شناسه خبر: 11419 منتشر شده در مورخ: 1396/4/13 ساعت: 08:55 گروه: اجتماعی  
غفلت طراحان فضاهای شهری از مناسب سازی معابر برای معلولان

غفلت طراحان فضاهای شهری از مناسب سازی معابر برای معلولان

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از عدم توجه به شرایط جسمی و حرکتی معلولان و جانبازان در طراحی معابر عمومی، گفت: معابر عمومی برای سهولت در تردد معلولان و جانبازان باید مناسب سازی شوند.

به گزارش ایران سپید به نقل از خانه ملت کیان پور با انتقاد از بی توجهی نسبت به شرایط جسمی و حرکتی معلولان و جانبازان در طراحی معابر عمومی، گفت: در دنیا توجه ویژه ای به این موضوع می شود اما با وجود تعداد بالای معلولان جسمی و حرکتی و همچنین جانبازان هشت سال دفاع مقدس در ایران موضوع مناسب سازی معابر از سوی دستگاه های متولی مغفول مانده است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت تامین رفاه گروه های خاص در جامعه و به ویژه نابینایان و معلولان جسمی و حرکتی در طراحی معابر و اماکن عمومی، افزود: متاسفانه در موقعیت ها و ایام خاص از حق و حقوق گروه های خاص جامعه و ضرورت تامین نیازهای آنان سخن  به میان می آید اما در عمل چنین خواسته هایی هرگز محقق نمی شود که یکی از این حقوق  مناسب سازی معابر عمومی برای معلولان و جانبازان است.

طراحان فضاهای شهری و دستگاه های اجرایی ذیربط  در عدم مناسب سازی معابر عمومی برای سهولت در تردد معلولان و جانبازان قصور دارند

وی طراحان فضاهای شهری و دستگاه های اجرایی ذیربط را در عدم مناسب سازی معابر عمومی برای سهولت در تردد معلولان و جانبازان مقصر دانست و گفت:  مناسب سازی معابر عمومی برای معلولان و جانبازان باید به یک فرهنگ حرفه ای در مقوله طراحی و ساخت فضاهای شهری تبدیل شده و تمامی مسئولان امر به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

تمامی استانداردهای ساخت و ساز باید در مناسب سازی معابر عمومی برای سهولت در تردد معلولان و جانبازان رعایت شود

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه تمامی استانداردهای ساخت و ساز باید در مناسب سازی معابر عمومی برای سهولت در تردد معلولان و جانبازان رعایت شود، تصریح کرد: وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، سازمان بهزیستی  و شهرداری ها باید به وظیفه قانونی خود در نظارت و صدور مجوزهای لازم عمل کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *