شناسه خبر: 11783 منتشر شده در مورخ: 1396/4/27 ساعت: 12:26 گروه: اجتماعی  
ارائه ۹۵ درصد خدمات بهزیستی سیستان و بلوچستان توسط بخش خصوصی

ارائه ۹۵ درصد خدمات بهزیستی سیستان و بلوچستان توسط بخش خصوصی

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۹۵ درصد خدمات این سازمان از طریق بخش خصوصی ارائه می‌شود و ما در بهزیستی حداکثر استفاده را از ظرفیت بخش خصوصی می‌بریم.

به گزارش ایران سپید به نقل از تسنیم محمدرضا سراوانی با اشاره به اینکه از 25 تا 31 تیرماه به عنوان هفته بهزیستی تعیین شده، در تشریح برنامه‌های بهزیستی سیستان و بلوچستان در این هفته، اظهار داشت: شعار هفته بهزیستی امسال "بهزیستی محور سلامت و مسئولیت اجتماعی" است و در طول این هفته 20 پروژه بزرگ مرتبط با مجموعه بهزیستی با مجموع اعتباری بیش از 26 میلیارد تومان در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در هفته بهزیستی امسال 200 واحد مسکن شهری و روستایی به مددجویان بهزیستی سطح استان واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: راه‌اندازی بیش از 90 روستامهد، راه‌اندازی مراکز بستری معتادان، افتتاح 75 پروژه اشتغال‌زایی برای مددجویان بهزیستی و راه‌اندازی مراکز روزانه خدمات برای ناشنوایان در شهرستان سراوان از جمله پروژه‌هایی است که در طول هفته بهزیستی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

سراوانی خاطرنشان کرد: بهزیستی استان برای کودکان بازمانده از تحصیل برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته که هزینه آنها بالغ بر 550 میلیون تومان است و تاکنون قرارداد آن از جانب سازمان بهزیستی با یک بخش دولتی منعقد شده است.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه حدود 95 درصد خدمات این سازمان از طریق بخش خصوصی ارائه می‌شود، افزود: با توجه به اینکه نگاه دولت مبتنی بر کوچک‌سازی ادارات و سازمان‌های دولتی است، ما نیز در بهزیستی حداکثر استفاده را از ظرفیت بخش خصوصی می‌بریم ، چرا که هر جا از مردم کمک گرفته‌ایم شاهد ارتقای سطح خدمات بوده‌ایم.

وی با اشاره به آمار بالای معلولیت در سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: حدود 45 تا 50 درصد عوامل معلولیت در استان ازدواج فامیلی و عوامل ژنتیکی است، بنابراین سازمان بهزیستی به دنبال‌این بود که موضوع غربالگری ژنتیک را اجباری کند و در حال حاضر در استان ما هر کس بخواهد ازدواج کنند باید فرم غربالگری ژنتیکی داشته باشد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *