شناسه خبر: 12026 منتشر شده در مورخ: 1396/5/4 ساعت: 08:35 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 4 مرداد 1396

روزنامه چهارشنبه 4 مرداد 1396

لایحه حمایت از حقوق معلولان در ایستگاه کمیسیون مشترک - دیدار روحانی با فرماندهان سپاه - نهم مرداد، آغاز اعزام زائران حج تمتع - سود سهام عدالت ۱۵۰ هزار تومان است - توزیع مواد مخدر دولتی، نیازمند بررسی علمی - همه شرکتهای تولید کننده در سامانه دولت حضور ندارند - پارا دو و میدانی کاران انتظارات را برآورده کردند - برادرکشی به خاطر ارثیه

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 4 مرداد 1396

2 ذی القعده 1438

26 جولای 2017

سال بیست و یکم شماره 5625

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

لایحه حمایت از حقوق معلولان در ایستگاه کمیسیون مشترک 2

دیدار روحانی با فرماندهان سپاه 4

نهم مرداد، آغاز اعزام زائران حج تمتع 6

سود سهام عدالت ۱۵۰ هزار تومان است 8

توزیع مواد مخدر دولتی، نیازمند بررسی علمی 10

همه شرکتهای تولید کننده در سامانه دولت حضور ندارند 12

پارا دو و میدانی کاران انتظارات را برآورده کردند

برادرکشی به خاطر ارثیه

اطلاعرسانی

.......ویژه

* لایحه حمایت از حقوق معلولان در ایستگاه کمیسیون مشترک: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره علت تأخیر بررسی لایحه حمایت از حقوق معلولان، گفت: برای آن که قانون بهتری در اجرا شاهد باشیم، باید به بند بند لایحه توجه ویژه ای شود. همایون هاشمی در تشریح آخرین وضعیت رسیدگی به لایحه حقوق حمایت از معلولان، افزود: برخی از معلولان نسبت به تأخیر در بررسی این لایحه گلایه مند هستند، در حالی که کمیسیون ویژه مشترک با جدیت بررسی این لایحه را در دستور کار دارد. نماینده مردم شاهیندژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون قانون برای حمایت از معلولان وجود دارد و باید دستگاههای اجرایی آن را عملیاتی کنند و این لایحه تکمیل کننده و ارتقا دهنده قانون قبلی است؛ لذا مشکلی در زمینه اجرای قوانین وجود نخواهد داشت. این نماینده مردم در مجلس دهم، درباره علت تأخیر بررسی لایحه حمایت از حقوق معلولان، افزود: به جهت فشردگی کار کمیسیونها، فرصت چندانی برای بررسی لایحه حمایت از حقوق معلولان وجود نداشت، اما اعضای کمیسیون ویژه مشترک در تلاش هستند تا هرچه سریعتر این لایحه را به نتیجه برسانند. از سویی دیگر برای آن که قانون بهتری را نیز در اجرا شاهد باشیم، باید به بند بند لایحه توجه ویژه ای شود. وی یادآور شد: لایحه حمایت از حقوق معلولان در مجلس نهم، مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس اصل 85 قانون اساسی قرار بود از سوی کمیسیون تصویب و سپس به شورای نگهبان ارسال شود، اما شورای نگهبان به آن ایراد گرفت و عنوان کرد که باید این لایحه در صحن علنی به تصویب برسد. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس این لایحه، خدمات توانبخشی اعم از گفتار درمانی، کاردرمانی، خدمات مددکاری، مشاوره ای تحت پوشش بیمه ها قرار میگیرند که در تلاش هستیم زودتر این لایحه به نتیجه برسد.

.......سیاسی

* دیدار روحانی با فرماندهان سپاه. دکتر حسن روحانی روز دوشنبه و در دیدار فرماندهان عالیرتبه سپاه، با قدردانی از تلاشهای نیروهای مخلص سپاه، بر ضرورت وحدت و انسجام همه نیروها و نهادهای نظام و تلاش برای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و خدمت خالصانه به مردم تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد که در دوره مسئولیت دولت دوازدهم، تلاش هماهنگ همه نیروهای مسلح، به سرعت بیشتر در تحقق خواسته های مردم بینجامد و همه نهادها و دستگاههای مسئول، با شفافیت کامل در حوزه های تخصصی خود بر کارآیی مجموعه بیفزایند و تقویت توان رزمی سپاه و ارتش با بهره گیری از فناوریهای نوین، امنیت ملی کشور را بیش از پیش تضمین نماید.

* حسام الدین آشنا، مشاور رسانه ای رئیس جمهور، به دیدار روز دوشنبه فرماندهان سپاه با روحانی واکنش نشان داد و با انتشار تصویر دیدار فرماندهان سپاه با رئیس جمهور در کانال تلگرامیش نوشت: این فقط یک تصویر نیست، بلکه یک مسیر است. «آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت» برای مردم و نظام در گرو اجماع راهبردی میان دولت و مجموعه دفاعی کشور است.

* منصور حقیقتپور، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در رابطه با دیدار رییس جمهور و فرماندهان سپاه گفت: نشست رئیس جمهور و فرماندهان سپاه نشانه خوبی است، چرا که برخی در ایام انتخابات تلاش کردند تا اختلافاتی را ایجاد کنند، اما این نشست آب پاکی را بر دست آنها ریخت.

* حجت الاسلام علوی، وزیر اطلاعات گفت: بیش از ۱۲۰ عملیات تروریستی در چند سال اخیر در کشور خنثی سازی شده است. وی با اشاره به بهت و درماندگی کشورهای دنیا از اقدامات سریع و تاکتیکی سیستم اطلاعاتی و امنیتی ایران گفت: وزارت اطلاعات افتخار این را دارد که در کنار نیروهای نظامی و انتظامی علاوه بر تأمین آرامش، امنیت این مرز و بوم را به نحو مطلوب حفظ کند.

.......اجتماعی

* نهم مرداد، آغاز اعزام زائران حج تمتع: سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در گرگان گفت: اعزام زائران حج تمتع کشورمان از ۹ مرداد ماه امسال آغاز میشود. وی افزود: متأسفانه برخی با فضاسازی میخواستند مردم را از سفر حج منصرف کنند، اما کاروانها به موقع تکمیل شد و ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر اعزام خواهند شد و تعداد زیادی از زائران هم به صورت رزرو ثبت نام کرده اند. وی همچنین به اعزام حدود ۱۵ هزار زائر اهل سنت در حج امسال اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۰ هزار ویزای الکترونیکی برای حجاج ایرانی صادر شده است و مابقی ویزاها هم به زودی صادر میشود.

* 22 خانه امن بانوان در کشور دایر است: انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی از فعالیت 22 خانه امن بانوان در کشور خبر داد و گفت: راه اندازی خانه های امن، گام بلند بهزیستی برای تقویت احساس امنیت در زنان خشونت دیده است. در این خانه ها، زنان خشونت دیده پذیرش شده و با مراقبت، نگهداری و برخورداری از خدمات پزشکی و روان پزشکی، برای بازگشت دوباره به اجتماع و زندگی سالم آماده میشوند.

* جایگزینهای ضمانت وام ازدواج ابلاغ شد: بانک مرکزی به منظور تسهیل اجرای طرح ضربتی وام ازدواج، شرایط جدیدی برای جایگزینی ضمانت تعیین کرد. اعطای وام ازدواج به پشتوانه یارانه نقدی، ارایه گواهی تعهد کسر اقساط کارمندی و ضمانت با استفاده از پروانه کسب از جمله روشهای جایگزین اخذ ضمانت پرداخت وام ازدواج است. چنانچه زوجین در سامانه ازدواج، هر دو یک بانک را انتخاب کنند، ارائه یک ضامن معتبر کافیست. ضمانت یک نفر دارنده حساب جاری فعال و خوش حساب که به تأیید شعبه پرداخت کننده رسیده باشد. در مورد متقاضیان تسهیلات در مناطق روستایی، ضمانت یک نفر ساکن روستا که اهلیت و صلاحیت وی توسط شورای اسلامی روستا تأیید شود (ممهور به مهر شورا).

 

 

.......اقتصادی

* سود سهام عدالت ۱۵۰ هزار تومان است: پوری حسینی، رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به این که سود تقسیمی سهام عدالت میان مشمولان در سال جاری حد اکثر ۱۵۰ هزار تومان است، گفت: زمان دقیق واریز سود مشخص نیست؛ چرا که هم شرکتها باید سود خود را به حساب این سازمان واریز کنند و هم قانون اجازه تقسیم سود بدهد. وی در خصوص میزان سود تقسیمی میان مشمولان گفت: از 3345 میلیارد تومان سود تقسیمی تا به امروز، به آن دسته از مشمولانی که سهام عدالت آنها از محل تخفیفات ارائه شده و تسویه دلبخواهی اقساط، یک میلیون تومان می ارزد، 125 هزار تومان سود است که پیشبینی میشود با برگزاری مجمع سه شرکت باقیمانده سود دریافتی سهام عدالت از شرکتها در مجموع به بیش از 4 هزار میلیارد تومان برسد که در این صورت به هر مشمول 150 هزار تومان سود خواهیم داد. وی ادامه داد: یعنی هر خانواده 5 نفره 750 هزار تومان سود میگیرد که البته این سود برخلاف یارانه به حساب خودِ مشمول واریز میشود و تمامی سودها به حساب سرپرست خانوارد واریز نخواهد شد. وی ادامه داد: همچنین مشمولان میتوانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت و مشاهده صورت حساب خود از میزان ارزش سهام عدالت خود آگاهی پیدا کنند و بر اساس میزان ارزش سهام عدالت به آنها سود تعلق خواهد گرفت. به عنوان مثاال اگر سهام عدالت مشمولی 530 هزار تومان ارزش داشته باشد و بقیه اقساط خود را تسویه نکرده باشد، این مشمول 53 درصد از رقم 125 هزار تومان سود را دریافت خواهد کرد که حدود 65 هزار تومان میشود. وی در خصوص زمان واریز سود نقدی میان مشمولان گفت: فعلاً نمیتوان زمان دقیقی برای این کار مشخص کرد، چرا که توزیع سود از اختیارات سازمان خصوصی سازی نیست. باید منتظر چراغ سبز شورای عالی اجرای سیاستهای اصل 44 قانون اساسی باشیم.

.......بهداشت و سلامت

* توزیع مواد مخدر دولتی، نیازمند بررسی علمی: سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در سیاستهای کلی سلامت به سه رویکرد پرهیز، ترک و کاهش آسیب مواد مخدر توجه زیادی شده است. در کاهش آسیب، فرد معتاد از کسی که ماده مخدر خطرناک تزریقی مصرف میکند، به کسی تبدیل میشود که مخدر را به میزان و آسیبزایی کمتر و روش غیر تزریقی استفاده میکند. حریرچی، کاهش آسیب مواد مخدر را باعث کاهش خشونت، رفتارهای پر خطر جنسی و افزایش بازگشت به کار در معتادان و کاهش شیوع بیماریهای عفونی مانند ایدز، هپاتیت و بیماریهای منتقله جنسی دانست و گفت: ممکن است طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبتنی بر کاهش آسیب باشد که باید مطابق با مستندات علمی تدوین شود. وقتی این طرح به مراحل تصویب میرسد، نظرات کارشناسی گرفته و طرح، اصلاح خواهد شد. دکتر حریرچی  افزود: گاهی بیماران در مراحلی از بیماری به صورت موقت یا دائمی باید از داروهای مسکن استفاده کنند. میزان مصرف این مسکنها به صورت قانونی یکی از شاخصهای بررسی وضعیت نظام بهداشتی و درمانی کشورها است. بیشتر مسکنهای قوی ممکن است نقش تخدیری هم داشته باشند. اگر داروی مسکن در دسترس بیمار نباشد، او یا باید درد بکشد یا به بازار غیر قانونی مراجعه کند. وی افزود: این موضوع نباید با توزیع مواد مخدر یکسان در نظر گرفته شود. توزیع مسکنهای خاص، تنها با نظر پزشک معتمد و در داروخانه های خاص صورت میگیرد.

* تأثیر کافئین بر مغز و بدن: قهوه موجب افزایش طول عمر میشود، در حالی که بسیاری از نوشیدنیهای انرژیزا دارای سطح بالایی از قند هستند. مصرف کافئین باعث میشود، بسیاری از افراد احساس هوشیاری و تمرکز بیشتر داشته و کمتر خوابآلود باشند. هرچند زیاده روی در مصرف آن نتیجه منفی به جا میگذارد. همچنین مصرف کافئین بر فرآیندهای بدن همچون هضم غذا، متابولیسم و قدرت بینایی تأثیر میگذارد.

.......پیگیری

* همه شرکتهای تولید کننده در سامانه دولت حضور ندارند: هفته گذشته در ستون پیگیری صحبتهای کارشناس وسایل توانبخشی نابینایان و مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کل کشور را خواندید. این هفته ادامه صحبتهای خانم نوپرست در خصوص شرکتهای تولید کننده را میخوانید: آن چه که معلولان ضایعه نخاعی به آن نیاز دارند، فقط ویلچر نیست؛ تهیه وسایل بهداشتی هم برای این دسته از معلولان و سازمان به معضلی تبدیل شده است؛ چرا که وسایل بهداشتی برای معلولان ضایعه نخاعی از اهمیت بالایی برخوردار است و هزینه بسیاری روی دست این افراد میگذارد. سازمان بهزیستی در سال جاری توانست برای نخستین بار بودجه وسایل بهداشتی را جداگانه تخصیص دهد. اما هنوز این حجم از بودجه برای وسایل بهداشتی هم کافی نیست. وی با اشاره به قانون جامع حقوق معلولان می افزاید: «طبق بند 3 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان باید کمک هزینه ای برای خرید وسایل کمک توانبخشی به معلولان اختصاص پیدا کند. فرد دارای معلولیت باید بتواند وسایل مورد نیازش را از طریق بیمه خریداری کند که این موضوع در اصلاحیه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان دیده شده است و ما منتظر رأی خانه ملت به این اصلاحیه و تأیید شورای نگهبان هستیم. برای بررسی کیفیت محصولات خریداری شده، سازمان در هر استان کمیته ارزیابی و خرید دارد، اما با محدودیتهایی در این زمینه رو به رو هستیم، چرا که برخی از شرکتهای خوب در سامانه خرید دولت ورود پیدا نمیکنند. سازمان بهزیستی هم موظف است از شرکتهایی محصولات را تهیه کند که در سامانه خرید دولت ثبت نام کرده اند. در سالهای گذشته ارزیابی کیفیت را در اولویت قرار دادیم. سال گذشته از 10 درصد گروه ذینفعمان، نظر سنجی انجام دادیم که حدود 65 درصد از وسایل رضایت داشتند. 20 درصد متوسط و مابقی هم مخصوص وسایل بهداشتی است که در گذشته کیفیت مطلوبی نداشتند، اما تذکرها از سوی استانها به شرکتهای تولید کننده ارائه شده است تا محصولات خود را کیفی سازی کنند.» وی در خصوص ویلچرهای برقی بیان میکند: «ویلچرهای برقی برای همه افراد لازم نیست. متأسفانه در بازارهای جهانی ویلچرهایی که سنگین هستند و در کشورهای دیگر به فروش نمیرسند را به ایران سرازیر میکنند و این امر نیاز کاذبی را در سطح کشور ایجاد کرده است. بسیاری از خیابانهای کشور مناسب سازی نشده است و معلولان با این ویلچرهای برقی نمیتوانند در شهر تردد کنند. مورد دومی که باید گفته شود، این است؛ هنگامی که این ویلچرها به دست مصرف کننده میرسد باتریهای تاریخ گذشته دارند و عموماً عمر کوتاهی دارند. استفاده از ویلچر برقی را ما در سازمان به هیچ عنوان برای معلولان ضایعه نخاعی که میتوانند از دستشان استفاده کنند توصیه نمیکنیم. چرا که باعث چاقی و آتروفی عضلات میشوند.» نوپرست در پایان صحبتهایش بیان میکند: «ارائه تسهیلات برای خرید ویلچر برقی از سوی سازمان مستلزم شرایط خاص است. سازمان بر حسب نوع و شدت معلولیت و همچنین در صورتی که دست هم از کار افتاده باشد و فرد ضایعه نخاعی بتواند در محیط کار از این ویلچر استفاده کند، تسهیلاتی برای خرید ارائه میدهد. در دستور العملی که اواخر سال 94 ابلاغ کردیم و در سال 95 هم مورد تأکید قرار گرفته، چند مطلب است: نخست بررسی ارزیابی کمیته، یعنی کمیته ای متشکل از کارشناسان بهزیستی و جامعه هدف که وسایل قبل از خرید مورد ارزیابی قرار گیرند. بحث نظر سنجی در این دستور العمل مورد توجه قرار گرفت. بحث دیگر، خرید وسایل بهداشتی از سامانه imed.ir و نیاز سنجی از جامعه هدف است تا خریدها با توجه به نیازهای معلولان صورت گیرد. بودجه ما سال گذشته 34 میلیارد بود و امسال 45 میلیارد است. شاید در نگاه اول ما رشد بودجه را ببینیم، اما از طرف دیگر وسایل کمک توانبخشی هم با افزایش قیمت مواجه میشوند.» پایان (جعفری)

.......ورزشی

* پارا دو و میدانی کاران انتظارات را برآورده کردند: محمدرضا مظلومی، رئیس فدراسیون نابینایان گفت: یک طلا و دو نقره حاصل کار دو پرتابگر کشورمان در فدراسیون نابینایان بود که انتظارات ما را برآورده کرد. میدانستیم سجاد نیکپرست نقره مسابقات قهرمانی جهان را کسب میکند و توقع کسب مدال طلا از او را نداشتیم. وی درباره نتیجه عملکرد سامان پاکباز اظهار داشت: انتظار کسب طلا توسط پاکباز در ماده پرتاب وزنه را داشتیم که این اتفاق رخ داد. مظلومی ادامه داد: رشته اصلی پاکباز، پرتاب وزنه است و فعالیت در ماده پرتاب دیسک را نیز در کنار این ماده آغاز کرده است که در مسابقات قهرمانی جهان عنوان نایب قهرمانی را بدست آورد. وی ضمن ابراز امیدواری از طلایی شدن پاکباز در بازیهای پاراآسیایی و پارالمپیک 2020 گفت: پاکباز انگیزه خوبی دارد و مطمئن هستیم در بازیهای پاراآسیایی و پارالمپیک میتواند فاصله رکوردی خود را کم کرده و طلایی شود. یک طلا و دو نقره دو ملیپوش فدراسیون نابینایان در مسابقات قهرمانی جهان خوب بود و توقع ما هم همین بود. مظلومی در خصوص اعزام تیم دو و میدانی جوانان به مسابقات جهانی سوییس اظهار داشت: این تیم با توجه به پارامترهایی که پارالمپیک برای ما مشخص کرده بود، تشکیل شده و ملیپوشان توان لازم را برای حضور در مسابقات جهانی دارند. وی افزود: دو ورزشکار بانو و دو نماینده مرد نابینا و کمبینای ما برای شرکت در مسابقات جهانی انگیزه خوبی دارند و مطمئن هستیم مدال میگیرند، اما رنگ مدال را نمیتوانیم پیشبینی کنیم. کاروان چین در مسابقات پارا دو و میدانی جهانی که اول مرداد در لندن به پایان رسید، با ۳0 طلا، ۱۷ نقره و ۱۸ برنز به عنوان قهرمانی دست یافت. آمریکا با ۲۰ طلا، ۱۹ نقره و ۲۰ برنز در جایگاه دوم ایستاد و انگلستان با ۱۸ طلا، 8 نقره و ۱۳ برنز، سوم شد. ایران نیز با کسب ۲۰ مدال، شامل: 3 طلا، ۱۲ نقره و 5 برنز در جایگاه هجدهم قرار گرفت.

 

.......حوادث

* برادرکشی به خاطر ارثیه: درگیری سه برادر به خاطر اختلافهای قبلی بر سر ارث به جا مانده از پدرشان، به برادرکشی در شهرستان تربت حیدریه انجامید. ساعت سه بعد از ظهر روز 29 تیر ماه دو مرد نقابدار وارد خانه ای شدند و در حالی که چاقو به دست داشتند به سمت صاحبخانه حمله کردند. در این درگیری، مردان نقابدار صاحبخانه 44 ساله را در برابر چشمان یک میهمان با ضربات چاقو به قتل رساندند و از صحنه متواری شدند. با گزارش این جنایت به پلیس، مأموران مبارزه با جرایم جنایی وارد عمل شدند و تحقیقات خود را از تنها شاهد عینی آغاز کردند. از سوی دیگر کارآگاهان دریافتند که مقتول با برادرانش بر سر تقسیم میراث به جا مانده از پدرشان اختلافهایی داشت که به همین خاطر دو برادر 35 و 54 ساله به عنوان مظنون تحت بازجویی قرار گرفتند تا این که هر دو در بازجوییهای فنی به قتل برادرشان اعتراف کردند.

* اشتباه 4 میلیارد تومانی: دادستان عمومی و انقلاب کرج ماجرای واریز اشتباهی مبلغ چهار میلیارد تومان به حساب یک پیمانکار شهرداری و پیگیریها برای بازگشت این پول را تشریح کرد. وی گفت: روز 25 اسفند سال گذشته مبلغ 4 میلیارد تومان از باب مطالبات یکی از پیمانکاران شهرداری کرج به اشتباه به حساب یک پیمانکار دیگر واریز شد. این پیمانکار جزو پیمانکاران جزء بود که با اطلاع از واریز چنین مبلغی، خیلی سریع پول را از حساب خود خارج و حسابش را خالی کرد. پس از اعلام موضوع از سوی بانک شهر و طرح شکایت، فردی که پول اشتباهاً به حسابش واریز شده بود شناسایی و به همراه سه نفر دیگر دستگیر شد، اما از استرداد پولها خودداری کرد که روانه زندان شد. طبق اطلاعات به دست آمده، این فرد قبل از دستگیری همسر و مادر خود را به کانادا فرستاده و خود نیز قصد خروج از کشور را داشت که دستگیر شد. با این حال همچنان تلاش برای پس گرفتن مبلغ واریزی ادامه دارد.

.......اطلاع رسانی

* نمایندگی کانون نابینایان شهرستانهای سوادکوه شمالی و سوادکوه با ریاست آقای امین فرزادیان افتتاح شد، لذا از کلیه نابینایان و کمبینایان شهرستانهای نامبرده دعوت به عمل میآید تا جهت بهره مندی از فعالیتها و امکانات کانون، عضو شده و با تلفنهای 01142447173 و 09393647305 تماس بگیرند و همین جا از خیرین محترم نیز تقاضای مساعدت لازم را داریم.

* طی تفاهمنامه ای که به امضای مؤسسه زبان انگلیسی گلدیس و جامعه نابینایان استان آذربایجان شرقی رسید، مقرر شد اعضای جامعه نابینایان استان به طور رایگان و فرزندان ایشان با 60 درصد تخفیف از کلاسهای مؤسسه زبان گلدیس استفاده نمایند که جای بسیار تقدیر از مدیران مؤسسه گلدیس دارد و امید است مؤسسات فرهنگی دیگر نیز نابینایان گرامی را از چنین امتیازاتی برخوردار فرمایند. 04136559181

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *