شناسه خبر: 11911 منتشر شده در مورخ: 1396/5/1 ساعت: 11:52 گروه: دانش و فن آوری  
عینک هوشمند گوگل مخصوص افراد نابینا

عینک هوشمند گوگل مخصوص افراد نابینا

«اسمارت گلس» یا عینک هوشمند، محصول شرکت گوگل است که به نابینایان در تعیین مسیر راه کمک می‌کند.

به گزارش ایران سپید «قطره ی کوچکی از باران به صورتم خورد ، زمانی که داشتم در مجاورت محل زندگی ام پیاده روی می‌کردم.» این جمله ، شعار گوگل برای تبلیغ محصول جدیدش برای نابینایان است. این محصول در اصل بروزرسانی عینک معروف شرکت گوگل با نام « اسمارت گلس » است که در سالهای گذشته نسخه دمو آن برای استفاده افراد نابینا  منتشر شده بود.

بعد از موفقیت و فروش خوبی که نسخه دمو این محصول به دست آورد ، شرکت گوگل تصمیم گرفت که کار ساخت نسخه اصلی و کامل را آغاز کند.

این عینک در ابتدا مخصوص نابینایان عرضه شد و هدفش نشان دادن مسیر به آنها در غالب صدا و حس بود ، تا بتواند در امور نابینایان سهولت ایجاد نماید. اما با آپدیتی که اخیرا برای این محصول منتشر شده است ، این محصول دیگر مخصوص افراد نابینا نیست و سایر افراد نیز می‌توانند از «اسمارت گلس» های گوگل بهره مند شوند و در صورت گم کردن راه در مسیرهای مختلف به راحتی راه خود را بیابند.

امکانات این عینک از قبیل داشتن امکان چت تصویری و صوتی با دوستان ، امکان استفاده از نقشه گوگل و منطبق کردن آن با زاویه دید فرد در جاده ها و مسیرهای مختلف است. شرکت گوگل قول داده است که این عینک را تقویت کند و امکانات و تجهیزات بیشتری روی آن قرار دهد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *