شناسه خبر: 11835 منتشر شده در مورخ: 1396/4/28 ساعت: 11:57 گروه: فرهنگی  
کیفیت پخش صدای آثار در جشنواره فیلم کوتاه ارتقا پیدا می کند

کیفیت پخش صدای آثار در جشنواره فیلم کوتاه ارتقا پیدا می کند

با همکاری جمعی از صداگذاران و صدابرداران فعال در حوزه فیلم کوتاه و ستاد برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، کیفیت پخش صدای فیلم‌ها در این جشنواره ارتقا پیدا می کند.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر آرش قاسمی، حسین قورچیان، مسیح سراج و سامان شهامت به نمایندگی از صداگذاران و صدابرداران فعال در حوزه فیلم کوتاه در جلسه‌ای با حضور آرش رصافی، معاون تولید و پشتیبانی فنی و سیامک سلیمانی، کارشناس فنی انجمن سینمای جوانان ایران درباره ارتقای فنی نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم کوتاه تهران به بحث و تبادل نظر پرداختند. در این جلسه مقرر شد در جهت ارتقای سطح کیفی نمایش فیلم‌ها و نیز ارتقای فنی جشنواره، تمام آثاری که صداگذاری آن‌ها در قالب فرمت Dolby ۵.۱ صورت گرفته است، با همان شرایط صوتی در جشنواره فیلم کوتاه تهران به نمایش درآیند.براساس این تفاهم، نماینده‌ای از این جمع در جریان آماده‌سازی فنی فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره در کنار تیم فنی حضور خواهد داشت تا بر روند کیفی آماده‌سازی فیلم‌ها نظارت و همکاری داشته باشد.پیش از این به دلیل مشکلات فنی، فیلم‌های کوتاه در جشنواره‌های داخلی اغلب با صدای استریو نمایش داده می‌شدند. همچنین فیلم‌های کوتاهی که به شیوه استریو صداگذاری شده‌اند نیز در پی این ارتقای کیفیت با صدای فراگیر (Surround) اکران خواهند شد.سی‌ و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۵ تا ۳۰ مهرماه در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *