شناسه خبر: 11839 منتشر شده در مورخ: 1396/4/28 ساعت: 12:09 گروه: بهداشت و سلامت  
ویتامین d باعث کاهش سرما خوردگی نمیشود

ویتامین d باعث کاهش سرما خوردگی نمیشود

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد: مصرف دوز بالایی از ویتامین D نمی‌تواند کودکان را از خطر ابتلا به سرماخوردگی در زمستان حفظ کند.

به گزارش ایران سپید  محققان کانادایی اظهار داشتند:  همیشه مصرف میزان بالای مکمل‌های ویتامین به معنی مفید بودن آن نیست. یافته‌ها حاکی از آن است مصرف مداوم مکمل ویتامین D برای پیشگیری از  عفونت دستگاه تنفسی کودکان در فصل زمستان مفید نیست.

ویتامین D از طریق قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید در بدن تولید می‌شود. همچنین برخی مواد خوراکی  حاوی این ویتامین هستند اما بسیاری از مردم به طور روزانه از این مکمل مصرف می‌کنند.

به گفته محققان از سال‌ها قبل این باور وجود داشت که ویتامین D می‌تواند به پیشگیری یا کاهش شدت  سرماخوردگی و دیگر عفونت‌های دستگاه تنفسی در کودکان کمک کند اما اطلاعات آزمایشگاهی کافی در مورد این باور وجود نداشت.

به نقل از هلث‌دی نیوز، به گفته محققان کانادایی ضرورت دارد کودکان و بزرگسالان در مورد اهمیت رعایت نکات بهداشتی که موثرترین راه پیشگیری از سرماخوردگی است آگاهی داشته باشند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *