شناسه خبر: 11607 منتشر شده در مورخ: 1396/4/21 ساعت: 11:44 گروه: بهداشت و سلامت  
وضعیت تب کریمه کنگو در کشور

وضعیت تب کریمه کنگو در کشور

برای پیشگیری از بروز تب کریمه کنگو از فروشندگان دوره گرد و حاشیه شهرها گوشت مورد نیاز خود را تهیه نکنید.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا: معاون بهداشتی پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: بیماری تب کریمه کنگو تحت کنترل است و با رعایت ضوابط بهداشتی مشکلی برای جامعه ایجاد نمی شود.

قاسم رضائیان زاده در حاشیه بازدید از مزارع پرورش میگوی استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: مردم در مقابل برخی بیماریها رویه مصرف نکردن مواد پروتئینی و غذایی را پیش می گیرند که این درست نیست.

وی اضافه کرد: مردم می توانند از گوشت هایی که تحت نظارت بهداشتی هستند، استفاده کنند و مشکلی نیز در این زمینه وجود ندارد.

رضائیان زاده بیان کرد: مردم می توانند فرآورده های گوشتی ممهور به مهر دامپزشکی را از مراکز عرضه مجاز خریداری کنند.

وی گفت: سازمان دامپزشکی از تولید تا توزیع بر تمام فرآورده های خام دامی نظارت لازم را دارد و برای پیشگیری از بروز مشکلات مردم از فروشندگان دوره گرد و حاشیه جاده ها خرید نکنند.

معاون بهداشتی پیشگیری سازمان دامپزشکی استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود در باره صنعت پرورش میگو بیان کرد: در زمان حاضر پایش و مراقبت از شیوع و بروز بیماریها در استخر های پرورش میگو انجام و تا این لحظه مشکلی در این زمینه دیده نشده است.

وی افزود: در این ارتباط ارائه آموزشهای لازم به هسته های مختلف تولید تا صادرات با هدف پیشگیری از بروز بیماریها در دستور کار سازمان دامپزشکی قرار دارد.

رضائیان زاده اظهار کرد: در این ارتباط دوره های مختلفی در زمینه رعایت اصول امنیت زیستی در سطح استخرهای پرورش در استانهای فعال در بخش پرورش میگو برگزار می شود.

وی بیان کرد: استانهای خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و گلستان از جمله استانهای فعال در صنعت پرورش میگو هستند که تمام فعالیت ها پیش از آغاز دوره پرورش تا مرحله صادرات تحت کنترل مستقیم این سازمان قرار دارد.

رضائیان زاده افزود: با توجه به اینکه ماهیت بیماری لکه سفید به دلیل بومی بودن، وجود عوامل استرس زا، اختلاف دما و برخی مشکلات در آب استخرهای پرورش میگو همواره با تهدید ابتلا به بیماری روبه رو هستند. با رعایت اصول بهداشتی، استفاده از منابع تغذیه سالم، رعایت اصول قرنطینه، معدوم سازی و کنترل سریع استخرهای درگیر می توان جلو شیوع انواع بیماریها در استخرهای پرورش را گرفت.  با توجه به اقدامهای صورت گرفته در زمان حاضرهیچ موردی از بیماریهای میگو در سطح کشور دیده نشده است.

وی اظهارکرد: با توجه به اینکه میگوی پرورشی تمام شرایط لازم بهداشتی برای صادرات را دارد پارسال 15هزار و 243تن در قالب 635محموله به کشورهای مختلف از جمله اروپا صادر شده است.

مدیرکل سازمانهای تخصصی امور بین امللی و روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشورگفت: برای نخستین بار درتاریخ جمهوری اسلامی محصولات لبنی و دامی کشور وارد بازارهای اوراسیا شده است.

صفرعلی 'ماتنعلی' افزود: صادرات این محصولات براساس استانداردهای اوراسیا و کشورهای هدف انجام می شود.

وی تصریح کرد: پارسال حدود 2هزار تن شیر خشک به کشور روسیه صادر و با کشورهای ارمنستان و قزاقرستان مبادلات بهداشتی انجام شده است.

وی اظهار کرد: ایران باتمهیدات سازمان دامپزشکی از جمله کشورهای مجاز برای صاردات فرآورده های آبزیان به اتحادیه اروپاست.

ماتنعلی افزود: در زمان حاضر 100 واحد فراوری آبزیان موجود در کشور به واسطه نظارتهای بهداشتی اجازه صادرات به بازارهای اتحادیه اروپا را دارند.

وی اضافه کرد: واحدهای آبزی پروری می توانند محصولات خود را در بازار اروپا عرضه کنند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *