شناسه خبر: 11790 منتشر شده در مورخ: 1396/4/28 ساعت: 09:02 گروه: اجتماعی  
در استان قم مستمری مددجویان سه برابر شده

در استان قم مستمری مددجویان سه برابر شده

مبالغی که به مددجویان قبلاً پرداخت می‌شد از ۵۳ تا ۱۲۰ هزار تومان بود اما امسال از ۱۵۰ هزار تومان تا ۴۵۰ هزار تومان شده است.

به گزارش ایران سپید رضا سلیقه، مدیرکل بهزیستی استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به این که بهزیستی سازمان فرهنگی، اجتماعی و حمایتی است، اظهار داشت: انجام امور فرهنگی و اجتماعی در سازمان بهزیستی اولویت دارد و در کنار آن هم اقدامات حمایتی انجام می‌گیرد. وی با بیان این که بیش از ۱۵۰ سرفصل و فعالیت برای سازمان بهزیستی تعریف شده است، افزود: فعالیت‌های بهزیستی گستره بسیار وسیعی دارد، از یک طفلی که هنوز به دنیا نیامده فعالیت‌های پیشگیرانه تعریف می‌شود تا سالمندی که ناتوان شده است و فعالیت‌های سازمان بهزیستی یک طول عمر را شامل می‌شود. او رسیدگی به افرادی که دچار بحران‌های روحی و مشکلات اجتماعی شده‌اند را از دیگر فعالیت‌های بهزیستی نام برد و ادامه داد: در برنامه ششم توسعه سازمان بهزیستی متولی کاهش آسیب‌های اجتماعی اعلام شده است و یکی از برنامه‌ها این است که تا پایان برنامه ششم ۲۰ درصد کاهش طلاق رقم بخورد. سلیقه به فعالیت‌های سازمان بهزیستی در حوزه معاونت توانبخشی هم اشاره کرد و گفت: ۲۲ هزار نفر از معلولان استان تحت حمایت سازمان هستند و شماری از این معلولان مستمری بگیر هستند. مدیرکل بهزیستی استان قم به افزایش مستمری و یارانه معلولان در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: مستمری مددجویان بهزیستی ۳ برابر شد و یارانه مددجویان نیز ۷۰ درصد افزایش پیدا کرد، مبالغی که به مددجویان قبلا پرداخت می‌شد از ۵۳ تا ۱۲۰ هزار تومان بود اما امسال از ۱۵۰ هزار تومان تا ۴۵۰ هزار تومان شده است.
وی با اشاره به یارانه هر فرد معلول، تأکید کرد: برای نگهداری هر فرد معلول در مراکز بهزیستی بین ۵۱۰ تا ۶۷۰ هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود و در مجموع ماهانه حداقل یک میلیارد تومان یارانه نگهداری افراد معلول توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود. سلیقه ادامه داد: نگاه به بحث توسعه مراکز نگهداری معلولان نگاه خانواده محور است در واقع ما در سازمان تمایل به افزایش مراکز شبانه‌روزی نداریم، اعتقاد داریم اگر معلول در کنار خانواده این حمایت‌ها را دریافت کند روند پیشرفت بهتری خواهد داشت. مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: اگر معلول در کنار خانواده نگهداری شود، این یارانه به خود خانواده پرداخت می‌شود، سال گذشته ماهانه ۲۵۰ هزار تومان یارانه نگهداری از معلول و سالمند به این خانواده‌ها پرداخت شد، ضمن این که مراکز روزانه می‌توانند سالمند و معلول را برای ساعاتی از روز پذیرش کنند.
وی با انتقاد از روند مناسب‌سازی در قم، افزود: ۱۰ درصد جمعیت استان ما را معلولان و سالمندان تشکیل می‌دهند، همه دستگاه‌ها موظفند برای خدماتی که ارائه می‌دهند این جمعیت را در نظر داشته باشند.
سلیقه تسهیلات اشتغال و توانمندسازی، کمک هزینه‌های تحصیلی، یارانه و حمایت از چندقلوها را نیز از دیگر اقدامات حمایتی این سازمان برشمرد و افزود: در سیاست توانمندسازی به دنبال آن هستیم که از وابستگی صرف افراد تحت حمایت به سازمان جلوگیری شود و تسهیلات اشتغال پرداخت می‌شود، که سال گذشته تا ۱۵ میلیون تومان پرداخت شد و امسال تا ۲۰ میلیون تومان تسهیلات خود اشتغالی بدون بهره به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود. وی با تأکید بر اهمیت پیشگیری از معلولیت‌ها، اضافه کرد: بیش از ۵۰ درصد معلولان زیر پوشش در استان بر اثر مشکلات ژنتیکی از معلولیت رنج می‌برند و این نشان می‌دهد که با پیشگیری از معلولیت در دوران بارداری می‌توان بخش قابل توجهی از معلولیت‌ها را جلوگیری کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *