شناسه خبر: 12142 منتشر شده در مورخ: 1396/5/10 ساعت: 08:04 گروه: فرهنگی  
تولیدات تازه رادیو نمایش در دهه کرامت رونمایی شد

تولیدات تازه رادیو نمایش در دهه کرامت رونمایی شد

با فرا رسیدن دهه کرامت، رادیو نمایش مثل دیگر شبکه های رادیویی و تلویزیونی، طی مراسمی به همت اداره کل هنر های نمایشی رادیو، تولیدات تازه خود را رونمایی کرد

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو ، در این مراسم که با حضور محمدرضا قربانی مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش، سردار حسین اسداللهی ، فرمانده لشکر عملیاتی 27 محمد رسول الله تهران ، علی فروغی اصل ، رئیس بسیج صدا و سیما و جمعی از مسوولین اداره کل هنرهای نمایشی رادیو برگزارو از سه مجموعه نمایش رادیویی با محوریت موضوعی  جریان های تکفیری  رونمایی شد .
بر اساس این گزارش در ابتدای مراسم ، محمد رضا قربانی مدیر کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش ضمن تبریک ایام دهه کرامت ، در خصوص این آثار گفت: موضوع دفاع مقدس از اولویت های موضوعی رادیو نمایش می باشد که در طول سال به صورت مستمر به آن پرداخته می شود اما موضوع جریان های تکفیری در رسانه مهجور واقع شده بود .بر همین اساس بنا بر پیشنهاد بسیج رسانه ملی ، موضوع جریانات یمن ، سوریه و گروه تروریستی پژاک در دستور کار قرار گرفت و با همت هنرمندان رادیو نمایش ، توانستیم پس از شش ماه فرایند تولید ، امروز از این سریال های رادیویی رونمایی کنیم .
در ادامه این مراسم؛ علی فروغی اصل ، رئیس بسیج رسانه ملی، ضمن تبریک ایام دهه کرامت اظهار داشت : با توجه به سختی و فشردگی کار، باعث مباهات است که به این سرعت شاهد رونمایی تولید آثار نمایشی رادیویی از سوی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو بودیم.
وی تأکید کرد : اساسأ کار هنری مشکلات و گرفتاری هایی دارد به خصوص که قرار باشد به مسائل اینچنینی بپردازد. در واقع این نوعی هنر در هنراست و قطعا هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو زحمت مضاعفی برای تولید این آثار کشیده اند.
فروغی افزود: یکی از کارهایی که عرضه آن در این روزها ساده شده است ، آثار دفاع مقدس است و خیلی ها از طیف های مختلف و با دیدگاه های متفاوت به آن پرداخته اند اما موضوع یمن ، سوریه و عراق نیز که از مسائل روز اسلام هستند نیز باید مورد توجه قرار گیرند و تاکنون کار قابل ملاحظه ای در این حوزه ها انجام نشده است که بتوانیم برای آنها تجلیلی برگزار کنیم اما به لطف الهی و همت هنرمندان رادیو نمایش ، امروز شاهد رونمایی آثاری با همین رویکرد هستیم ، در واقع اداره کل هنرهای نمایشی رادیو با قرار دادن تولید نمایش هایی با این مضمون جبهه انقلاب را خط شکنی کرده است و امید داریم حرکت هنرمندان این مجموعه الگویی باشد برای سایر عرصه ها که آثار ارزشمندی در این حوزه ها تولید نمایند.
در ادامه مراسم ؛ سردار حسین اسداللهی فرمانده لشکر عملیاتی 27 محمد رسول الله تهران نیز ضمن بر شمردن دلاوری ها و رشادت های رزمندگان تأکید کرد : اتفاقاتی که امروز افتاد محصول حرکتی است که بیش از سه دهه گذشته بزرگوارانی چون جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان پیشقراول آن بودند . امروز که در این نمایش ها به جنگ سی و سه روزه می پردازیم ؛ هسته اش از همان موقع شکل گرفته است که همه این ها به ادبیات امام راحل ما برمی گردد و آن روزها وعده اش را داده بودند که اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود .
در پایان محمدرضا قربانی مدیر کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش ضمن اعلام علاقه مندی به تولید آثاری در این حوزه گفت : این آغاز راه است و ما همچنان به تولید اثر در این حوزه ادامه خواهیم داد.
گفتنی است در پایان مراسم  با حضور مسوولین از آثار تولید شده در این عرصه رونمایی شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *