شناسه خبر: 11981 منتشر شده در مورخ: 1396/5/3 ساعت: 09:42 گروه: اجتماعی  
11/2 درصد تهرانی ها بیکارند

11/2 درصد تهرانی ها بیکارند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: بیکاری استان امسال 11/2 دهم درصد است.

به گزارش ایران سپید  حاتم شاکرمی در دومین نشست شورای اداری استان تهران افزود: میانگین کشوری بیکاری در چهار ماه نسخت امسال 12/6 دهم درصد بود که در استان تهران 14 صدم درصد کمتر از میانگین کشوری است.

وی گفت: در سال 95 نیز بیکاری در کشور 12/4 دهم درصد و در تهران این رقم 11/6 دهم درصد بود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران افزود: بیکاری در بهار پارسال 13/5 درصد تابستان 13/3 دهم درصد، پاییز 9/8 دهم درصد اما بهار امسال به 11/2 دهم درصد افزایش یافت.
شاکرمی گفت: در سال 94 از 98 هزار و 169 جویای کار که در مراکز کاریابی نام نویسی کرده بودند 84 درصد فاقد مهارت بودند که امسال از 109 هزار و 479 نفر جویای کار که نام نویسی کردند 77 درصد فاقد مهارت هستند.
وی با بیان اینکه 85 مرکز کاریابی فعال در تهران با سازمان آموزش فنی و حرفه ای هماهنگی های لازم دارند و افراد جویای کار که مهارت کافی ندارند به مراکز آموزش فنی و حرفه ای به منظور مهارت آموزی معرفی می شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران افزود: برنامه اشتغال فراگیر در کشور با محوریت اشتغال و مهارت اجرا می شود.
شاکرمی گفت: این برنامه در سه بخش کارورزی و مشوق های بیمه ای، مهارت آموزی در محیط کار و تکاپو ارائه می شود.
وی افزود: تا ابتدای مرداد امسال 41 هزار نفر فارغ التحصیل جویای کار در سامانه کارورزی نام نویسی کرده اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: 401 پذیرنده کار نیز در این سامانه نام نویسی کرده اند اما باید با اطلاع رسانی بیشتر در بین صنوف، صنایع و فعالان خدماتی به تعداد پذیرنده های کارورزان افزوده شود.
شاکرمی افزود: هر کارورز 4 تا 6 ماه با دریافت یک سوم حداقل دستمزد به مهارت آموزی می پردازد و در صورت استخدام تا پیش از 6 ماه در هر محیط کار کارفرما تا دو سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف خواهد بود.
وی گفت: 150 هزار شغل در قالب طرح کار ورزی در کشور در نظر گرفته شده است که 7 هزار و 290 شغل در استان تهران ایجاد خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران افزود: شرایط پذیرندگان کارورزان حداقل یک سال سابقه کار، دارا بودن مجوز رسمی و تایید صلاحیت مهارتی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای است.
شاکرمی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی و سازمان آموزش و فنی و حرفه ای برای اشتغال کارورزان در قالب این طرح آمادگی های لازم را دارند.
وی گفت: حداکثر سن کارورزان برای ثبت نام در این سامانه 25 سال در مقطع کاردانی، 28 سال در مقطع کارشناسی و 33 سال در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است که برای مقطع دکتری امکان افزایش دو سال به این سقف سنی وجود خواهد داشت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران افزود: برنامه ملی اشتغال در بخش های مهارت آموزی در محیط کار و تکاپو هنوز در سطح ملی است و برش استانی آن ارائه نشده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *