شناسه خبر: 11789 منتشر شده در مورخ: 1396/4/28 ساعت: 08:52 گروه: اجتماعی  
اجرا طرح توان‌بخشی معلولان سالمند در خانه

اجرا طرح توان‌بخشی معلولان سالمند در خانه

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح توان‌بخشی و مراقبت معلولان سالمند در خانه به‌زودی در کشور اجرا خواهد شد.

به گزارش ایران سپید علی ربیعی در مراسم افتتاح ساختمان لاله (مرکز نگهداری، آموزش و توان‌بخشی سالمندان) آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز که پیش از ظهر سه‌شنبه برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه احساس خوبی به‌واسطه حضور در این مجموعه‌دارم، اظهار کرد: این آسایشگاه با زندگی روزانه و خانوادگی عموم مردم نزدیک است.

وی بابیان اینکه احترام به سالمند احترام به ایران است، افزود: سالمندی همراه زندگی سلامت، طرح است که توسط سازمان پیگیری می‌شود.

وی رسیدگی به سبک زندگی جوامع برای رسیدگی به سالمندان را ضروری دانست و گفت: در سال ۱۴۳۰ بیش از ۳۰ میلیون جمعیت بالای ۶۰ سال خواهیم داشت.

ربیعی با تأکید بر اینکه ۳ میلیون و ۷۵۵ هزار نفر از سالمندان را بانوان بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند، گفت: سالمندی تنهایی پدیده‌ای است که با آن موجهیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه آموزش پرستاری سالمند در خانه جز برنامه‌های در دستور کار است، تصریح کرد: مراکز نگهداری نیمه‌وقت از سالمند بافرهنگ ایرانی سازگاری بیشتری دارد.

وی با تأکید بر افزایش طب سالمندی در کشور، خاطرنشان کرد: طرح توان‌بخشی و مراقبت معلولان سالمند در خانه به‌زودی در کشور اجرا خواهد شد، هزار و ۸۰۰ مراقب برای تحقق این امر تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با تأکید بر لزوم جداسازی معلولان ذهنی با شدت کم‌وزیاد، گفت: ۴۰ خانه در کشور برای تحقق این امر آماده‌شده است.

ربیعی با اعلام اینکه «سی. بی. آر» روستایی رو به اتمام است و به سمت «سی. بی. آر» شهری در حال حرکت هستیم، افزود: «سی. بی. آر» ۹۰ درصد روستاها تکمیل‌شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد شغل برای معلولان و توان‌بخش این افراد ازجمله اولویت‌های وزارت کار محسوب می‌شود، گفت: پیگیری اشتغال نیمه‌وقت و پاره وقت افراد معلول همچنین تامین هزینه بیمه کارفرما در این حوزه توسط وزارت کار در دستور کار قرار دارد

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *