شناسه خبر: 12037 منتشر شده در مورخ: 1396/5/4 ساعت: 11:07 گروه: فرهنگی  
«فرانتز» به سینما تک نیاوران می آید

«فرانتز» به سینما تک نیاوران می آید

در اولین روز از دومین هفته مرداد ماه جاری، شنبه 7 مرداد ساعت 20، سینما تک فرهنگسرای نیاوران میزبان نمایش فیلم سینمایی «فرانتز» ساخته فرانسوا ازون خواهد بود. قرار است بعد از نمایش فیلم، جلسه نقد و بررسی در سالن نمایش فیلم برگزار شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران، این فیلم فرانسوی اقتباسی از نمایشنامه «مردی که کشتمش» اثر موریس روستاند است. در این فیلم کارگردان ماهرانه در زوایای شخصیتهای خلق شده کنکاش میکند و احساسات درونی آنها را همچون نقاشی چیره دست به تصویر میکشد. این فیلم در جشنواره ونیز سال پیش توجه بسیاری را به خود جلب و جایزه بهترین بازیگر زن (امید آینده) را هم از آن خود کرد. فرانتز، ملودرامی است تاریخی که دیدگاه عمومی مردم در آلمان و فرانسه دوره جنگ جهانی اول را نشان می دهد. در این فیلم آنا نامزد سربازی آلمانی به نام فرانتز که در جنگ کشته شده هر روز بر سر قبر او میرود. وی در یکی از این روزها متوجه میشود که جوان ناشناسی بر سر این قبر میآمده و بسیار تحت تاثیر قرار گرفته و سپس گریه کنان آنجا را ترک می کند. کنجکاوی دختر جوان باعث می شود که مرد جوان را دنبال کند و ... «فرانتز» فیلمی متعهد و تلخ است که با پایانی منسجم، تاثیر گذار و غیرقابل پیش بینی، بیننده را تا انتها همراه خود می کشاند.
علاقمندان جهت عضویت در سینما تک فرهنگسرای نیاوران میتوانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *