شناسه خبر: 11624 منتشر شده در مورخ: 1396/4/24 ساعت: 08:20 گروه: اجتماعی  
۴۸۰۰۰ معلول توسط سازمان بهزیستی کشور مشغول به کار شدند

۴۸۰۰۰ معلول توسط سازمان بهزیستی کشور مشغول به کار شدند

رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: سازمان بهزیستی در بحث اشتغال معلولان توانسته برای ۴۸ هزار معلول کار ایجاد کند.

به گزارش ایران سپید انوشیروان محسنی بندپی ظهر امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه رشد آسیبهای اجتماعی با پیشرفت سریع تکنولوژی و فضای مجازی بسیار زیاد شده است، اظهار کرد: در این شرایط باید یک نگاه علمی و کارشناسی برای مقابله و کنترل آسیبهای اجتماعی در برنامه‌ریزی سازمان بهزیستی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی از جمله آسیب‌هایی هستند که تأکید ویژه مقام معظم رهبری را به‌همراه داشته‌اند، یادآورشد: باید برنامه‌ریزی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی به‌نحوی کاربردی باشد که گویا این آسیب اجتماعی در خانواده خودمان اتفاق افتاده است. 

رئیس سازمان بهزیسیتی کشور با اشاره به راهبردهایی که در دستور کار این سازمان است خاطرنشان کرد: سه راهبرد به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفته است.

محسنی بندپی با بیان اینکه باید شرایطی را فراهم کرد که شاهد کاهش معلول‌زایی در کشور باشیم، تصریح کرد: یکی از این راهبردها پیشگیری از بروز و شیوع آسیبهای اجتماعی معلولان بوده‌ است؛ که در همین راستا در این سازمان، توسعه غربالگری برای کاهش ناشنوایی و کاهش تنبلی چشم و غربالگری ژنتیک ازدواج را با تکمیل پرسشنامه انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد یکی از مسائل جدی است، گفت: بیش از 90 درصد از افرادی که پرسشنامه مطرح شده را تکمیل کردند جدی‌ترین مشکل کشور را اعتیاد قلمداد کردند به همین منظور سازمان بهزیستی کشور 5 هزار تیم اجتماع محور را در 5 هزار محله ای که دارای ریسک بالا در زمینه اعتیاد بودند، مستقر کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: در بحث اعتیاد، پذیرش معتادان متجاهر با همکاری قوه قضاییه را داشتیم که شرایطی را فراهم کرد تا بتوانیم نسبت به این آسیب اجتماعی اقدام خوبی را به عمل آوریم؛ به طوریکه سازمان بهزیستی در 2 هفته گذشته جزو برترین سازمانهایی شد که خدمات درمانی وپیشگیری و توانمندی را درقبال معتادان انجام می‌دادند.

محسنی بندپی با اعلام اینکه 150  اورژانس اجتماعی با به کارگیری 1500 روانشناس، مددکار و کارشناس علوم اجتماعی در سراسر کشور مستقر هستند یادآور شد:  باید  شرایطی را فراهم کنیم که نسبت به کنترل و مهار آسیب‌های اجتماعی اقدامات همه جانبه‌ای در سراسر کشور داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در بعد اشتغال توانستیم 48 هزار معلول را اشتغال‌زایی کنیم؛ و راهبرد دیگر سازمان بهزیستی توانمندسازی در خصوص بهبودسازی معلولان در همه ابعاد بود که با کمک  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  طرح خانه‌دار شدن خانواده‌هایی بود که دارای دو معلول به بالا هستند، اجرایی شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مستمری مددجویان تحت پوشش در دو نهاد حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی 3.4 برابر افزایش یافته است گفت: سازمان بهزیستی کشور در بحث فرهنگی 2 سال متوالی میزبان برگزاری مسابقات قرائت و حفظ نابینایان جهان اسلام بود.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیتهای ارزشمند نیکوکاران یکی دیگر از راهبردهای سازمان بهزیستی است، خاطرنشان کرد: در این راستا علاوه بر نگاه به‌خود و مسئولیت خود باید نسبت به هرکسی که در جامعه وجود دارد مسئول باشیم بنابراین مشارکتهای خیرین و استفاده از ظرفیتهای آنها یکی دیگر از راهبردهای این سازمان است.

تسنیم

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *