شناسه خبر: 11628 منتشر شده در مورخ: 1396/4/24 ساعت: 08:47 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه شنبه 24 تیر 1396

روزنامه شنبه 24 تیر 1396

اعتراض هوشمندانه، نشانه رشد آگاهی فردی و جمعی است - آیا بهانه ای برای جنگ وجود دارد؟ - با یک قابلیتِ تازه در ویندوز ۱۰، این ویندوز برای نابینایان جذابتر میشود - جدول کلاسیک/ ۷ واقعیت جالب و غیر قابل باور در مورد ثروتمندترین افراد جهان/ عجیبترین نشانه های مادرزادی در جهان/ جملات رایج فارسی در انگلیسی

روزنامه «ایران سپید»

شنبه 24 تیر 1396

20 شوال 1438

15 جولای 2017

سال بیست و یکم شماره 5616

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

اعتراض هوشمندانه، نشانه رشد آگاهی فردی و جمعی است 2

آیا بهانه ای برای جنگ وجود دارد؟ 5

با یک قابلیتِ تازه در ویندوز ۱۰، این ویندوز برای نابینایان جذابتر میشود 8

جدول کلاسیک/ ۷ واقعیت جالب و غیر قابل باور در مورد ثروتمندترین افراد جهان/ عجیبترین نشانه های مادرزادی در جهان/ جملات رایج فارسی در انگلیسی 11

 

.......سخن هفته

* اعتراض هوشمندانه، نشانه رشد آگاهی فردی و جمعی است

رایجترین بخش گفتگوی فردی و جمعی نابینایان را با سازمانهای حمایتی مانند بهزیستی، بیان درخواستها و نیازهای این گروه و در اکثریت مواقع، شکایت از عدم تکاپوی خدمات سازمان به مددجویان آن تشکیل میدهد. پایین بودن سطح مستمری، عدم نظم در پرداخت آن، عدم توزیع سبدهای امنیت غذایی، عدم ایجاد اشتغال، عدم پرداخت تسهیلات مالی مانند وام و عدم رفتار متعهدانه بسیاری از مددکاران سازمان با مددجویان، از رایجترین نمونه های شکایت نابینایان و کمبینایان و حتی اکثریت افراد معلول از سازمان است. اینها در کلیت خود اعتراضهای بجا و منطبق با حقوق مددجویان است، اما آنچه موضوع این یادداشت است، نوع اعتراضها و تطبیق این شکایتها با واقعیتها و امور قانونی و حقوقی است؛ مثلاً بسیار شکایت داریم در مواردی که، مددجویان بعد از دریافت وام خود اشتغالی، مستمریشان قطع میشود شکایت میکنند. صرف نظر از این که میزان وام خود اشتغالی چقدر است و آیا میتواند موجب ایجاد شغل شود -که خود میتواند موضوع یک اعتراض به حق باشد–، واقعیت آن است که همان طور که از نام آن مشخص است، وام خود اشتغالی برای خود شاغل شدن فرد به او پرداخت شده است و طبق قانون، کسی که وام میگیرد برای خود ایجاد شغل و درآمد کند، دیگر نمیتواند متقاضی مستمری باشد، چون مستمری به فردی تعلق میگیرد که منبع درآمدی ندارد. این امر نشان میدهد بسیاری از مددجویان فقط به دنبال مبلغ وام هستند و اصلاً کاری ندارد که نوع وام چیست، شرایطش چیست و چه پیامدهایی دارد که جای تأسف است! آیا مددجویان سازمان شرایط دریافت وامها را مطالعه نمیکنند؟ آیا نمیدانند وام خود اشتغالی برای ایجاد اشتغال است، نه آن که آن را صرف نیازهای دیگر زندگی کنند که متأسفانه این امر بسیار رایج است. یکی از شکایتهای رایج دیگر همین است که گروهی تماس میگیرند و میگویند ما وام خود اشتغالی گرفتیم و آن را صرف خرید جهیزیه کردیم و اکنون نمیتوانیم قسطهای آن را پرداخت کنیم و تازه اضافه میکنند که مستمریمان نیز قطع شده است. البته میپذیریم و کاملاً درست است که سازمان بهزیستی باید وامهای دیگری به مددجویان پرداخت کند و نباید تنها تسهیلات مالیش، وام خود اشتغالی باشد؛ زیرا همه شهروندان از جمله مددجویان نیازهای مالی دیگری به جز خود اشتغالی دارند که بیش از شهروندان دیگر نیز هست، زیرا با مستمریهای اندک، بسیاری از نیازهای مددجویان بدون پاسخ میماند؛ اما دوستان! راه حل، طرح همین درخواستها است. مثلاً این که بهزیستی باید انواع تسهیلات مالی را پیشبینی کند، نه آن که ما وام خود اشتغالی را بگیریم و شاکی شویم چرا دیگر مستمری نمیگیریم یا یک شکایت غلط دیگر آن است که چرا سبد کالا را قرار است به مستمری بگیران دهند و به دیگران نمیدهند؟ خب اگر قرار است کمکی به مستمری بگیران تعلق گیرد، فقط باید به آنان تعلق بگیرد. بیایید با رشد آگاهیهای خود، از حقوق خود به شکل درست دفاع کنیم.

.......چوب الف

* آیا بهانه ای برای جنگ وجود دارد؟

آخرین شاهدان اثر بینظیر و تأثیرگذار سوئتلنا آلکسیویچ، نویسنده اهل اکراین، جایزه نوبل را در سال 2015 به خاطر روایت چند صدایی در بیان زنده و مستند وقایع و فجایع جنگ دوم جهانی، از آن خود کرد. تا کنون کتابهای بسیاری در مورد جنگهای جهانی نوشته شده و موضوع را از جنبه های گوناگون تاریخی، اجتماعی، روانشناختی و حتی ادبی و هنری مورد بررسی قرار داده اند. بسیاری داستانها و کتابهای خاطرات با موضوع فجایع انسانی جنگهای جهانی و عواقب آن که حتی تا سالها و دهه ها بعد همچنان نسلهای بشر را متأثر ساخته اند، به رشته تحریر درآمده و در اغلب موارد بسیار روشنگر و خواندنی بوده اند. اما ویژگی منحصر بفردی که کتاب «آخرین شاهدان» را متمایز میکند، روایت بیواسطه کودکانیست که جنگ جهانی دوم را زیسته اند. کودکانی که امروز یا از دنیا رفته اند یا در کهنسالی هنوز از عواقب آن خشونتها و آسیبها رنج میبرند. اینها معدود کودکانی بوده اند که به شیوه ای معجزه آسا از حوادث آن روزها جان به در برده اند. در حالی که هیچ آمار قابل اعتمادی وجود ندارد که تعداد کودکانی را بدانیم که نتوانستند جان سالم به در ببرند و قربانی آن خشونتهای غیر انسانی شدند. نویسنده کوشیده کتاب را در نهایت سادگی و به دور از آرایه های لفظی و صنایع ادبی بنویسد و همین ویژگی به راستی به جذابیت و گیرایی اثر افزوده است. نویسنده بر آن است تا صدای راویان حقیقی جنگ دوم جهانی را، از پس سالها و دهه ها به گوش خواننده برساند و از این طریق، نفرت از جنگ و خونریزی، نفرت از کوره های آدمسوزی، بمبها و سلاحهای مرگبار شیمیایی و هسته ای، نفرت از تمام باورها و ایدئولوژیهای نژادپرستانه و خودخواهانه ای که قتل عام بشر را مجاز میدانند و تشویق میکنند، نفرت از تمام آنها که با انسانیت و معنویت بیگانه اند و... را در دل خواننده ایجاد کند. «در طول جنگ جهانی دوم از 1941 تا 1945، میلیونها کودک در شوروی کشته شدند. روس، بلاروس، اکراینی، یهودی، تاتار، لیتوانیایی، ارمنی، کولی، تاجیک و.... مجله دوستی ملل شماره 5 سال 1985... زمانی داستایوفسکی بزرگ این پرسش را مطرح کرد: آیا عذر و بهانه ای برای صلح پیدا میشود؟ یا برای خوشبختی ما؟ یا برای توازن ابدی که به بهانه تداوم آن حتی قطره ای اشک از دیده کودکی بیگناه بر شالوده آن بچکد؟ و خود به این پرسش پاسخ داد. اشک چنین چیزی را تبرئه نمیکند. حتی در مقابل پیشرفت و انقلاب. هیچ عذری برای جنگ پذیرفتنی نیست. اشک همواره برتری دارد. تنها یک قطره اشک». از متن کتاب.

این کتاب خواندنی و دوست داشتنی را مصطفی مظفری ترجمه کرده و در انتشارات هیرمند در سال 1395 به چاپ رسیده است.

* گلواژه: موفقیت نیز ناشی از آغازگری و ابتکار، پشتکار و بیان واضح عشق و محبت عمیق قلبی است. آنتونی رابینز

- آدمهای شاد، جوان و جوانتر میگردند. حکیم ارد بزرگ

.......فناوریهای امیدبخش

* با یک قابلیتِ تازه در ویندوز ۱۰، این ویندوز برای نابینایان جذابتر میشود

شرکت Microsoft در بیست و یک ژوئن امسال نسخه ای از ویندوز ۱۰ را در اختیار کاربرانی که از Windows Insider استفاده میکنند قرار داد که علاوه بر به روز رسانیهای معمول، قابلیت تازه ای هم به آن اضافه شده که استفاده کاربران نابینا از این سیستم عامل را جذابتر خواهد کرد. آنچه این شرکت در نسخه  آزمایشی build 16226 به ویندوز ۱۰ اضافه کرده، قابلیتی است که به کمک هوش مصنوعیِ Microsoft، محتوای تصاویری را که کاربران نابینا با آن مواجه میشوند را شناسایی کرده و به Narrator امکان میدهد اطلاعاتی در خصوص محتوای شناسایی شده در اختیار این دسته از کاربران قرار دهد. با توجه به این که این ابزار، شناسایی تصاویر را به کمک برخی API های شناسنده شرکت Microsoft انجام میدهد، کاربران برای استفاده از این امکان، حتماً لازم است به اینترنت متصل باشند. روش کار این ابزار هم به این ترتیب است که ابتدا کاربرِ Narrator باید بر روی تصویری که میخواهد محتوای آن را بفهمد قرار گیرد و بعد کلیدهای Capslock + shift + D را فشار داده و منتظر بماند تا آنچه در تصویر دیده میشود برایش به صورت مختصر شرح داده شود.

این اتفاق پیشتر در Facebook هم رخ داده بود، اما داده هایی که Narrator در اختیار کاربران قرار میدهد، بسیار بیش از آن چیزی است که کاربران نابینا تا به امروز در این شبکه اجتماعی دریافت میکرده اند. جملاتی که محتوا را شرح میدهند کاملتر شده اند و در مجموع، میزان بیشتری از اطلاعات در اختیار کاربر قرار میگیرد. به عنوان مثال، اگر کاربری در فیسبوک با عکس اوباما مواجه شود که جلیقه ای بر تن دارد، Facebook فقط اعلام خواهد کرد: «شخصی با جلیقه» این در حالی است که Narrator در مواجهه با همان عکس خواهد گفت: «تصویر اوباما که جلیقه ای بر تن دارد و به دوربین نگاه میکند.» از دیگر سو، امکان شناسایی متونِ مندرج در عکسها به وسیله OCR هم در این قابلیت گنجانده شده که به وسیله آن، چنانچه نوشته ای در عکسی که کاربر قصد دانستن محتوایش را دارد هم وجود داشته باشد، آن نوشته هم برای کاربر خوانده خواهد شد.

امکان به روز رسانیِ ویندوز ۱۰ به نسخه آزمایشی ۱۶۲۲۶، فقط برای کسانی فراهم است که کاربرِ Windows Insider باشند. فقط کسانی میتوانند به عنوان کاربرانی که تمایل دارند نسخه های آزمایشی را دریافت کنند, در Windows Insider ثبت نام کنند که نسخه قانونی و رسمی ویندوز ۱۰ را بر روی رایانه هایشان نصب کرده باشند. البته نیاز به توضیح نیست که بعد از سپری شدن مراحل آزمایش، این نسخه در اختیار عموم هم قرار خواهد گرفت. بدیهی است که توضیح عکسها به صورت انگلیسی خواهد بود.

* گلواژه: مردان بزرگ همچون کوهند که هرچه از آنها دورتر میشویم، عظمت آنها بیشتر آشکار میگردد. لرد جوی

.......کشکول

* جدول کلاسیک

برای پیدا کردن رمز 26 حرفی باید به 26 سؤال پاسخ دهید و حروف اول پاسخها را پشت هم بچینید تا رمز جدول که مصرعی از وحشی بافقی است، بدست آید. سؤالات: 1. برنده جایزه نوبل ادبی 1929 میلادی (هشت) 2. مسابقه اتومبیل رانی (چهار) 3. واحد پول ایسلند (پنج) 4. نفت سیاه (پنج) 5. صوت شناسی (هفت) 6. از هورمونهای غده فوق کلیوی (هشت) 7. سنگ مرمر (چهار) 8. ابر تاریک بدون باران (چهار) 9. آخرین لایه اتمسفر (هفت) 10. رشته کوه کشور اندونزی (هفت) 11. حماسه معروف هندی (هشت) 12. شاعر مدرن و روزنامه نگار آمریکایی (پنج) 13. رود مرز ایران و افغانستان (شش) 14. قوم تاریخی مکزیک (چهار) 15. پاک کننده دستها (پنج) 16. مینیمم (پنج) 17. محل اتصال معده به دوازدهه (نه) 18. چرم بز (پنج) 19. آخرین پادشاه اشکانی (نه) 20. نوعی گاومیش بومی آسیای مرکزی (پنج) 21. قاتل آلب ارسلان سلجوقی (یازده) 22. دندانها (پنج) 23. کاروانسرا (چهار) 23. نساج (شش) 24. ضربه آبشار والیبال (چهار) 25. زمستان (سه). شما تا چهارشنبه هفته جاری فرصت دارید رمز جدول را با شماره پیامک 3000465040 به ما اعلام کنید. رمز جدول هفته گذشته: هنوز بنده اویم که غمگسار من است. برنده این هفته جدول، علی رحیمی از شاهینشهر استان اصفهان است.

* جدی نگیرید

من یه بار بین غم آخرتون باشه و بقای عمر شما باشه، قاطی کردم گفتم آخر عمر همه تون باشه. - شبکه مستند یه پرنده ای رو نشون داد از یه زمانی دیگه به جوجه اش غذا نمیداد تا بره. به ضرس قاطع اون لحظه بابام تو ذهنش گفته: چرا به فکر خودم نرسید. - شما هم مامانتون بهتون میگفت برو به فلان همسایه بگو بیاد سفره رو جمع کنه؟ - اون قدر هوا گرمه که کولرمونم از پشت بوم اومده رو مبل نشسته شربت بهش دادیم. میگه بذار ده دقیقه خنک بشم الان میرم بالا. - ما چند سال پیش میز ناهار خوری خریده بودیم، فقط روش ناهار میخوردیم، شام سفره پهن میکردیم رو زمین، تا یکی از فامیلامون اومد روشنمون کرد. - یه دوست داشتم اسمش غزل بود، ولی قدش بلند بود قصیده صداش میکردم. - کی گفته بی تفاوتی بزرگترین سلاحه؟ افسر راهنمایی رانندگی خواست ۲۰ تومن جریمم کنه، بی تفاوت رد شدم، اومد دنبالم، ماشینمو برد پارکینگ! ۳۰۰ تومن جریمه دادم.

* ۷ واقعیت جالب و غیر قابل باور در مورد ثروتمندترین افراد جهان

ثروتمندترین افراد جهان انسانهای جالبی هستند. آنها متفاوت از ما رفتار و فکر میکنند و میتوان به وضوح تفاوت در نحوه کار کردن آنها با افراد عادی دیگر را نیز شاهد بود. در گزارش اخیر مؤسسه «Wealth-X» در مورد افراد ثروتمند اطلاعات جالبی ارائه شده است. روی هم رفته این مؤسسه ۲۲۶٫۴۵۰ نفر را در سراسر جهان با ثروت خالص بالای ۳۰ میلیون دلار بررسی کرده که جمعاً ۲۷ تریلیون دلار سرمایه دارند. ۱- جمعیت ثروتمند جهان بیش از ۹٫۶ تریلیون دلار پول نقد دارند: بر اساس گزارش این مؤسسه، جمعیت ثروتمند جهان بیش از یک سوم ثروت خود، یعنی 6/9 تریلیون دلار را به صورت پول نقد نگهداری میکنند. دو سوم باقیمانده در املاک و تجارتهای شخصی مانند شرکتهای خصوصی (۳۳ درصد)، سهام و دیگر داراییهای عمومی (۲۵ درصد) و املاک ساختمانی و داراییهای لوکس مانند قایقهای تفریحی، هواپیماهای شخصی، ماشینها، آثار هنری و جواهرآلات (۶/۶ درصد) سرمایه گذاری شده است. ۲- زنان بسیار ثروتمند روی هم رفته جوانتر هستند: بر اساس این گزارش، میانگین سن زنان ثروتمند ۵۰ سال است که در مقایسه با متوسط سن تمامی ثروتمندان جهان ۱۲ سال جوانتر است. همچنین میانگین ثروت خالص آنها نیز ۱۱۰ میلیون دلار بوده که تنها ۱۲ درصد از ثروت کلی افراد ثروتمند جهان را شامل میشود. اما بیش از نیمی از این زنان، ثروت خود را از طریق ارث بدست آورده اند، در حالی که یک سوم مردان این لیست ثروتشان را از راه ارث کسب کرده اند. ۳- نسل هزاره بیش از ۳٫۲ درصد افراد حاضر در فهرست ثروتمندترین افراد جهان را تشکیل میدهند: بر اساس این گزارش، نسل هزاره کسانی هستند که بین سالهای ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۴ بدنیا آمده اند و ۷٫۲۰۰ نفر را شامل میشوند. دو سوم از این افراد خودساخته بوده که از آنها میتوان به مارک زاکربرگ، مؤسس فیسبوک اشاره کرد. بر اساس گزارش مؤسسه «Wealth-X» افرادی از نسل هزاره که بیش از ۳۰ میلیون دلار سرمایه خالص دارند، روی هم رفته ۳۳۴ میلیارد دلار سرمایه در اختیار داشته و مارک زاکربرگ به تنهایی حدود یک پنجم این ثروت را در کنترل خود دارد. ۴- تنها ۱۵ درصد از این افراد ثروتمند از دانشگاههای بسیار معتبر آمریکایی فارغ التحصیل شده اند: بر اساس گزارش مؤسسه، داشتن مدرک از یکی از دانشگاههای معتبر ایالات متحده شامل هاروارد، پرینستون، ییل و کرنل که به «Ivy League» مشهور هستند، به معنای ثروتمند شدن نخواهد بود؛ به طوری که تنها ۱۵ درصد از افراد حاضر در لیست افراد دارای ثروت خالص بیش از ۳۰ میلیون دلار، یعنی ۳۵٫۰۰۰ نفر، از این دانشگاههای معتبر فارغ التحصیل شده اند. در میان ۲۰ دانشگاهی که بیشترین تعداد افراد ثروتمند در آنها درس خوانده اند، ۵ دانشگاه در زمره دانشگاههای دولتی و عمومی قرار دارند. ۵- میانگین ثروت افرادی که از دانشگاههای معتبر ایالات متحده فارغ التحصیل شده اند ۱٫۶ برابر ثروت بقیه ی افراد حاضر در لیست است: با وجود موضوعی که در مورد قبل به آن اشاره شد، فارغ التحصیلان دانشگاههای معتبر آمریکایی موسوم به «Ivy League» به طور متوسط ۲۰۰ میلیون دلار ثروت دارند که ۱٫۶ برابر میانگین ثروت تمامی افراد حاضر در این لیست است. دانشگاه هاروارد در مقام اول این فهرست قرار دارد. از این تعداد افراد ثروتمند ۱۳۱ میلیاردر هنوز زنده اند. بیش از ۷۵ درصد از افرادی که در این دانشگاههای معتبر آمریکایی درس خوانده اند، خودساخته هستند. ۶- سرگرمی عمده این افراد، فعالیتهای خیریه است: بیش از یک سوم افراد حاضر در این لیست در زمینه کارهای انساندوستانه و خیریه فعالیت دارند. افرادی مانند بیل گیتس بیش از نیمی از ثروت خود را در این راه خرج کرده اند یا برای هزینه آن در زمان حیات خود در کارهای خیریه برنامه ریزی نموده اند. در مؤسسه خیریه ای که توسط این دو تأسیس شده است، تا کنون ۱۶۸ فرد ثروتمند از ۲۱ کشور جهان فعالیت انساندوستانه دارند. در میان دیگر عادتها و تفریحات این افراد ثروتمند، میتوان به تماشای فیلم یا دیگر مراسم دیداری، بازی کردن و سرمایه گذاری در ورزشهایی مانند گلف، تنیس، اسکی، فوتبال آمریکایی و بیش از همه فوتبال اشاره کرد. ۷- میلیاردرها تنها ۱٫۱ درصد از جمعیت افراد حاضر در این لیست را تشکیل میدهند، اما روی هم رفته ۲۸ درصد کل ثروت این لیست را در اختیار دارند: بیش از ۲٫۳۹۷ میلیاردر در جهان وجود دارد که میانگین ثروت خالص آنها ۳٫۱ میلیارد دلار است. این افراد روی هم رفته در سال ۲۰۱۶ بیش از ۷٫۴ تریلیون دلار سرمایه داشته اند. (منبع: سایت برترینها)

* عجیبترین نشانه های مادرزادی در جهان

شاید خیلی از ما «خال» و «ماه گرفتگی» داشتن یا «لب شکری» بودن را جزو نشانه های مادرزادی بدانیم. اما موردهای استثنایی هم در این موارد وجود دارد و بعضیها با نشانه هایی متولد میشوند که حتی ترسناک به نظر میرسند. در زیر تعدادی از این موردهای استثنا را میبینید. - نیمی انسان و نیمی گرگ: ژانگ هونگ مینگ چینی را وقتی از دور نگاه کنید، به نظرتان موجود تازه ای میآید که نیمی انسان و نیمی گرگ است. اما ژانگ در حالی متولد شده که نیمی از بدنش با مو پوشیده بوده و خودش هم برای رهایی از آنها به پزشک مراجعه کرده است. - بینی دلقکی: کانی لیود در حالی به دنیا آمد که یک تومور روی بینیش رشد کرده بود و او را شبیه به یک دلقک کوچک میکرد. در ابتدا پزشکان درباره عمل کردن آن تردید داشتند، اما در دو سالگی او را عمل کردند و بخش زیادی از این تومور را برداشتند. - پسر لاکپشتی: دیدیر ۶ ساله کلمبیایی با یک ضایعه خیلی بزرگ روی کمر به دنیا آمد که او را شبیه به لاک پشت کرده بود! او به خاطر این ضایعه نتوانسته بود مدرسه برود، چون مردم محلی فکر میکردند او نفرین شده است. از طرفی مادرش هم نمیتوانست هزینه عمل او را بپردازد. اما یک جراح پلاستیکی بریتانیایی وقتی از ماجرا باخبر شد، با تیم خودش به بوگوتا سفر کرد و این پسربچه را عمل کرد تا بتواند زندگی عادی داشته باشد. - شاخهای افسانه ای: وقتی جرج به دنیا آمد، لکه بزرگی روی پوست سرش داشت، اما به مرور زمان مادرش متوجه شد دو طرف این لکه بزرگ تغییراتی روی جمجمه پسرش ایجاد شده که شبیه به دو شاخ بود. او جرج را پیش دکتر بُرد و در نهایت آنها توانستند این شاخها را از بین ببرند و پوست سر او را عوض کنند، حالا جرج روی سرش تنها زخم کوچکی مانند هری پاتر دارد! - دردسرهای موی زیاد: آن کی هشت سال دارد و در زمان تولد سمت راست صورتش پر از مو بوده، اما هرچه سنش بالاتر رفته، مقدار این مو هم بیشتر شده است. حالا قرار است او را عمل کنند و این موهای زائد را از بین ببرند، اما برای این کار چهار عمل لازم است و این نوجوان هشت ساله منتظر روزی است که بتواند بدون این موها زندگی کند.

* جملات فارسی در انگلیسی: You were greatly missed, جای شما واقعا خالی بود - The biter is sometimes bitten، دست بالای دست بسیار است - Ants in the pants، احساس ناراحتی و ناآرامی کردن - He/She is a time server، اون نون رو به نرخ روز میخوره - Do you follow me، متوجه حرفام هستی؟ - We are just two peas, ما خیلی با هم تفاهم داریم - Feel the room، جَو رو درک کن - Get something off one’s chest، دل خود را خالی کردن - Give someone the cold shoulder, با کسی سرد برخورد کردن.

* پاسخ سؤالات جدول هفته گذشته: 1- نورتاب 2- باسکال 3- آناناس. 4- میترال 5- دوکارد 6- انداوه 7- بیدستر 8- لایزال 9- کلنجار 10- ادرنال 11- کاربرد 12- تردامن 13- استارت 14- ایارده 15- براهین 16- یادمان 17- غلطگیر.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *