شناسه خبر: 11730 منتشر شده در مورخ: 1396/4/26 ساعت: 10:55 گروه: دانش و فن آوری  
ویرایش عکس با هوش مصنوعی گوگل

ویرایش عکس با هوش مصنوعی گوگل

گوگل تعدادی از این عکس ها را که بسیار متنوع هستند، در معرض دید عموم قرار داده است و از تعدادی عکاس حرفه ای نیز خواسته تا به کیفیت آنها نمره بدهند.

به گزارش ایران سپید تهیه عکس های زیبا و نفس گیر از مناظر طبیعی دشواری های خاص خود را دارد و ویرایش مطلوب این عکس ها هم کار ساده ای نیست. گوگل با ارتقای فناوری هوش مصنوعی خود برای حل این مشکل دست به کار شده تا عکس های طبیعت را بتوان به طور حرفه ای و بدون دخالت انسان ویرایش کرد.سیستم هوش مصنوعی این شرکت که قابلیت خودآموزی نیز دارد با دریافت تصاویر پاناورامای سرویس Street View آنها را مانند یک عکاس و ویرایشگر حرفه ای انسانی ویرایش می کند و نتایج این ویرایش ها بسیار چشمگیر و دلنواز بوده اند.  حدود ۴۰ درصد از عکس هایی که توسط هوش مصنوعی ویرایش شده اند کاملا حرفه ای یا نیمه حرفه ای درجه بندی شده اند.یکی از توانمندی های این سیستم هوش مصنوعی این است که می تواند در هر بخش از تصویر تغییرات و تنظیماتی در حد مطلوب و بر مبنای شرایط عکس اعمال کند و لذا تغییر شدت نور یا رنگ ها در هر بخش از عکس به طور مستقل از سایر نقاط عکس صورت می گیرد و تنها یک دستور کلی برای ارتقای تنظیمات کل عکس اعمال نمی شود. این فناوری هوش مصنوعی از انبوهی از فیلترها بر روی هر بخش از عکس نیز استفاده می کند.انتظار می رود گوگل این فناوری را به زودی به خدمات گوگل فوتو یا برنامه موبایلی ویرایش عکس Snapseed خود اضافه کند. برای مشاهده تعدادی از این عکس ها می توانید به نشانی https://google.github.io/creatism/ مراجعه کنید.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *