شناسه خبر: 11679 منتشر شده در مورخ: 1396/4/25 ساعت: 09:01 گروه: بهداشت و سلامت  
فلشینگ یا جرقه زدن جلو چشم  را جدی بگیرید

فلشینگ یا جرقه زدن جلو چشم را جدی بگیرید

جراح و متخصص چشم با اشاره به مشکل «جدایی شبکیه» گفت: فلوتر یا «مگس پرون شدن چشم» یکی از علائمی بوده که قبل از جدایی شبکیه در چشم ایجاد می‌شود.

به گزارش ایران سپید  ناصر وافی در خصوص مساله جدا شدن شبکیه چشم افزود: ضایعاتی در محیط شبکیه چشم بعضی افراد ایجاد می شود که ممکن است به سوراخ شدن شبکیه منجر شود. بی توجهی به این سوراخ، باعث می شود که مایع زجاجیه چشم داخل این سوراخ نفوذ کند و سبب جدایی شبکیه شود.

وی ادامه داد: سلول های شبکیه به لایه های زیرین خود چسبیده اند و از آن ها تغذیه می کنند و آن سلول ها مکان خوبی برای سلول های شبکیه ایجاد می کنند. چنانچه این سلول ها از لایه های زیرین خود جدا شوند بلافاصله از بین می روند.

این فوق تخصص شبکیه در ادامه تاکید کرد: چیزی که در جدایی شبکیه برای ما مهم بوده این است که مریض به سرعت تحت درمان قرار گیرد به دو جهت، اول این که ضایعات گسترش نیابند و نقاط مرکز بینایی را درگیر نکنند و دوم اینکه این سلول ها وقتی از لایه های زیرین جدا شدند موجب صدمات بیشتر نشوند و ما تا آن جایی که می شود باید بتوانیم سلول های باقی مانده را حفظ کنیم.

وی در برنامه شبکه رادیویی سلامت یکی از علائمی که قبل از جدایی شبکیه در چشم فرد مبتلا ایجاد می شود را فلوتر یا مگس پرون دانست و افزود: افراد مبتلا به این عارضه، احساس می کنند که چیزی مثل بال مگس و چیزهای ریز دیگر، جلوی چشمشان حرکت می کنند.

وافی ادامه داد: علامت دیگری که بسیار اهمیت دارد فلشینگ یا جرقه زدن جلو چشم است. اگر فرد با بروز این مشکل باید سریع به پزشک مراجعه کند می توان با لیزر کردن دور سوراخ شبکیه آن را درمان کرد.

این جراح و متخصص چشم در پایان اظهارداشت: درمان جدایی شبکیه با استفاده از جراحی های مختلف انجام می گیرد. افرادی که سابقه جدایی شبکیه در خانواده دارند باید بیشتر مراقب باشند و حتما برای چکاپ به مراکز درمانی مراجعه کنند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *