شناسه خبر: 12110 منتشر شده در مورخ: 1396/5/8 ساعت: 12:23 گروه: اجتماعی  
ایرانیان رده نخست اتلاف وقت در ترافیک را از آن خود کردند

ایرانیان رده نخست اتلاف وقت در ترافیک را از آن خود کردند

بر اساس آخرین گزارش مؤسسه‌ی نامبیو، ایران نخستین کشور و تهران نهمین کلان‌شهر دنیا در زمینه اتلاف وقت شهروندان در ترافیک شناخته شدند.

به گزارش ایران سپید بر اساس رده‌بندی مؤسسه‌ی تحقیقاتی نامبیو (Numbeo)، ایران در میان ۵۸ کشور مورد بررسی، رده نخست اتلاف وقت شهروندان در ترافیک را به خود اختصاص داده است. بر اساس آخرین گزارش این مؤسسه‌ که مربوط به تیرماه سال جاری است، مردم ایران به‌طور متوسط برای هر مسیر خود از مبدأ تا مقصد، بیش از ۵۰ دقیقه زمان در ترافیک هدر می‌دهند و از این بابت در جایگاه نخست جهان قرار گرفته‌اند. روسیه و مصر به ترتیب با میزان هدررفت ۴۹.۵ دقیقه و ۴۷.۶ دقیقه، در جایگاه‌های دوم و سوم این رده‌بندی قرار دارند. در انتهای این جدول کشورهای اتریش، لیتوانی و اسلوونی قرار دارند که به ترتیب با هدررفت ۲۸.۸۶، ۲۸.۶ و ۲۷.۱ دقیقه از زمان مفید روزانه شهروندان، جزو پربازده‌ترین کشورها در حوزه حمل و نقل به شمار می‌آیند.

numbeo

کشورهای مهمی مثل هند با زمان هدر رفت ۴۶.۶۱ دقیقه، چین با ۴۳.۴۳ دقیقه و ایالات متحده آمریکا با ۳۴.۷۸ دقیقه، به ترتیب در جایگاه‌های پنجم، دهم و سی و سوم این رده‌بندی قرار دارند. از لحاظ میزان آلودگی ناشی از تولید گاز دی‌اکسید کربن در مقایسه با میزان ترافیک خودروهای در حال تردد، کشورهای آفریقای جنوبی، مصر و قطر در رتبه اول تا سوم قرار دارند. ایران نیز با وجود بیشترین هدررفت زمان به‌واسطه‌ی ترافیک، از لحاظ تولید گاز CO2، در جایگاه ششم قرار گرفته است.

اما در میان کلان‌شهرهای جهان، شهر کلکته در هند که ساکنانش به‌طور متوسط ۶۶.۸۸ دقیقه از وقت روزانه خود را در ترافیک هدر می‌دهند، در جایگاه اول است. شهر داکا، پایتخت کشور بنگلادش با زمان ۵۹.۴۲ دقیقه در جایگاه دوم و بمبئی هندوستان با زمان هدررفت ۵۸.۹۸ دقیقه در رده سوم، عنوان دیگر شهرهای پرترافیک جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

شهر تهران با متوسط ۵۵.۰۷ دقیقه هدررفت زمان شهروندان در ترافیک‌های سنگین پایتخت، جایگاه نهم را به خود اختصاص داده است.

numbeo 1

اما اگر تنها به هدررفت وقت در ترافیک بسنده نکنیم و مجموعه شاخص‌های ترافیکی از جمله میزان کاهش بازدهی و درصد تولید گاز دی‌اکسید کربن را به همراه زمان اتلافی در نظر بگیریم؛ آمار کمی جالب می‌شود. در این شرایط شهرهای کلکته هندوستان و داکا بنگلادش با کسب شاخص‌های ۳۳۵ و ۲۹۸ همچنان رتبه‌های اول و دوم را در از لحاظ شاخص کلی ترافیک در اختیار دارند. اما نکته جالب توجه، رتبه سوم خواهد بود که در کمال تعجب با شاخص ترافیکی ۲۹۷، به شهر شارجه امارات متحده عربی تعلق می‌گیرد.

numbeo

کشورهای قرمزرنگ، بیشترین میزان اتلاق وقت در ترافیک 

اطلاعات سایت نامبیو همواره توسط کارشناسان این مرکز، در حال بروزرسانی است. همچنین گزارش‌های این سایت بر اساس اطلاعات مردمی هم تهیه و منتشر می‌شوند. در این سایت علاوه بر اطلاعات ترافیک، هزینه زندگی در شهرها و کشورهای مختلف نیز با دقت بسیار بالایی در دسترس علاقه‌مندان جهت بررسی و مقایسه قرار گرفته است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *