شناسه خبر: 11413 منتشر شده در مورخ: 1396/4/12 ساعت: 10:41 گروه: دانش و فن آوری  
مهارت شگفت انگیز مرد نابینا در بازی‌های رایانه ای

مهارت شگفت انگیز مرد نابینا در بازی‌های رایانه ای

توبی اوت ۲۷ ساله با این اینکه از نعمت بینایی محروم است، اما به شدت به بازی هایی ویدئویی یا رایانه ای علاقه دارد.

به گزارش ایران سپید مرد 27 ساله به نامه توبی اوت از دوران کودکی با آمدن بازی هایی مبارزه ای و هیجان انگیز مانند مورتال کامبت علاقه شدیدی به این دست بازی ها پیدا کرد اما تفاوت توبی با همسن و سالانش این بود که با بیماری نادری به نام Bilateral anophthalmia متولد شد، اختلالی که موجب می شود فرد کلا بدون چشم به دنیا بیاید.

اما این بیماری به هیچ عنوان مانعی برای علاقه توبی به صنعت گیم نبود، مخصوصا بازی های مبارزه ای که توبی به خاطر هیجان موجود در این قبیل بازیها عاشق آنها است، سوالی که ممکن است ذهن خیلی از ما ها را با خود درگیر کند این است که چگونه این مرد بدون اینکه اصلا تصویری از بازی مشاهده کند با شوق بسیار وقتش را پای آن می گذارد! 
وی با استفاده از نشانه های صوتی این کار را انجام می دهد به این صورت  که توبی بواسطه اصوات جای خودش را در صحنه مبارزه تشخیص می دهد، همچنین با گوش دادن به موسیقی ها متوجه شده که در حال حاضر وارد کدام مرحله یا منطقه شده، تنها کمکی که او مجبور است از کسی کمک بگیرد در این زمینه ، مربوط به قسمت حرکت در منوها و انتخاب گزینه های مختلف بوده که دوستانش این کار را برای وی انجام می دهند، البته آن هم تنها بار اول! وگرنه در دفعات بعدی این کار را نیز خودش به تنهایی قادر است انجام دهد.
پس از پشت سر گذاشتن مرحله انتخاب گزینه ها و حرکت در منوی بازی دیگر کسی جلودار توبی نیست و این جوان صحنه نبرد را در دستانش گرفته و بر دوستانش در بازی غلبه می کند، ممکن است لذت بازی هایی ویدئویی برای توبی چند برابر انسان های عادی باشد چون ساده ترین مراحل بازی هم برای او یک چالش هیجان انگیز محسوب می شود.
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *