شناسه خبر: 11887 منتشر شده در مورخ: 1396/5/1 ساعت: 10:27 گروه: دانش و فن آوری  
تولد 22 سالگی آمازون؛ سیر پیشرفت یکی از بزرگترین شرکت های دنیا

تولد 22 سالگی آمازون؛ سیر پیشرفت یکی از بزرگترین شرکت های دنیا

ایده ساخت آمازون سال 1994 و در شهر نیویورک پدید آمد، وقتی که جف بزوس در یک شرکت مالی کار می کرد و اینترنت نظر او را به خود جلب کرده بود. نمی توانست به این سادگی از اینترنت بگذرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایران آنلاین در کتاب بِرَد استون با نام «فروشگاه همه چیز فروشی: جف بزوس و دوران آمازون» آمده که بزوس نشسته و پیش خود فکر کرده که چه چیزهایی را می تواند آنلاین بفروشد. از میان همه آن ها، کتاب را برگزید. بزوس آمازون را به عنوان یک کتاب فروشی آنلاین در سال 1995 راه اندازی کرد.در سال 2016، حدودا 21 سال بعد، آمازون رکورد فروش 136 میلیارد دلار را زد. با خرید اخیر Whole Foods، شرکتی درجه یک در زمینه رایانش ابری و خط تولید محصولات الکترونیکی نظیر اسپیکرهای هوشمند اکو، آمازون راه بسیار طویلی را از یک کتاب فروشی ساده طی کرده تا به اینجا برسد.

 

  • سال 1995 - کتاب و کتاب های بیشتر

در اصل، آمازون کار خود را به عنوان یک کتاب فروشی در روز 16 ژولای سال 1995 آغاز کرد. یک میلیون کتاب در کاتالوگ خود داشت و ادعا می کرد که «بزرگ ترین کتاب فروشی زمین» است.صفحه اصلی سایت در ابتدا یک بخش «Spotlight» برای کتاب هایی داشت که «ما» عاشقشان هستیم. در آن زمان که «ما» شامل هزاران کارمند آمازون نبود، منظور از ما، بزوس، همسرش و هفت کارمند دیگر بود.
اولین فروشاولین کتابی که آمازون فروخت نوشته داگلاس هافستادر بود و توسط جان وینرایت خریداری شد، یک دانشمند علوم کامپیوتر که دعوت شده بود تا ورژن بتای این سایت را تست کند.

 

  • سال 1999 - اولین حراجی ها و کارت های الکترونیکی

تا سال 1999، کمی بیشتر از 4 سال که سایت راه اندازی شده بود، آمازون لیست اقلام فروشگاهی خود را گسترش داد و لوازم الکترونیکی و محصولات ویدیویی را هم اضافه کرد. تعداد کمی هنوز از کارت های الکترونیکی استفاده می کردند و سرویس حراجی هم مدت زمان کوتاهی در جریان بود. هری پاتر و زندانی آزکابان، هری پاتر و سنگ جادو و هری پاتر و تالار اسرار، پرفروش ترین کتاب های آن دوره بودند.

  • سال 2004 - یک فروشگاه تمام عیار

در اوایل قرن جدید، آمازون ظاهر فروشگاه را کمی بهتر کرد. پس از اضافه کردن لوازم خانگی، لوازم کودکان و لوازم آرایشی و بهداشتی، آمازون شکل و ظاهر فروشگاهی را گرفت که امروز می شناسیم.در سال 2004، آمازون یک موتور جستجوی داخلی به نام A9 راه انداخت. A9 یک قابلیتی به نام Block View ارائه داد که شبیه استریت ویو گوگل مپ بود.
سال 2008 - معرفی کیندل و بازطراحی صفحه اصلیدر سال 2008، دی وی دی ها هنوز پر طرفدار بودند و کیندل که آمازون یک سال قبلش عرضه کرد، «انقلابی» بود. در ابتدا قرار بود نام آن فیونا باشد اما بزوس با مفهوم کلمه کیندل که یعنی آتش برافروختن، کار داشت و می خواست آتشی بر افروزد.سال 2012 - کیندل حالا یک خانواده استتا 2012، کیندل به اوج رسید و آمازون مدل های مختلفی از آن را برای پیشنهاد داشت. در همین حین، صفحه اصلی هم باز تغییر کرد تا کیندل ها بیشتر به چشم آیند.با 35 دپارتمان از جمله اپلیکیشن های اندرویدی، ویدیوهای آنی، نرم افزار و... آمازون تبدیل به یک قدرت بزرگ شد.
امروز - یک فروشگاه واقعا همه چیز فروشی

صفحه اصلی و کسب و کار امروز آمازون، بیانگر نبوغ کارآفرینی بزوس است. این شرکت تقریبا در هر شاخه ای ریشه دوانده از جمله مواد غذایی، لوازم بهداشت خانه و هر چیزی که فکرش را کنید.حالا به جای «بزرگترین کتاب فروشی زمین»، آمازون به خود می گوید «بزرگ ترین مجموعه زمین».

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *