شناسه خبر: 12139 منتشر شده در مورخ: 1396/5/10 ساعت: 08:05 گروه: اقتصادی  
هواپیماهای برجامی در فرودگاه سنندج

هواپیماهای برجامی در فرودگاه سنندج

یکی از اصلی‌ترین مسائلی که در طول سال های گذشته فعالیت صنعت هوایی ایران را به خود مشغول کرده، بحث نیاز به فعال کردن فرودگاه‌هایی است که به دلیل مشکلات موجود در ناوگان ایران امکان پرواز برنامه‌ای گسترده در آنها وجود نداشته است.

به گزارش ایران سپید  طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی نزدیک به ۸۰ درصد از بار کل برنامه‌های پروازی ایران به دوش پنج فرودگاه است و در مقابل حدود ۵۰ فرودگاه سهمی کمتر از ۲۰ درصد کل پروازهای کشور را دارند. از این رو در برنامه‌های مذاکراتی پس از بر جام تلاش شده با ورود هواپیماهای کوچک که امکان رفت و آمد به فرودگاه‌های مناطق مختلف ایران را دارند، شرایط برای بهسازی و فعال سازی دوباره آنها فراهم شود.

در کنار فرودگاه‌هایی که در مناطق مختلف ایران ساخته شده‌اند و عملا پرواز قابل توجهی به مقصد یا از مبدا آنها صورت نمی‌گیرد، بعضی از فرودگاه‌های قرار گرفته در مراکز استان‌ها نیز نیاز به بهبود شرایط دارند. یکی از این فرودگاه‌ها فرودگاه سنندج است که در راستای سفر امروز وزیر راه و شهرسازی به این فرودگاه عملا امکان آغاز پروازهای منظم هواپیماهای جدید ATR به آنها فراهم می‌شود.

طبق اعلام آخوندی از ورود سه هفته دیگر پروازهای برنامه‌ای ایران ایر در این مسیر با هواپیماهای جدید خریداری شده آغاز خواهد شد و به این ترتیب فرودگاه سنندج از توانایی بالاتری برای ارائه خدمات به مردم برخوردار می‌شوند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی فرودگاه سنندج در حال حاضر در این شهر در طول یک هفته تنها ۱۰ برنامه پروازی منظم قرار دارد که شرکت‌های هواپیمایی آسمان، قشم ایر و کیش ایر آنها را اجرایی می‌کنند.

این پروازها که تنها میان تهران و سنندج فعال است، باعث شده فقط بخشی از نیاز مسافران این شهر به سفرهای هوایی پوشش داده شود و بر اساس اعلام استاندارد کردستان بسیاری از مسافران مجبور شوند برای انجام سفرهای خود به شهرهایی مانند ارومیه و کرمانشاه پرواز کنند.

با رسیدن تنها چهار فروند از هواپیماهای ATR خریداری شده از سوی ایران ایر تعداد قابل توجهی پرواز مستقیم برای فرودگاه‌های کوچک کشور آغاز به کار کرده‌اند که با توجه به برنامه‌ریزی برای رسیدن دیگر هواپیماهای خریداری شده در چهارچوب این قرارداد می‌توان انتظار داشت این تحول در ماه‌های آینده به دیگر فرودگاه‌های ایران نیز سرایت کند.

ایران ایر در چهارچوب قرارداد چند ماه قبل خود با شرکت اروپایی ATR، ۲۰ هواپیما خریداری کرد که تاکنون چهار فروند آن به هما تحویل شده است.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱۶ فروند دیگر از این هواپیماها نیز به ناوگان ایران اضافه خواهد شد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *