شناسه خبر: 11535 منتشر شده در مورخ: 1396/4/20 ساعت: 11:03 گروه: اجتماعی  
معلولان هزینه حق پرستاری را دریافت می کنند

معلولان هزینه حق پرستاری را دریافت می کنند

بیش از ۳۰۰ معلول ضایعه نخاعی استان از کمک هزینه حق پرستاری بهرمند شدند.

به گزارش ایران سپید  علیرضا وارثی گفت :معلولان ضایع نخاعی ماهیانه متناسب به نوع ضایعه، حدود ۲  میلیون ریال کمک هزینه حق پرستاری دریافت می‌کند. 

وارثی افزود: اقدامات زودهنگام توانبخشی و آموزش همزمان، فرد ضایعه نخاعی بیش از هر عامل دیگری در فرآیند بازتوانی فرد و پیشگیری از بروز عوارض ضایعه نخاعی موثر خواهد بود.
وارثی با بیان اینکه سقوط و تصادفات بیشترین دلیل بروز معلولیت‌های ضایعه نخاعی در استان است گفت:: عوامل غیر اکتسابی همچون ضایعه مادر زادی نیز در مراحل بعدی از عوامل ضایعات نخاعی در افراد است.
مدیرکل بهزیستی استان  قزوین افزود: در صورت ارائه بموقع و مستمر اقدامات توانبخشی و آموزش همزمان به افراد ضایعه نخاعی بویژه در ۶ ماه اول بعد از آسیب، امکان افزایش سطح عملکردی فرد بیشتر خواهد بود 
وارثی خدمات قابل ارائه بهزیستی به معلولین ضایعه نخاعی را شامل خدمات توانبخشی اعم از برقراری مستمری، خدمات حمایتی، استفاده از مراکز ضایعه نخاعی. دریافت حق پرستاری ماهیانه بیان کرد و افزود: تسهیلگران در برنامه CBR با شناسایی، ارجاع به کمیسیون و تشکیل پرونده به افراد دارای ضایعه نخاعی در مناطق روستایی استان خدمت رسانی می‌کنند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *