به عنوان نمونه، زیلوفن، مثلث، بِلز و تیمپانی، از این دسته محسوب میشوند. تعداد اعضای این خانواده زیاد نیست. در مقابل، سازهای دیگری هم در رده کوبه ایها طبقه بندی میشوند که نمیتوان آن را با فرکانسهای استاندارد نتهای موسیقی مطابقت داد و در اصطلاح موسیقایی، کوک نمیشوند. بیشتر سازهای کوبه ای از این نوع هستند. در موسیقی ایرانی نمونه های فراوانی را میتوان برای چنین سازهایی پیدا کرد. تنبک، نقاره، دایره، کوزه و بسیاری سازهای دیگر در موسیقی ایرانی، جزو این دسته از سازها طبقه بندی میشوند. در موسیقی غیر ایرانی هم انواع طبلها «درامز»، تومبا، بندیر، داربوکا و کانگو، متعلق به این دسته اند. در موسیقی ایرانی تا پیش از حسین خان تهرانی، آهنگسازان توجه چندانی به سازهای کوبه ای و نقش مؤثرشان در القای مقصود آهنگساز به شنونده نداشتند و بیشتر نوازندگان این سازها هم از درک صحیحی از جایگاه سازشان در ارکستر بهره مند نبودند. حسین تهرانی را شاید بتوان جزو نخستین کوبه ای نوازانی به حساب آورد که تنبک را به شیوه ای مدرن نواخت و جایگاه این ساز را در موسیقی ایرانی تثبیت کرد. حال که صحبت از نوازندگان ایرانی سازهای کوبه ای به میان آمد، بد نیست نمونه ای را از یکی از اساتید این حوزه با هم بشنویم. قطعه «حیات» اثر نوید افقه، آهنگساز شیرازی است که در آلبوم پیدایش اجرا شده است. تمامی صداهایی این قطعه، حاصل مهارت نوازنده در به کارگیری تنبک است.

.......ورزشی

* هدفمان کسب عناوین قهرمانی در سوییس است: لیلا صفری، مربی تیم ملی دو و میدانی بانوان با اشاره به ترکیب اعزامی تیم ملی دو و میدانی بانوان به مسابقات جهانی جوانان در سوییس گفت: تیم جوانان با ترکیب هاجر صفرزاده در مواد دوی ۲۰۰، ۴۰۰ و ۸۰۰ متر و فاطمه صفاریفر در مواد پرتاب وزنه و دیسک در این مسابقات شرکت میکنند و امیدواریم با دست پر از مسابقات جهانی برگردیم. وی به شرایط خوب اردویی اشاره کرد و افزود: در مرحله پایانی اردو، تمام امکاناتی که لازم داشتیم، فراهم بود. صفری درباره حریفان کشورمان در این مسابقات گفت: از حریفان اصلاً شناختی نداریم، چون ملیپوشان برای نخستین بار به مسابقات جهانی اعزام میشوند و به همین دلیل هیچ اطلاعی از آنها نداریم، اما هدفمان قهرمانی است. امیدوارم با کسب چند مدال به ایران برگردیم. مسابقات پارا دو و میدانی قهرمانی جهان در رده سنی جوانان، از 9 تا ۱۶ مرداد، در سوییس در جریان است. تیم دو و میدانی معلولین کشورمان 8 مرداد تهران را به مقصد سوییس ترک کرد. محمد مشهدیان و مهدی مرادی، دیگر نمایندگان نابینای کشورمان در مسابقات جهانی سوییس هستند.

* اردوی گرگان خواسته های کادر فنی را برآورده کرد: محمد ابراهیمزاده، مربی تیم ملی گلبال آقایان گفت: تعدادی از ملیپوشان به دلیل مشکلات شخصی، در تمرینات شرکت نکردند که برای جبران غیبت آنها، از چند بازیکن جوان استفاده کردیم. تیم ملی گلبال خود را برای شرکت در رقابتهای آسیایی ۲۷ مرداد در تایلند آماده میکند که امیدواریم همانند دوره های گذشته، موفق ظاهر شویم. اردوی هفت روزه گلبال در گرگان که ششم مرداد به پایان رسید، با برگزاری چند مسابقه تدارکاتی با تیمهای گلستانی همراه بود و توانست خواسته های کادر فنی را برآورده کند. در این اردو، ۹ ملیپوش حضور داشتند و دو مرحله دیگر اردو در تهران برگزار خواهد شد تا ترکیب شش نفر نهایی اعزامی مشخص شود.

.........حوادث

* فوت دختر جوان در سیستان و بلوچستان بر اثر نیش زنبور. رئیس شورای بخش ایرندگان شهرستان خاش گفت: بر اثر نیش زنبورهای سیاه، یک دختر 19 ساله از اهالی بخش ایرندگان شهرستان خاش جان خود را از دست داد. محسن دادکانی با بیان این مطلب و با اشاره به این که در دستها، صورت و برخی دیگر از نواحی بدن این بیمار جای نیش زنبور سیاه دیده میشد، گفت: این بیمار پس از مراجعه به مرکز بهداشتی و درمانی این منطقه و معالجه، به منزل بازگشت، اما به علت سم زیاد نیش زنبورها در منزل فوت کرد.

* نوزادی که در پراید به دنیا آمد. سخنگوی اورژانس تهران گفت: شب گذشته نوزاد تهرانی در خودروی پراید با تلاش نیروهای اورژانس به دنیا آمد. حسن عباسی گفت: شب گذشته زن جوانی در تماس با اورژانس از آغاز درد زایمان خود خبر داد و درخواست کمک کرد. بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به آدرس اعلامی در سه راه تهرانپارس اعزام و با زن بارداری در داخل خودرو پراید رو برو شدند. وی ادامه داد: با توجه به این که زمان زایمان فرا رسیده و مادر و فرزند در خطر بودند، تکنسینهای اورژانس کار زایمان را با موفقیت انجام و مادر و کودک در سلامت تحویل بیمارستان شدند.

* سلفی خانوادگی، جان زن و مرد مسافر را گرفت. عده ای از مسافران که نسبت فامیلی و خانوادگی هم داشتند، در حاشیه کانال آب «زیاران» به صف ایستاده بودند تا عکس سلفی خانوادگی بگیرند. اما زن جوانی پایش لغزید و به داخل کانال آب سرنگون شد. همان موقع برادرشوهرش برای نجات او خود را به آب انداخت، اما او هم غرق شد. پس از این حادثه امدادگران در آبهای کانال که در پشت سد زیاران جریان دارد به جستجو پرداختند، ولی اثری از پیکرهایشان نیافتند. با این حال جستجوهای غواصان در آبهای کانال همچنان ادامه دارد و هنوز پیکرهای غرق شدگان پیدا نشده است. حال آن که احتمال دارد پیکرهای قربانیان از طریق جریان آب کانال به سد زیاران منتقل شده باشد که در صورت پیدا نشدن اجساد دو قربانی، آب سد تخلیه خواهد شد. طبق آمار، طی 4 ماه گذشته 14 نفر در کانالها، رودخانه ها و سد زیاران در استان قزوین غرق شده اند.

* آزار جنسی کودک ساوه ای/ دختر ۵ ساله در کما. عبد الکریم یادگاری، معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی از آزار جنسی و به کما رفتن یک کودک در ساوه خبر داد و گفت: این دختر بچه 5 ساله ساوه ای فعلاً در کما است. دختر بچه توسط فردی که هویت او هنوز مشخص نیست مورد آزار جنسی قرار میگیرد و بعد از این آزار سر کودک ضربه میخورد. وی اضافه کرد: دختر بچه ساوه ای بعد از ضربه به سرش به علت ضربه مغزی به بیمارستان منتقل شده و فعلاً در کما به سر میبرد. متأسفانه بعد از تنظیم این خبر به گفته رئیس اورژانس اجتماعی، پریا، دختر پنج ساله ساوه ای که هفتم مرداد ماه بعد از کودک آزاری به کما رفته بود، صبح روز دوشنبه فوت شد.

 

........اطلاع رسانی

بدین وسیله به اطلاع کلیه اعضای پیوسته انجمن نابینایان ایران میرساند: مجمع عمومی فوق العاده نوبت دوم جهت اصلاح مواردی از مواد اساسنامه انجمن در تاریخ 11/5/96 در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی استان تهران از ساعت 9 لغایت 11 صبح برگزار میگردد. همراه داشتن کارت عضویت و کارت ملی الزامی است. ضمناً یادآور میشود، هر یک از اعضا میتواند با داشتن وکالت محضری و کپی کارت ملی و کارت عضویت موکل، به جای سه نفر از دیگر اعضای پیوسته رأی دهد. سرویس ایاب و ذهاب از دو مبدأ پارک شهر و میدان امام حسین رأس ساعت 8 صبح آماده حرکت است. نشانی: تهران- خیابان ولیعصر- بالاتر از میرداماد- نرسیده به ظفر- اداره کل بهزیستی استان تهران. تلفن هماهنگی: 22560060-22560061 ضمناً کارت عضویت پیوسته دارای هولوگرام است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *