شناسه خبر: 11766 منتشر شده در مورخ: 1396/4/27 ساعت: 11:31 گروه: دانش و فن آوری  
نگاهی به تاثیر تلفن‌های همراه بر چشم انسان

نگاهی به تاثیر تلفن‌های همراه بر چشم انسان

دانشمندان بسیاری در ارتباط با تأثیر گوشی‌های همراه در سلامتی بدن انسان صحبت کرده‌اند. در ادامه تأثیر این گوشی‌ها را بر بینایی بررسی می‌کنیم

به گزارش ایران سپید صفحه‌نمایش گوشی‌های همراه، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و وسایل الکترونیکی این‌چنینی، به قدری نوری قوی دارند که صفحه آن‌ها در مقابل نور آفتاب کاملا واضح است و شما می‌توانید زیر نور بسیار شدید آفتاب هم با آن‌ها کار کنید؛ اما به خاطر داشته باشید که قدرت صفحه‌نمایش این محصولات، برخلاف سهولتی که در طول روز دارند، در طول شب کاملاً خطرناک هستند. میزان روشنایی این نورها در شب به حدی است که انگار روز است و پنجره کوچکی باز است. به همین خاطر نگاه کردن به صفحه‌نمایش این محصولات در شب اصلاً به نفع سلامتی شما نیست.چرخه فعالیت بدن ما در طول روز بسیار هوشیار است و در طول شب به استراحت کافی احتیاج دارد. حال، زمانی که در موقع خواب به صفحه‌نمایش گوشی خود نگاه می‌اندازید، مغز دچار خطا می‌شود. نورها این پیام را به مغز می‌رسانند که تولید هورمون ملاتونین را متوقف کند. هورمون ملاتونین، هورمونی است که توقف آن، بدن را برای خواب آماده می‌کند.اختلال در تولید ملاتونین، در چرخه خواب شما اختلال ایجاد کرده و باعث می‌شود سخت‌تر به خواب بروید که درنهایت منجر به اختلالات جسمی می‌شود. برای غلبه بر این مشکل، طراحان برنامه‌هایی درست کرده‌اند، مانند f.lux و حالت تغییر شب اپل که نور صفحه‌نمایش را در طول روز تعدیل می‌کند تا نور آبی صفحه‌نمایش از بین برود. به گفته کسانی که از این برنامه‌ها استفاده کرده‌اند، نور نارنجی‌رنگی که این برنامه‌ها دارند باعث می شود که چشم‌ها کمتر اذیت شوند. البته تحقیقات بسیار زیادی هم نشان می‌دهد که نور کم و تاریکی به بهبود خواب کمک می‌کند.اگرچه این برنامه‌ها ممکن است مفید باشند اما خیلی از کارشناسان معتقدند استفاده بیش از حد از گوشی‌های همراه باز هم روند به خواب رفتن را بر هم میزند. برای مثال، وقتی چراغ‌ها را خاموش کنید و آماده خواب شوید اما صدای نوتیفیکیشن برنامه‌های شما بیاید، چرخه خواب شما تخریب می‌شود. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که قبل از خواب از گوشی‌های خود استفاده نکنید و یا حداقل گوشی‌ها را با خود به تخت نبرید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *