شناسه خبر: 11436 منتشر شده در مورخ: 1396/4/18 ساعت: 08:50 گروه: اجتماعی  
یک هزار واحد مسکونی برای خانوادهای دو معلول به بهره برداری رسید

یک هزار واحد مسکونی برای خانوادهای دو معلول به بهره برداری رسید

یک هزار واحد مسکونی ویژه خانواده‌های دارای بیش از 2 معلول طی مراسمی از طریق ویدئو کنفرانس به صورت همزمان در 10 استان کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایران سپیددر این مراسم که در شهر رضویه مشهد برگزار شد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت دوازدهم، رفع فقر مطلق و ایجاد اشتغال فراگیر در اولویت برنامه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد.

علی ربیعی افزود: برنامه توانمندسازی تمام افراد نیازمند و خروج از مددجویی از برنامه‌های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود.
وی اظهار کرد: برای رفع فقر در حوزه‌های آموزشی، درمانی و غذایی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در این زمینه‌ها برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است.
ربیعی گفت: از ابتدای امسال یازده میلیون حاشیه‌نشین در اطراف کلانشهرهای کشور بیمه شده‌اند و علاوه بر آن تلاش شده خانواده‌هایی که دارای چهار یا پنج مددجو هستند از حداقل دریافتی برخوردار شوند.
وی ادامه داد: طرح مسکن اجتماعی ویژه افراد نیازمند در اواخر دولت یازدهم در شهرهایی مانند رضویه و برخی شهرهای کم برخوردار کشور آغاز شد.
وزیر تعاون اظهار کرد: در دولت یازدهم برای رفع مشکل سوء تغذیه برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد و 20 هزار میلیارد ریال نیز برای این منظور در نظر گرفته شده است که امیدواریم با طرح‌های دولت، نهادهای انقلابی و انجمن خیرین مسکن‌ساز بتوانیم فرامین امام راحل را مبنی بر رفع فقر مطلق در کشور محقق کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور هم افزود: تاکنون یک هزار و 700 واحد معلولان از محل توافقنامه مذکور در کشور بهره‌برداری شده است.
انوشیروان محسنی، بیان کرد: تفاهم‌نامه پنج‌جانبه بین وزارت راه شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، انجمن خیرین مسکن‌ساز، بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی از ابتکارات و اقدامات خوب نظام مقدس جمهوری اسلامی است که بسیاری از خانواده‌های توان جو از نعمت مسکن بهره‌مند شدند.وی اظهار امیدواری کرد: باقی نیازهای خانواده‌های مددجویان را بتوان از محل اقدامات مشارکتی نظیر تفاهم‌نامه پنج جانبه مذکور تأمین کرد.
این طرح همزمان در استان‌های همدان، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، اصفهان، بوشهر، کرمانشاه، کرمان، گیلان و خراسان رضوی اجرا شد.
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *