شناسه خبر: 11446 منتشر شده در مورخ: 1396/4/19 ساعت: 10:37 گروه: اجتماعی  
اجرای کامل قانون حمایت از معلولان به همت جمعی نیاز دارد

اجرای کامل قانون حمایت از معلولان به همت جمعی نیاز دارد

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت:برنامه جامع حمایت از حقوق معلولان از مترقی ترین قانون ها است و اجرای کامل آن به همت جمعی نیاز دارد.

به گزارش ایران سپید حمیدرضا الوند  در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی شیوه های نوین توانبخشی معلولان ذهنی کشور در همدان افزود: تا اجرای کامل قانون جامع حمایت از معلولان فاصله زیادی وجود دارد و این فاصله در اهتمام به اجرای آن است.

وی اظهار کرد:کارگاه آموزشی شیوه های نوین توانبخشی معلولان ذهنی در همدان و گیلان برگزار می شود که اولین دوره آن روز گذشته با حضور مدرسان موسسه لبنز هیلفه آلمان در همدان آغاز شد .
وی هدف از برگزاری این دوره را ارائه خدمات استاندارد مبتنی بر نیازهای واقعی به معلولان عنوان کرد و گفت: در این دوره آموزشی 2 روزه 40 نفراز کارشناسان توانبخشی استان های کرمانشاه، کردستان، لرستان و همدان و25 نفر از مدیران مراکز غیر دولتی معلولان ذهنی حضور داشتند.
وی حفظ کرامت انسانی برای تمامی افراد را اصل نخست تمامی برنامه ها دانست و گفت: باید بسترهای حضور و پذیرش افراد معلول را در جامعه فراهم کنیم تا آنها هم بتوانند از حق زندگی طبیعی خود استفاده کنند و اثر گذاری خود را به نمایش بگذارنند.
الوند بیان کرد: هم اکنون 170 معلول ذهنی در مراکز سطح استان شامل همدان، ملایر، نهاوند و اسدآباد نگهداری می شوند و در سال گذشته نیز در مراکز روزانه توانبخشی زیر 14 سال استان 260 نفر نگهداری می شوند.
وی اظهار کرد:در معاونت توانبخشی بهزیستی استان همدان کمیسیون های پزشکی تعیین شدت و نوع معلولیت(I.C.F) با حضور یک تیم تخصصی شامل پزشک،روانشناس، روانپزشک و مددکار تشکیل و سطح بندی معلولیت مراجعه کنندگان انجام می شود. 
وی بیان کرد: افرادی که می خواهند وارد چرخه سازمان شوند به این کمیسیون ارجاع داده می شوند تا نوع و شدت معلولیت آنها برای تعیین نحوه ارایه خدمات متناسب با نوع معلولیتشان مشخص شود. 
وی با بیان اینکه در سال گذشته یک هزارو 570 نفر به این کمیسیون مراجعه کردند گفت: بخشی از این افراد ، معلولان تحت پوشش سازمان بودند که برای بررسی مجدد معلولیت وارد سیستم شدند و از آنجا که برخی معلولیت ها در طول زمان تشدید می شوند باید با مراجعه به این کمیسیون، نوع معلولیت و به تبع آن نوع ارائه خدمت به آنها مشخص شود.
استان همدان دارای حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت است که حدود یک سوم جمعیت استان همدان به طور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات ارتقایی، پیشگیری، حمایتی و توانبخشی بهزیستی استان بهره مند هستند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *