شناسه خبر: 11680 منتشر شده در مورخ: 1396/4/25 ساعت: 09:27 گروه: اجتماعی  
همه انتظارهای نباید از بهزیستی باشد

همه انتظارهای نباید از بهزیستی باشد

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در رابطه با معلولان، نمی توان از یک دستگاه همه انتظارات را توقع داشته باشیم.

به گزارش ایران سپید  انوشیروان محسنی بندپی با بیان اینکه معلولیت و آسیب های اجتماعی چند وجهی هستند، گفت: نمی توان از یک دستگاه همه انتظارات را توقع داشته باشیم.

وی افزود: مردم و دستگاه های دیگری نیز باید در این زمینه ایفای نقش کنند ولی همانطور که در قانون ۵۷ احکام دائمی در سال ۹۵ مصوب شد، متولی این کارها را به عنوان تخصصی ترین نهاد دولتی به سازمان بهزیستی محول کردند. 

رئیس سازمان بهزیستی با اظهار به اینکه در مدت مدیریت خود سه استراتژی را برای انجام کارها مدنظر قرار داده است، عنوان کرد: معلولیت جسمی دلیلی بر چشم پوشی از استعدادها و توانمندی های دیگری که معلولان دارند، نمی شود، در استراتژی نخست بیمه کارفرمایی را تا پنج سال برای معلولان تعهد کرده ایم. بهزیستی تمام حق بیمه را می پردازد.

وی افزود: دومین اقدام ما، پرداخت وام بود و سوم تجمیع این وام ها و دادن آن به کارفرما و ایجاد اشتغال توسط کارفرما برای این افراد بود. به حد توان، امکانات بهزیستی را در اختیار کارفرمایان قرار می دهیم.

محسنی بندپی اذعان داشت: تاکنون دستگاه ها اهتمامی در تعامل سه درصد نداشته اند و در لایحه حمایت از افراد دارای معلولیت که در مجلس دارد بررسی می شود الزامی را آورده ایم که از همان ابتدا این درصد را سازمان امور استخدامی جدا کند و در اختیار سازمان بهزیستی قرار دهد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *