شناسه خبر: 11821 منتشر شده در مورخ: 1396/4/28 ساعت: 10:45 گروه: فرهنگی  
فضای تئاتر توسعه یافته/ فقط دیکته نانوشته غلط ندارد

فضای تئاتر توسعه یافته/ فقط دیکته نانوشته غلط ندارد

سوده ازقندی بازیگر نقش اصلی نمایش "از پشت پلک های نیمه باز" به کارگردانی سلیم باشکوه که این روزها در مجموعه تئاتر باران در حال اجراست درباره بازگشتش به تئاتر پس از چهار سال گفت: 4سال پیش دو نمایش اخری که کار کردم ، هردو در بازبینی رد شد و نتیجه تلاش ماه ها تمرین بی ثمر ماند.به همین خاطر مدتی از تئاتر فاصله گرفتم و در عرصه ی تصویر _سینما و تلوزیون_بیشتر فعالیت کردم.

به گزارش ایران سپید وی گفت: در سالهای اخیر فضا برای اجرای نمایش بهتر شده چون تعداد سالن های خصوصی بسیار رشد کرده و در نتیجه امکانات زیاد شده و گروههای بیشتری می توانند کار کنند اما پیش از این رابطه ها و پارتی بازیها حرف اول را میزد چون امکانات و سالن کم بود و گروههای محدود تری امکان فعالیت پیدا می کردند.

ازقندی ادامه داد: الان هنرمندان عرصه تئاتر؛ اگر حمایت مالی هم نداشته باشند حداقل میتوانند ریسک کنند و حتا ضرر مالی را بپذیرند اما بدانند که کارشان دیده می شود.

وی که در نمایش "از پشت ..." نقش محوری قصه رادبرعهده دارد درباره تفاوت های بازیگری در تئاتر و تصویر و حساسیت های نقش محوری داشتن در داستان گفت: اگر میگویند سبنما بی رحم ایت ، به نظر من تئاتر خیلی بی رحم تر از سینماست چون اصلا تعارف ندارد. یا می توانی و میمانی یا باید بروی! چون در تئاتر صحنه عریان است و همه چیز در لحظه اتفاق افتاده و تمام شده و دیگر نه تدوین دارد نه تکرار نه جلوه های ویژه که به کمک تو بیاید و ریتم را نیز خود بازیگر باید حفظ کند.

وی افزود: در صحنه تئاتر اگر نتوانی ظرافت های نقش را در بیاوری مخاطب بدون تعارف می فهمد و نظرش را به سرعت منتقل می کند پس اگر یک نفر از بازیگران نتواند کار خود را به درستی انجام دهد کل نمایش را تحت تاثیر قرار داده است.

وی درباره نمایشی که در حال بازی در آن است گفت: این کار بستر جامعه امروز را تصویر می کند و روابط ناسالم و بی هویتی که بین جوانهای امروز ماست را به چالش می کشد و می خواهد بگوید هر اثر مثبت و منفی که در زندگی هرکس میگذاریم در نظم دنیا و جاهای مختلفی ممکن است تاثیر بگذارد.

وی درباره رعایت خط قرمزها در نمایش گفت: برخی دیالوگ ها لازمه متن و داستان بود و به نظر من برای بیان قباحت بیش از حد ارتباط های امروزی لازم است ،چون شاهدیم که در روابط جوانان امروز فقط نفع شخصی مهم شده و ارزش های انسانی بسیار کمرنگ است. ما می خواهیم بگوییم که نباید زندگی کسی را به بازی بگیریم چون ممکن است آینده او و سرنوشت او را نابود کنیم البته انتقادها را هم می پذیریم چون به هرحال آنچه غلط ندارد دیکته نانوشته است.

سوده ازقندی پیش از این در فیلم سینمایی ایستاده در غبار ایفای نقش کرده بود که سال گذشته بر پرده سینما اکران شد

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *