شناسه خبر: 11514 منتشر شده در مورخ: 1396/4/20 ساعت: 10:03 گروه: اجتماعی  
تسهیلات ویژه برای کارفرمایانی که بیمه شده گان بیکار را استخدام کنند

تسهیلات ویژه برای کارفرمایانی که بیمه شده گان بیکار را استخدام کنند

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، در یکی دو ماه آینده به منظور اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری طرحی رونمایی می شود که در این طرح به کارفرمایان متقاضی تسهیلاتی ارائه می شود تا زمینه بازگشت بیمه شدگان بیکار فراهم شود.

به گزارش ایران سپید  دکتر سید تقی نوربخش  با اشاره به برنامه های این سازمان در این هفته گفت: ٥٨ پروژه در ١٧ استان کشور  در این ایام افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: ٥ پروژه درمانی، ٥ شعبه جدید، توسعه و تجهیز و مراکز ملکی و ٢ پروژه اقتصادی در کشور در هفته تامین اجتماعی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

نوربخش با اشاره به مشکل صندوق های بازنشستگی گفت: مسئله این صندوق ها جهانی است و در کشورهای مختلف دنیا وجود دارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه گر اجتماعی کشور است، اظهارکرد: در حال حاضر ٥ میلیون و ٤٠٠ هزار  مستمری بگیر اصلی و تبعی تحت پوشش این سازمان هستند و از خدمات استفاده می کنند.

نوربخش گفت: ١٤ الی ١٥ میلیون نفر از جمعیت کشور مستمری بگیر صندوق های مختلف بازنشستگی هستند و از این رو مسائل منابع و مصارف و ضریب پشتیبانی( نسبت تعداد بیمه شده به مستمری بگیر)  صندوق های بازنشستگی در کشور مسئله بسیار مهمی است.

وی با بیان اینکه چالش صندوق های بازنشستگی از سوی سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور مطرح شده است، افزود: در برنامه ششم توسعه کشور و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری راه حل هایی برای این موضوع دیده شده است.

نوربخش، ضریب پشتیبانی سازمان تامین اجتماعی را بالاتر از ٥ عنوان کرد و گفت: این سازمان بر اساس اصول بیمه ای حرکت می کند و منابع و مصارفش را خودش تامین می کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه موضوع چالش‌های صندوق های بازنشستگی در مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است، افزود: در نظام چند لایه تامین اجتماعی و برنامه ششم توسعه کشور به موضوع انسجام ساختاری و منابع و مصارف این صندوق ها توجه شده است  که این برای صندوق های بازنشستگی خیلی مهم است.

وی تصریح کرد: در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص تامین اجتماعی نیز اصول آکچوئری مطرح شده است تا مبنای کار صندوق های بازنشستگی  قرار گیرند و تعهدی بدون منبع نباشد.

وی در پاسخ به چشم انداز اجرای راهکارهای فوق در صندوق های بازنشستگی تصریح کرد: سازمان های بیمه گر با اجرای اصول بیمه ای می توانند تعهدات خود را به موقع انجام دهند.

نوربخش با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم گام های موثری برداشت، گفت: در ٤ سال گذشته مستمری بدون تاخیر پرداخت شد و در همین مدت ٨١ درصد مستمری افزایش یافت.

نوربخش در ادامه به پرداخت بیمه بیکاری اشاره کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی به ٢٠٠ هزار نفر بیمه بیکاری پرداخت می کند. البته بیمه بیکاری به بیمه شدگان حائز شرایط که شغل خود را از دست داده اند تعلق می گیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: در یکی دو ماه آینده به منظور اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری طرحی رونمایی می شود که در این طرح به کارفرمایان متقاضی تسهیلاتی ارائه می شود تا زمینه بازگشت بیمه شدگان بیکار فراهم شود.

وی در خصوص بیمه کارگران ساختمانی گفت: کارگران ساختمانی از اقشار زحمتکش هستند که با حوادث شغلی روبرو هستند و سازمان تامین اجتماعی مصصم است ریسک های شغل این افراد را پوشش دهد و از سوی دیگر توازن منابع و مصارف برای این سازمان مهم است.

دکتر نوربخش با بیان اینکه بیمه کارگران ساختمانی تنها تعهد بدون منبع در سازمان تامین اجتماعی است، اظهار داشت: یک میلیون و ١٠٠ هزار کارگر ساختمانی در کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و تعهد مان را نسبت به این افراد قطع نکردیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه داشتن کارت مهارت فنی و حرفه ای و اشتغال به کار دو شرط بیمه کارگران ساختمانی است، گفت: سایتی برای ثبت نام بیمه کارگران ساختمانی پیش بینی شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، وی به حذف دفترچه درمانی در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: با کد ملی، تایید استحقاق درمان، صدور نسخه الکترونیکی، ثبت سوابق درمانی و تجویز دارو بیمه شدگان انجام می شود.

نوربخش گفت: در ٤٢٠ مرکز ملکی سازمان تامین اجتماعی حذف دفترچه درمانی عملیاتی شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص تسری طرح حذف دفترچه درمانی به مراکز طرف قرار داد نیز گفت: در استان یزد این طرح به صورت پایلوت انجام شده است و در حال حاضر نسخه الکترونیکی صادر می شود.

وی با بیان اینکه طرح پایلوت حذف دفترچه به سایر مراکز طرف قرارداد قابل تسری است، افزود: این طرح در استان یزد در هفته تامین اجتماعی به بهره برداری می رسد.

نوربخش  به یکی دیگر از اقدامات سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان اشاره کرد و گفت: طرح نظام ارجاع داخلی در حال حاضر در ١٠ استان کشور اجرا شده  و تا پایان تابستان امسال در تمامی مراکز درمانی این سازمان عملیاتی می شود.

وی اظهار کرد: بیمارستان های تامین اجتماعی در صورتی که ظرفیت خالی داشته باشند، به بیمه شدگان بیمه تکمیلی که قرارداد همکاری با این مراکز داشته باشند خدمات ارائه می کنند.

نوربخش به بازرسی الکترونیکی گفت: خروج از بازرسی سنتی از کارگاهها از برنامه های سازمان تامین اجتماعی است که در ١٠ استان کشور با بهره گیری از ابزارهای نوین و GPS بازرسان اقدام به بازرسی از کارگاه‌ها می کنند.

وی رعایت نظم، تمام شماری و ثبت دیجیتالی اطلاعات و عدم تضییع حق بیمه شدگان را از نتایج اجرای طرح بازرسی الکترونیکی دانست.

نوربخش با بیان اینکه کارفرمایان صاحبان صندوق سازمان تامین اجتماعی هستند ، افزود: این افراد منابع این سازمان را تامین می کنند و کرامت آنها باید رعایت شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، کارفرمایان مشمول سازمان تامین اجتماعی را یک میلیون و ٤٠٠ هزار نفر اعلام و تاکید کرد: اکثریت این جمعیت حق بیمه را به موقع پرداخت می کنند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *