شناسه خبر: 11712 منتشر شده در مورخ: 1396/4/26 ساعت: 08:42 گروه: اجتماعی  
رتبه دوم مناسب‌سازی کشور در خراسان‌رضوی

رتبه دوم مناسب‌سازی کشور در خراسان‌رضوی

معاون توان بخشی اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: خراسان‌رضوی سال گذشته از رتبه 30 به رتبه دوم مناسب‌سازی محیط برای معلولان در کشور رسید.

به گزارش ایران سپید مسعود فیروزی امروز 25 تیرماه در همایش مناسب‌سازی مبلمان شهری و روستایی برای افراد دارای معلولیت که در تالار کاشفی شهرستان سبزوار برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: ارتقا مناسب‌سازی محیط برای معلولان با همکاری استانداری و تمامی نهادهایی اجرایی محقق شد.

وی بهبود مناسب‌سازی محیط و معابر عمومی برای معلولین از طریق ایجاد حس و روحیه مطالبه گری در افراد معلول و انتقال این خواسته از سطح معلولین به مسئولان دانست.

فیروزی افزایش اطلاع رسانی، برگزاری جلسات، افزایش اعتبارات بهزیستی در بخش مناسب‌سازی منزل و خودرو معلولان و ایجاد کارگروه مبلمان شهری و ایجاد حداقل یک پارک محله در شهرها برای معلولین را از عوامل موثر در ارتقا مناسب سازی محیط برای جامعه معلولین استان بیان کرد.

معاون توان بخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر 90 درصد اماکن مذهبی مشهد مقدس شرایط استفاده برای افراد معلول و ناتوان را ندارند که باید با امکانات حمل و نقل، مبلمان شهری و مناسب‌سازی فضاهای عمومی و فرهنگی زمینه استفاده از فرصت‌های برابر را برای معلولین فراهم کرد.

در ادامه، حمیدرضا علیزاده، کارشناس مسئول مناسب‌سازی اداره کل بهزیستی خراسان‌رضوی نیز گفت: امسال 13 میلیارد ریال اعتبار برای مناسب‌سازی منزل و خودرو معلولان این استان تخصیص یافت که نسبت به سال گذشته سه برابر رشد دارد.

وی اظهار کرد: در سه ماهه نخست، 3 میلیارد و 700 میلیون ریال در این موضوع هزینه شد.

استان خراسان رضوی با شناسایی و تشکیل پرونده برای 97 هزار معلول بعد از تهران رتبه دوم به لحاظ شمار معلولان تحت پوشش بهزیستی را داراست.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *