شناسه خبر: 11825 منتشر شده در مورخ: 1396/4/28 ساعت: 11:04 گروه: حوادث  
27 لنز طبی در چشم زن 67 ساله!

27 لنز طبی در چشم زن 67 ساله!

پزشکان در زمان جراحی چشم یک زن ۶۷ ساله انگلیسی ۲۷ لنز طبی را کشف کردند که سالها در چشم‌های او جاخوش کرده بودند.

به گزارش ایران سپیدبر اساس گزارشی که در مجله تخصصی بریتیش مدیکال منتشر شده این زن برای عمل ساده آب مروارید قرار بود تحت عمل جراحی قرار بگیرد. این بیمار از خشکی چشم شکایت داشت و می‌گفت کمی در چشمانش احساس ناراحتی می‌کند. ولی پزشکان متوجه شدند که مشکل خیلی فراتر از کمی خشکی چشم است و در زیر پلک بالای او ۲۷ لنز طبی را که با مایع درون چشم به هم چسبیده بودند کشف کردند!


بیمار که از وجود این لنزها بی خبر بود و تصور می‌کرد آنها را گم کرده است  با دیدن‌شان بهت زده شده و به پزشکان گفت که چشمش احساس راحتی بیشتری می‌کنند.  پزشکان با شگفتی و نادر بودن چنین مسئله گفته‌اند  تاکنون ندیده‌اند یک بیمار بتواند این تعداد لنز را بدون اینکه احساس ناراحتی کند،‌در چشمانش گم کند!

بیمار طی 35 سال گذشته از لنزهای طبی ماهانه استفاده می‌کرد و طی این سال‌ها به ندرت به چشم‌پزشکی مراجعه کرده بود. احتمالا اگر او برای عمل آب مروارید به بیمارستان نمی‌آمد تا چندین سال بعد هم این لنزها در چشمش باقی می‌ماند. ورود هر نوع جسم خارجی درون چشم  به صورت معمول باعث التهاب چشم و ناراحتی آن شود، اما این بیمار طی سال‌هایی که لنزها درون چشمش انباشته شده‌بودند،‌به هیچ‌وجه احساس ناراحتی نکرده‌بود. پزشکان احتمال می‌دهند عمیق بودن کاسه چشم زن باعث شده تا او متوجه انباشته شدن لنزها نشود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *