شناسه خبر: 1147 منتشر شده در مورخ: 1392/9/10 ساعت: 11:46 گروه: بهداشت و سلامت  
میزان شیوع ایدز 9 برابر شده است
معاون وزیر بهداشت:

میزان شیوع ایدز 9 برابر شده است

معاون بهداشت وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی با بیان اینکه نگران موج سوم ایدز از طریق انتقال جنسی هستیم، گفت: موارد جدید ابتلا به ایدز نسبت به 12 سال گذشته 9 برابر شده در حالی که این میزان در جهان دو برابر است.

دکتر ˈعلی اکبر سیاریˈ روز یکشنبه در همایش ملی ایدز افزود: میزان انتقال ایدز از طریق اعتیاد تزریقی از 88 به 56 درصد کاهش یافته اما میزان ابتلا به ایدز از طریق جنسی از 8 به 33 درصد در سال 91 رسیده است که این امر جای نگرانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت روند شیوع ایدز در ایران و جهان روبه کاهش است زیرا با درمان می توان ابتلای جدید، مرگ و میر و میزان انتقال از مادر به کودک را به صفر رساند.

سیاری گفت: کنترل انتقال ایدز از طریق جنسی در جوانان و نوجوانان مشکل است که مصرف مواد روانگردان صنعتی نیز به آن اضافه شده که این امر سبب رفتارهای جنسی لجام گسیخته در مصرف کنندگان می شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت از ماهواره، 40 هزار باشگاه بدنسازی و آرایشگاههای زنانه به عنوان مثلث مرگ یاد کرد و ادامه داد: این مراکز به بهانه های زیبایی و کاهش وزن موادی را در اختیار جوانان قرار می دهند که در آنها مواد محرک وجود دادشته و موجب مرگ های ناگهانی و نارسایی کبدی و کلیوی می شود.

سیاری تاکید کرد: رفتار پنهان مردم و بدون علامت بودن ایدز دغدغه دیگری برای کنترل ایدز است. راه پیشگیری ایدز از راه جنسی، خویشتن داری، تشکیل خانواده و تماس جنسی ایمن است اما متاسفانه ایدز انگ بزرگی است و مردم حتی قشر تحصیل کرده و آگاهان به مسئله نگران فضای باز اطلاعاتی درباره ایدز هستند.

وی افزود: تواناترین عنصر برای حل مشکلات جامعه، خود جامعه است اما به سه حمایت شامل کمک علمی، فنی و فراهم کردن تسهیلات نیاز دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *