شناسه خبر: 12087 منتشر شده در مورخ: 1396/5/8 ساعت: 09:20 گروه: اجتماعی  
گرما پشت در است

گرما پشت در است

مدیر عامل شرکت توزیع برق فارس با تاکید بر صرفه جویی بیشتر و مصرف بهینه برق در هفته جاری اضافه کرد : بر اساس پیش بینی های انجام شده هفته جاری شاهد افزایش دما در اغلب مناطق استان فارس و دیگر شهرهای کشور خواهیم بود ، مردم رعایت اصل مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف برق در این هفته را در اولویت اصلی قرار دهند.

به گزارش ایران سپید مهندس زینل قنبری اظهار داشت: نقطه اوج مصرف طی روزهای گذشته در استان فارس 21 تیرماه سال جاری با یک هزار و 550 مگاوات مصرف انرژی به وقوع پیوست ، اما با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر گرم شدن هوا احتمال دارد که از این نقطه اوج مصرف نیز فراتر برویم لذا صرفه جویی بیشتر و مصرف بهنیه همچنان باید در اولویت قرار گیرد .

مدیر عامل شرکت توزیع برق فارس از مردم خواست در ساعات اوج بار (ساعت 12الی 17 و 20 الی 24) مصرف وسایل برقی را کاهش دهند و از مصارف نامتعارف و غیر ضروری دراین ساعات بپرهیزند .
وی با بیان اینکه احتمال بروزخاموشی در صورت فراتر رفتن از اوج مصرف و مصرف بی رویه دور از ذهن نیست گفت:رعایت الگوی مصرف و پرهیز از مصرف بی رویه راهکارهای ساده ای دارد که در صورت توجه به این راهکارها می توان به مصرف بهینه دست یافت.
قنبری با بیان برخی از این راهکارها به مردم توصیه کرد در ساعت های یاد شده کولرهای آبی را روی دور کند تنظیم کنند ، تروموستات کولرهای گازی را روی 25 درجه سانتیگراد بگذارند و از وسایل پر مصرف مانند ماشین های لباسشویی ، ظرفشویی ، اتو و جارو برقی در ساعت های اوج مصرف استفاده نکنند و این مصارف را به ساعت های دیگری موکول کنند.
وی با بیان اینکه استفاده از روشنایی طبیعی روز و خاموش کردن لامپ های اضافی از دیگر راهکارهایی است که ما را به مصرف بهینه نزدیک می کند گفت : با رعایت همین نکات ساده می توانیم از هفته جاری نیز عبور و بدون داشتن مشکلات حاد روزهای گرم تابستان را سپری کنیم .

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *