شناسه خبر: 12120 منتشر شده در مورخ: 1396/5/10 ساعت: 08:11 گروه: دانش و فن آوری  
تلفن‌های هوشمند چگونه زندگی ما را تهدید می کنند؟

تلفن‌های هوشمند چگونه زندگی ما را تهدید می کنند؟

تلفن‌های هوشمند، بسیار راحت‌تر از تصور کاربران آلوده می‌شوند و می‌توانند امنیت آنها را تهدید کنند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایران آنلاین متاسفانه با رشد تکنولوژی، تهدیدات امنیتی تلفن همراه هم در حال افزایش هستند. طبق یافته‌های لابراتوار کسپرسکی رشد بدافزارها در تلفن‌های هوشمند کاملا صعودی است و این بدافزارها در زمان‌های مختلف از راه‌های گوناگون به سیستم کاربر وارد می‌شوند و به آلودگی دستگاه می‌پردازند.

اما ۷ موردی که باعث می‌شود تلفن‌های هوشمند اطلاعات و زندگی ما را به طورقابل توجهی تهدید کنند به شرح زیر است:
۱. نشت اطلاعات
 اپلیکیشن‌های موبایل اغلب به صورت کاملا اتفاقی و البته غیرعمدی دچار نشت اطلاعات می‌شوند. به عنوان مثال اکثر کاربران مجوزهای اپلیکیشن‌های خود را تنظیم نمی‌کنند و از این طریق به از دست رفتن اطلاعات شخصی خود کمک می‌کنند. برخی از این اپلیکیشن‌ها رایگان هستند و به راحتی می‌توانند از طریق تبلیغات و راه‌های دیگر به سرقت اطلاعات شما بپردازند.
۲. وای.فای ناامن
مسلما هیچ کسی دوست ندارد اطلاعات درون تلفنش را از طریق یک وای.فای نا امن از دست بدهد. تا به حال برای همه ما پیش آمده است که وارد یک فضای عمومی شویم که مجهز به یک وای.فای رایگان عمومی است.
شاید هم تجربه اتصال به آن را داشته باشیم، اما بدانید وای.فای‌های عمومی به هیچ وجه امنیت شما را تضمین نخواهند کرد و این اتصال رایگان برای شما گران تمام خواهد شد. در صورتی که مجبور به اتصال وای فای عمومی هستید از لوگین کردن به حساب‌های بانکی خود و شبکه‌های اجتماعی محرمانه خودداری کنید.
۳. خرابکاری در شبکه
خرابکاری‌های شبکه اغلب در زمانی رخ می‌دهد که هکرها بتوانند نقاطی را به صورت تله قرار دهند و کاربران ساده را به دام آنها بیندازند. وای.فای‌های عمومی مکان‌های عمومی مثل کتابخانه‌ها، کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و فرودشگاه‌ها و ... اغلب مورد هدف مجرمان قرار می‌گیرند و از این طریق به راحتی کاربران را به دام می‌اندازند.
۴. حملات فیشینگ
از آنجایی که دستگاه‌های تلفن همراه همیشه فعال هستند به راحتی می‌توانند مورد حمله مستقیم فیشنگ قرار بگیرند و آلودگی به آنها منتقل شود. طبق گفته CSO، کاربران موبایل از دیگر کاربران آسیب‌پذیرتر هستند و بیشتر مورد طعمه مجرمان قرار می‌گیرند. شاید کاربران کامپیوتر بیشتر در زمان چک کردن ایمیل‌ها و کلیک کردن بر روی لینک‌های مخرب و یا حتی آپدیت نکردن نرم‌افزارهای خود دچار مشکل شوند اما این خطر همیشه آنها را تهدید نمی‌کند. در بین کاربران موبایل همه چی کاملا متفاوت است، خطر هر لحظه آن ها را تهدید می‌کند و آن‌ها مدام در کمین مجرمان قرار می‌گیرند.
۵. جاسوسی
به گفته eWeek، در حالی که بسیاری از کاربران تلفن‌های هوشمند نگران از دست دادن اطلاعات خود از طریق بدافزارها هستند، تهدیدات روز به روز به آنها نزدیک‌تر می‌شوند و با هدف جاسوسی از کاربران حملات خود را آغاز می‌کنند. در این موارد استفاده از مجموعه راهکارهای امنیتی می‌تواند شما از وجود هرگونه بدافزارها و جاسوس افزارها حفظ کند.
۶. شکستن رمزنگاری‌ها
بر اساس موسسه Infosec، شکستن کدهای رمزنگاری شده در زمانی می‌تواند رخ دهد که توسعه دهندگان از الگوریتم‌های رمزنگاری شده ضعیف استفاده کنند و یا که عملیات رمزنگاری درست پیاده سازی و اجرا نشده باشد.

حال وقت آن رسیده است که برای امنیت تلفن‌های هوشمند خود به فکر چاره باشید و آنها را امن سازید. راهکارهای زیر را جدی بگیرید:
۱. هرگز فایل‌هایی که مطمئن نیستید چگونه به دستگاه شما راه یافته‌اند را باز نکنید. اگر که سیستم شما دارای بروزرسان رسمی است، با چک کردن اطلاعات دستگاه در قسمت تنظیمات برای بروزرسانی اقدام کنید.
۲. هرگز اجازه ندهید اپلیکیشن‌ها از فروشگاه‌های شخص سوم نصب شوند. هر گجت اندرویدی شامل این تنظیم می‌باشد. با غیر فعال کردن این تنظیم، حتی اگر شما به طور اشتباهی نصب و راه‌اندازی این بروزرسانی را تایید کنید، سیستم آن را متوقف خواهد کرد.
۳. نصب به‌روزرسانی‌های واقعی سیستم در زمانی که آنها در دسترس هستند. علاوه بر این در تمام دستگاه‌های اندروید خود مرورگرتان را در فاصله زمانی کوتاه به‌روزرسانی کنید. به‌روزرسانی کاری عقلانی است، این اقدام که به سرعت انجام می‌گیرد، بدون صرف کردن زحمت و زمان خاصی، پول‌های شما را نجات می‌دهد.
۴. از آنتی‌ویروس محافظ برای تمام دستگاه‌های خود استفاده کنید. مثلا یک راهکار امنیتی به موقع می تواند از کاربر محافظت کند. اینترنت سکیوریتی کسپرسکی برای اندروید به امنیت اطلاعات و دستگاه شما کمک بسزایی می‌کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *