شناسه خبر: 11583 منتشر شده در مورخ: 1396/4/21 ساعت: 08:48 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 21 تیر 1396

روزنامه چهارشنبه 21 تیر 1396

ابوبصیر سید الشهدا (بخش دوم) - قرار نیست با تخریب عده ای از میدان خارج شویم - بیش از 64 میلیون پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است - ویلچرهای ارزان، اما بی کیفیت - فدراسیون نابینایان از نظر مادی فقیر است - پایان تلخ دوستی خیابانی دختر و پسر پورشه سوار - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 21 تیر 1396

17 شوال 1438

12 جولای 2017

سال بیست و یکم شماره 5614

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

ابوبصیر سید الشهدا (بخش دوم) 2

قرار نیست با تخریب عده ای از میدان خارج شویم 7

بیش از 64 میلیون پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است 9

ویلچرهای ارزان، اما بی کیفیت 11

فدراسیون نابینایان از نظر مادی فقیر است 16

پایان تلخ دوستی خیابانی دختر و پسر پورشه سوار 18

اطلاعرسانی

 

.......گزارش

 ابو بصیر سید الشهدا (بخش دوم)

روز گذشته بخش اول گزارش تجلیل از مداح نابینا را خواندید و در ادامه ... حاج ولی الله اجاقلو, مشهور به «کلامی زنجانی», شاعر اهل بیت (ع), به عنوان یکی از دوستان سالهای دور حاج اصغر گنجخانلو در بیان ابعاد شخصیتی این مداح نابینا, او را فراتر از یک فرد نابینا یا به قول خودش «روشندل» دانست و اظهار کرد: «شخصیت حاج اصغر زوایای مختلفی دارد. او یکی از نوابغ مداحان ایران است. علاوه بر این, او دارای شخصیتی سیاسی در عرصه مبارزه با ظلم چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب است.» این شاعر زنجانی ضمن تعبیر «ابوبصیر سید الشهدا» از شخصیت حاج اصغر، اظهار داشت: «اگر در ظاهر, حاج اصغر چشم سر ندارد, اما دارای چشم دلی آگاه است. بنا بر این, در جمع مداحان شخصیتی روشنگر دارد.» کلامی زنجانی در بخش دیگری از این گفتگو, به حضور حاج اصغر در مناطق عملیاتی اشاره کرد و اظهار داشت: «من از 13 سالگی با حاج اصغر محشور شدم. آن زمان او در اوج جوانی و شهرت بود. بعد از پیروزی انقلاب هم در مناطق عملیاتی مثل شهر برون مرزی فاو و کارخانه نمک و جزایر مجنون، بعد از عملیات خیبر و قبل از عملیات بدر و همچنین در عملیات کربلای 4 و مرصاد همراه او بودم. او در خطرناکترین عملیات حضور مییافت.» کلامی زنجانی صحبتهایش درباره حاج اصغر «زنجانی» را با نقل خاطره ای پایان داد: «این خاطره را حاج غلامرضا عینیفرد, شاعر و مداح بالیاقت زنجان تعریف میکرد که روزی با حاج اصغر برای حضور در مجلی, عازم تهران شد. در طول راه شعری از آصم زنجانی, یکی از شعرای معروف زنجان را برای حاج اصغر خواند, وقتی به بیت آخر رسید, متوجه شد که حاج اصغر خوابش برده. با خودش گفت که مبادا او از شعر آصم خوشش نیامد و خوابید! وقتی به تهران رسیدند, او با تعجب دید که حاج اصغر تمام ابیات شعر را تا آخر در آن مجلس خواند.» - نمونه بارز صبر: علیرضا فیروزفر, دبیر همایش «فروغ مرثیه», به پیامهای برگزاری چنین همایشهایی اشاره کرده، اظهار داشت: «قطعاً هر حرکتی باید با هدفی انجام شود و اگر آن هدف یا اهداف درست تعریف شده و مراحل رسیدن به آنها درست تدوین شود, حاوی پیامهایی خواهد بود. به زعم حقیر, حرکتی که در حسینیه اعظم زنجان با مشارکت مردم زنجان, هیئت امنای حسینیه و هیئات مذهبی انجام شده, ما را به این نقطه رسانده که روند اهداف برگزاری این همایش, درست بوده؛ لذا ما منتظر پیامهای این همایش هستیم. شخصیت حاج اصغر زنجانی, خود گویای پیامهای این همایش است» فیروزفر در ادامه, مثل سایرین به شخصیت حاج اصغر پرداخته و اظهار داشت: «حاج اصغر نمونه بارز یک انسان باخداست. با نظری اجمالی به زندگی او, میتوان نظر و موهبت الهی را در زندگی سراسر معنوی این مداح پیشکسوت به وضوح مشاهده کرد. او نمونه بارز تعبیر البلاءُ لِل وِلا است و همین میرساند که دارای صفت جمیل صبر است. مبارزات سیاسی او با طاغوت در قبل از انقلاب, حضور مستمر در مناطق عملیاتی در دوران پس از پیروزی انقلاب و حفظ همان شخصیت بعد از دوران دفاع مقدس, همگی ما را بر آن داشت تا ضمن احساس وظیفه, با برگزاری این همایش, بخش اندکی از زحمات او را پدیدار کنیم.» فیروزفر در پایان, خبر از تشکیل دبیرخانه دائمی تجلیل در حسینیه اعظم زنجان را داد.

گفتنیست، حاج اصغر گنجخنلو که به «زنجانی» در میان اهل آذربایجان و سراسر کشور معروف است, متولد 1324 در شهر سجاس, از شهرهای اطراف زنجان است. او در دو سالگی به علت ابتلا به بیماری آبله, بیناییش را از دست داد و بعد از مدتی, طعم بی پدری را چشید. نبوغ خاصی که در حفظ و یادگیری قرآن داشت, پیر غلامان حسینی را بر آن داشت تا او را به حفظ اشعار و مدایح اهل بیت (ع) تشویق کنند. از آن پس, کم کم پای او به مجالس روضه خوانی خانگی باز شد. عشق به اهل بیت, او را به مجالس حاج علی اکبر قنبری و حاج اکبر خلدی در زنجان کشاند. از جمله اتفاقاتی که در دوران جوانی, نقطه عطفی در تاریخ زندگی او شد, سفرش به کربلا در سال 1346 بود؛ سفری که شبها, با پای پیاده, آن هم برای کسی که آسیبمند بیناییست. او در نجف اشرف, در نماز جماعت حضرت امام در مدرسه آیت الله بروجردی حاضر شد و در فرصتی به ذکر مصیبت اهل بیت پرداخت. به لحاظ تعالیم مکتبی, در واپسین سالهای رژیم طاغوت, از فعالیتهای سیاسی دست بر نداشت و در مجالس مذهبی, به مبارزه با آن رژیم پرداخت که حاصل آن, چندین بار دستگیری و در به دری در شهرهای مختلف بود. پس از پیروزی انقلاب, حضور دائمی او در مناطق عملیاتی, قوت قلبی به رزمنده ها میداد. جدا از اینها, از جمله وجوه ممیزه حاج اصغر زنجانی نسبت به سایر مداحان, محفوظات شعری و احادیث و مقاتل قویست که قطعاً در داشتن این امتیاز, نابینایی او بسیار مؤثر است. بر پایه این گزارش, در پایان همایش «فروغ مرثیه» با اهدای الواح مختلف از حاج اصغر گنجخانلو تجلیل شد.

........سیاسی

 قرار نیست با تخریب عده ای از میدان خارج شویم

دکتر روحانی، رئیس جمهور در جشنواره «عمران سلامت» گفت: قرار نیست با تخریب و شعارهای عده ای از میدان خدمت خارج شویم. اگر بنا بود با چهار فحش و شعار وزیر امور خارجه از میدان بیرون رود، برجام محقق نمیشد. به وزیر امور خارجه در سایتها، روزنامه ها و همچنین در مراسم ۲۲ بهمن در خیابانهای تهران توهین کردند. آدم به خاطر شعار عده ای از میدان خدمت خارج نمیشود. امام در رابطه با حادثه ای که قبل از انقلاب اتفاق افتاده بود، گفت: شخصی که میخواهد در جامعه خدمتی بزرگ انجام دهد، باید خود را برای فحش خوردن آماده کند. فحش دادن عده ای محدود، به خاطر تلاش مثمر ثمر برای کشور است.

* لاریجانی، رئیس مجلس از مهلت یک هفته ای قوه مقننه به بانک مرکزی برای حل هرچه سریعتر مشکل سپرده گزاران مؤسسات مالی و اعتباری خبر داد.

* قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: معتقدم شورای سیاستگذاری باید منحل و کار به احزاب سپرده شود. عارف فرد بزرگواری است، ولی صرفاً فقط جلسه را اداره میکند. رسول منتجبنیا اظهار کرد: در دولت اول روحانی ضعفهایی بوده و باید هیئت دولت پالایش شود و در آن تغییر ایجاد گردد.

* محسن هاشمی در خصوص چالشهای شهردار آینده تهران گفت: مشکلات و تعهدات سر رسیده مالی شهرداری، معضل ترافیک و لزوم تقویت حمل و نقل عمومی، آلودگی هوا و مشکلات موجود در عرصه اجتماعی و فرهنگی از اهم مشکلات شهر تهران است. وی با بیان این که در زمینه انتخاب شهردار تابع نظر اکثریت است، افزود: صدای مطالبات عمومی و مردمی در انتخابات شنیده شد و اکنون زمان آن رسیده که به  آنها پاسخ داده شود.

* رئیس هیئت تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: 30 نفر بدون ضابطه 9 هزار میلیارد تومان از بانک سرمایه وام دریافت کرده اند.

 

.......بهداشت و سلامت

بیش از 64 میلیون پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه تا بحال، بیش از 64 میلیون پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است، گفت: از این تعداد بیش از 18 میلیون مورد در نظام ارجاع بوده اند. قائم مقام وزیر بهداشت افزود: در روستاها از سالهای گذشته سیستم پزشک خانواده و نظام ارجاع را داشته ایم، اما یک سوم موارد مراجعه روستاییان ما به پزشک خارج از نظام ارجاع بوده است و آنها در مراجعه اول به پزشک متخصص مراجعه کرده اند. رفع این مسائل نیازمند زیرساختهایی است که خوشبختانه در دولت یازدهم محقق شد. حریرچی افزود: مهمتری نقص، در ایجاد پرونده الکترونیک سلامت در شهر تهران است؛ چرا که در سالیان متوالی مراجعات مردم تهران در حوزه سر پایی از طریق مراکز بهداشتی و درمانی نبوده و عمدتاً برای واکسیناسیون و مراقبتهای دوران بارداری به این مراکز مراجعه میکرده اند. البته این موضوع در مناطق جنوبی و حاشیه تهران صدق نمیکند. همچنین در بسیاری از روستاها، حاشیه شهرها، شهرهای زیر 20 هزار نفر و... بالای 80 درصد کار را انجام داده ایم. وی ادامه داد: البته در حال حاضر سطح یک نظام ارجاع را ایجاد کرده ایم، اما مهم اتصال سطح یک به سطوح دوم و سوم است. مثلاً در داروخانه بتوان نسخه الکترونیک دریافت کرد. معاون اول وزارت بهداشت در مورد وضعیت تب کریمه کنگو در کشور نیز گفت: ما همواره اعلام میکنیم میزان پروتئین مصرفی مردم کم است، اما وقتی در رسانه ها درباره چنین بیماری بیش از اندازه صحبت میشود، مردم کمتر از گوشت و مواد پروتئینی استفاده میکنند و این موضوع در سلامتشان اثرگذار است. از ابتدای امسال 79 مورد ابتلا به این بیماری را داشته ایم و 5 مورد آنها فوت کرده اند، اما در تهران موردی از بیماری دیده نشده است. مردم باید توجه کنند که تا حد امکان از دام زنده استفاده نکنند. اما اگر هم خواستند این کار را انجام دهند، باید دام را از مبادی مجاز و قانونی تهیه کنند.

........پیگیری

ویلچرهای ارزان، اما بی کیفیت

این هفته در ستون پیگیری از مشکلات معلولان برای تهیه وسایل کمک توانبخشی نوشتیم و در این خصوص با چند تن از معلولان، کارشناسان و تعمیرکارهای این وسایل گفتگو کردیم که امروز بخش اول آن را میخوانید. ویلچر، واکر، عصا، سمعک و.... وسایل کمک توانبخشی هستند که بعضی شهروندان برای انجام کارهای روزانه به آنها نیاز دارند، اما افراد دارای معلولیت برای انجام کوچکترین کارها مثل تردد در خیابانها به این وسایل نیاز دارند تا نقصی که در بدن دارند با آن جبران شود و همچون دیگر شهروندان به کارهای روزمره خود برسند و زندگی عادی داشته باشند. البته شاید استفاده از کلمه زندگی عادی کمی اغراقآمیز باشد، چرا که هر چقدر هم وسایل مورد نیازشان با کیفیت و مرغوب باشد و همه معلولان از بهترین وسایل کمک توانبخشی استفاده کنند باز هم برای حضور در جامعه دچار مشکل هستند. رفت و آمد در خیابانهای شهرمان حتی برای افراد با جسمی سالم هم مشکل است، چه رسد به شهروند ضایعه نخاعی که برای حضور در خیابانها باید از ویلچر استفاده کند، موانعی بر سر راهش وجود دارد که حتی با پیشرفته ترین وسایل هم نمیتواند از آنها عبور کند، چرا که شهرمان شهری دسترس پذیر نیست یا اگر به ظاهر دسترسی برای گروهی انجام شده است، طبق استاندارد نیست. وسایل توانبخشی بی کیفیت نمیخواهیم: مانی رضویزاده که دچار معلولیت ضایعه نخاعی است، درباره وسایل کمک توانبخشی برای این گروه از معلولان میگوید: «دو نوع ویلچر داریم؛ برقی و دستی که هر کدام از اینها مدلهای مختلفی دارند. قیمت ویلچرهای برقی از 3 میلیون و نیم شروع میشود و به 16 میلیون هم میرسد که این افزایش قیمت بسته به کشور سازنده، کیفیت ساخت و باتری ای که در آن استفاده شده است، دارد. اما بعضی افراد هم که توانایی مالی خرید ویلچرهای برقی را ندارند، ویلچرهای دستی را با یک باتری به ویلچر برقی تبدیل میکنند. در میان مارکهای مختلف، ویلچرهای برقی گرانترینها ساخت کشور آلمان است. در خصوص ویلچرهای دستی که به ارتوپدی هم معروف است، باید گفت این ویلچرها دارای مدلهای مختلف هستند. ویلچرهای دستی ایرانی را میتوان تا 500 هزار تومان در بازار یافت، اما ویلچرهای آلمانی این سبک حدود قیمتی آن 2 میلیون و نیم است. معلولان ضایعه نخاعی که دایره استفاده آنها از ویلچر وسیعتر است، به طور معمول هر سه سال یک بار بسته به نوع و جنس، به ویلچر جدید نیاز دارند. در این زمان هم ممکن است با خرابیهایی مواجه شوند که تعمیرات این دسته از وسایل کمک توانبخشی برای بچه ها به طور میانگین در نوع دستی تا 50 هزار تومان هزینه دارد، اما هزینه تعمیر ویلچرهای برقی بسته به نوع خرابی ای که دارد از 100 هزار تومان شروع میشود. سازمان بهزیستی در سالهای گذشته اعتباراتی را ویژه خرید وسایل کمک توانبخشی داشت که بین سه تا پنج سال یک بار ویلچر را به صورت رایگان به افراد تحت پوشش ارائه میکرد. من یک بار از سازمان بهزیستی این ویلچر را دریافت کردم، اما به خاطر بی کیفیت بودن آن ترجیح دادم این خدمت را دریافت نکنم، اما در حال حاضر نمیدانم هنوز هم این اعتبارات را برای خرید و در اختیار گذاشتن وسایل به معلولان دارند یا نه.» بعد از گفتگو با این شهروند دارای معلولیت، با یکی از تعمیرکارهای ویلچر به گفتگو پرداختم تا نظرش را در خصوص این گونه وسایل کمک توانبخشی جویا شوم. آقای حیدری، تعمیرکاری که 25 سال سابقه در فروش و تعمیر این دسته از وسایل دارد، میگوید: «به طور میانگین از 250 هزار تومان تا 3 میلیون و نیم قیمت خرید ویلچر دستی در بازار است. قیمت ویلچرها بسته به نوع و مارک آن است، اما ویلچرهای ایرانی تا 450 هزار تومان است. اگر بخواهیم ویلچرهای ایرانی را با نوع خارجی مخصوصاً آلمانی مقایسه کنیم، باید بگوییم ویلچرهای ایرانی با توجه به قیمت پایینی که دارند خوب هستند، اما برای معلولان جسمی-حرکتی که از ویلچر در سطح شهر و به طور مکرر استفاده میکنند، به درد نمیخورد. معلولانی که تردد بالایی دارند، باید از ویلچرهای با کیفیت استفاده کنند که من در نوع ساخت داخلی سراغ ندارم و باید هزینه بیشتری پرداخت کنند تا از برندهای بهتر استفاده کنند.» این تعمیرکار تهرانی در ادامه این گفتگو در مورد تعمیر ویلچرها چنین میگوید: «هنگامی که ویلچر برای تعمیر میآید، کمترین هزینه تعمیر 50 هزار تومان است که در نوع دستی آن تا 150 هزار تومان هم میرسد. من 25 سال است که در کار خرید، فروش و تعمیر ویلچر هستم و با توجه به تجربه ای که دارم باید بگویم، ویلچرهای برقی مناسب همه معلولان ضایعه نخاعی نیستند. افرادی که توانایی حرکت دست را ندارند باید از نوع برقی ویلچر استفاده کنند و معلولانی که دستانشان توانایی دارند، باید از نوع دستی آن استفاده کنند، چرا که نوع برقی برای این دسته از افراد باعث تحلیل عضلات دست شده و کم کم توانایی حرکت دست را هم از معلول میگیرد.»
(ادامه دارد) جعفری

......ورزشی

فدراسیون نابینایان از نظر مادی فقیر است

عباس عراقچی، معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه از چرایی حضورش در هیأت رئیسه فدراسیون نابینایان گفت: حدود 5 سال پیش، دو دوست جانبازم از من دعوت کردند در هیأت رئیسه فدراسیون نابینایان حضور داشته باشم. من به دعوت آقای مظلومی، رئیس فدراسیون که جانباز نابینا هستند و سردار روغنی که از دوستان جانباز من هستند، در این فدراسیون حضور یافتم. البته من یک انگیزه شخصی هم داشتم. پدر من، در سالهای پایان عمرش به دلیل بیماری دیابت نابینا شد. من 17 سالم بود که پدرم فوت کرد و از 12 سالگی تصویری که از پدرم در خاطر دارم، چنین فردی است، یک فرد نابینا که همه جا را تیره و تار میدید. از این رو، همواره سعی در کمک به این فدراسیون دارم. جلسات هیأت رئیسه فدراسیون نابینایان سالی 2 الی 3 بار برگزار میشود، هیچ پولی در آن نیست و کاملاً عام المنفعه است. من تلاش میکنم هنگام اعزام تیمهای مختلف نابینایان و کمبینایان به مسابقات بین المللی، از طریق سفارتخانه های کشورمان به آنها کمک کنم. این فدراسیون از نظر مادی فقیر بوده، بودجه آنها بسیار اندک است و میتوان از طریق سازمان بهزیستی به آنها کمک کرد. عراقچی ادامه داد: من از مسئولین رده بالای کشور و وزارت ورزش و جوانان درخواست میکنم توجه ویژه ای به ورزش نابینایان داشته باشند. نابینایان در شرایط سختی هستند و در اوایل بیماری، در معرض افسردگی قرار میگیرند. شما تصور کنید بستن چشم برای نیم ساعت غیر قابل تحمل است، در حالی که این افراد باید همه عمر نابینا باشند و از دیدن زیباییها محروم. تنها دلیل رفع افسردگی آنها، ورزش کردن است. امیدوارم خیرینی که به دنبال مدرسه سازی، مسجد سازی و کتابخانه سازی هستند، عنایتی به این قشر هم داشته باشند. ساخت ورزشگاه و ایجاد بسترهای لازم برای نابینایان اجر ویژه ای نزد خداوند دارد.

.......حوادث

پایان تلخ دوستی خیابانی دختر و پسر پورشه سوار

چندی پیش، دختر جوانی هراسان با پلیس تماس گرفت و از ربوده شدن دوستش توسط راننده پورشه سواری خبر داد و گفت: «من و چند نفر از دوستانم سوار خودروی مژگان بودیم که ناگهان، پورشه ای سد راهمان شد. راننده که پسر جوانی بود از خودرو پیاده شد و پس از ضرب و شتم و تهدید، مژگان را سوار خودرویش کرد و برد. ما که بشدت ترسیده بودیم، شماره پلاک او را یادداشت کردیم.» با این گزارش شماره پلاک مورد نظر به واحدهای گشتی اعلام شد و پس از بررسیهای تخصصی، خودروی گرانقیمت شناسایی شد و مأموران همزمان با دستگیری راننده خودرو کامبیز، دختر هراسان را نجات دادند. پسر ثروتمند که به اتهام ضرب و شتم و آدمربایی بازداشت و به شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران منتقل شده بود، وقتی در برابر قانون ایستاد، گفت: «من پورشه دارم و وضع مالی پدرم هم خیلی خوب است. چند روز پیش در خیابانهای شمال شهر در حرکت بودم که خودرویی همرنگ و هم مدل با خودروی خودم دیدم که دختر جوانی راننده اش بود. بعد هم با هم کورس گذاشتیم و همین بهانه ای شد تا شماره تلفنهایمان را رد و بدل کنیم. کم کم به هم نزدیکتر شده و من در این مدت دلباخته اش شده بودم و فکر او لحظه ای رهایم نمیکرد. روز حادثه برای اینکه به او بگویم چقدر دوستش دارم، برایش کادویی تهیه کردم و به مقابل خانه شان رفتم. میخواستم آن قدر آنجا بمانم تا مژگان از خانه بیرون بیاید و او را غافلگیر کنم. اما همین که وارد کوچه شدم، مژگان را دیدم که به همراه چند دختر و پسر جوان سوار بر ماشینهای مدل بالا شدند. بشدت عصبی شدم و تعقیبشان کردم در فرصتی جلوی خودروی مژگان پیچیدم. بعد هم با تهدید او را سوار ماشین خودم کردم. نمیدانستم کاری که دارم انجام میدهم آدمربایی است. حالا هم از این کار پشیمانم.» پس از اظهارات پسر جوان، بازپرس دستور بازداشت متهم را صادر کرد.

 

.....اطلاع رسانی

* کانون نابینایان استان مازندران در نظر دارد هفتمین دوره از انتخابات اعضای هیأت مدیره کانون را در تاریخ 1/5/96 برگزار نماید. خواهشمند است کسانی که تمایل به کاندیدا شدن دارند، با داشتن مدرک دیپلم به بالا تا تاریخ 25/4/96 به این مؤسسه اعلام نمایند یا با شماره 09111131548 تماس حاصل فرمایند.

* هیئت نابینایان و کمبینایان استان تهران در نظر دارد تمرینات فوتبال 5 نفره B1 آقایان را در استادیوم شهید هرندی برگزار نماید. لذا از عزیزان نابینا B1 تقاضا میشود تا تاریخ 20/4/96 جهت ثبت نام با شماره تلفن 55155555 داخلی 104 تماس حاصل فرمایند.

* از مخاطبانی که عضو تعاونی مسکن اعضای جامعه معلولین ایران در هشتگرد هستند میخواهیم در صورتی که با تعاونی مذکور مشکلی دارند، با ایران سپید 84711371 مطرح نمایند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *