شناسه خبر: 11659 منتشر شده در مورخ: 1396/4/24 ساعت: 10:56 گروه: دانش و فن آوری  
فنجان قهوه خوری هاسکی تهیه شده از  پوسته دانه‌های قهوه

فنجان قهوه خوری هاسکی تهیه شده از پوسته دانه‌های قهوه

شرکت استرالیایی هاسکی موفق به تولید یک فنجان قهوه خوری با استفاده از پوسته دانه‌های قهوه شده است که علاوه بر قابل مصرف بودن مجدد، از قابلیت‌های بیشتری نسبت به سایر فنجان‌های سرامیکی برخوردار است.

به گزارش ایران سپید به اعتراف خود استارباکس (Starbucks) یک شرکت قهوه‌خانه‌های زنجیره‌ای آمریکایی، آنها سالانه 4 میلیارد لیوان یک بار مصرف کاغذی تولید می‌کنند و در نظر داشته باشید که این تنها آمار مربوط به یک شرکت است! اگر مشتریان به دنبال کاهش ایجاد چنین زباله‌هایی باشند، باید به کافه‌ها رفته از با فنجان قهوه خوری برای نوشیدن قهوه خود استفاده کنند. با این وجود استارتاپ استرالیایی Huskee به دنبال ساخت نوعی فنجان قهوه خوری با قابلیت استفاده مجدد است که از پوسته دانه‌های قهوه (که دور ریختنی هستند) استفاده می‌کند.به نقل از این شرکت، سالیانه بیش از 1.35 میلیون تن ضایعات پوسته قهوه تولید می‌شود. اگر چه این پوسته‌ها به صورت خام مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، اما با تخمیر آن‌ها می‌توان نوعی فنجان قهوه خوری با قابلیت استفاده مجدد را به تولید رساند. کمپانی هاسکی ضایعات مورد نظر را از مزارع کاشت قهوه در یون‌نان (در نزدیکی مرز چین و میانمار) تهیه می‌کند و سپس آن‌ها را به یک رزین سرامیکی تبدیل می‌کند. علت استفاده از رزین برای تولید فنجان قهوه خوری مقاوم سازی آن در برابر شکستن، قابلیت استفاده در مایکروویو و ماشین ظرفشویی، قابل ذخیره و همچنین قابل بازیافت سازی آن‌ها است. البته اشتباه نکنید، این فنجان‌های تولید شده خود دیگر مزه‌ی قهوه نمی‌دهند و تاثیری نیز بر روی مزه قهوه شما نمی‌گذارند.

مزیت‌های فنجان قهوه خوری هاسکی

از دیگر ویژگی این فنجان قهوه خوری ساخته شده از خود قهوه می‌توان به سبک طراحی «باله‌دار» آن اشاره کرد که از سوختن انگشتان شما جلوگیری می‌کند. درواقع منظور از این سبک طراحی، خطوط داخلی هستند که علاوه بر این مورد، به مخلوط شدن هر چه بهتر شیر کمک می‌کنند و اجازه می‌دهند بدون آنکه قهوه در انتهای فنجان ته نشین شود، به راحتی آن قابل شستشو باشد. نکته جذاب اینجاست که خود رزین به کار رفته در بدنه این فنجان قهوه خوری نیز باعث می‌شود حرارت نسبت به سرامیک معمولی بهتر حفظ شود.در حال حاضر این فنجان مدرن به عنوان یک پروژه در وب سایت کیک استارتر موجود است و در سه اندازه مختلف همراه با بشقاب‌هایی مخصوص عرضه می‌شود. با خرید هر پکیج، شما 4 فنجان 180 میلی‌لیتری را به قیمت 35 دلار دریافت خواهید کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *