شناسه خبر: 11396 منتشر شده در مورخ: 1396/4/4 ساعت: 12:03 گروه: اجتماعی  
تا اطلاع ثانوی به نابینایان پلاک خودرو تعلق نمیگیرد

تا اطلاع ثانوی به نابینایان پلاک خودرو تعلق نمیگیرد

نحوی نژاد با تایید بر اینکه پلاک ویژه خودرو به نابینایان تعلق نمی گیرد، گفت: در تلاش هستیم قانون معرفی سرپرست را برای نابینایان هم در نظر بگیرم تا انها نیز بتوانند از این خدمت بهره مند شوند.

به گزارش ایران سپید  هفته گذشته چندتن از مخاطبان روزنامه طی تماس با تحریریه از عدم ارائه پلاک ویژه خودرو معلولان به نابینایان خبر دادند وخواستار صحت و سقم این موضوع شدند. ما نیز طی پیگیری و گفتگو با معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی کل کشور چرایی این موضوع خواستار شدیم.

حسین نحوی نژاد در پاسخ به این سوال گفت: «بر اساس اعلام نیروی انتظامی  پلاک ویژه خودرو به فردی تعلق میگیرد که خودش رانندگی کند. فردی که نابینای مطلق نمیتواند رانندگی کند.

وی با اشاره به این موضوع گفت: بحث دیگری هم وجود دارد که افراد دارای معلولیتی که خودشان توانایی رانندگی را ندارد فرد دیگری را به عنوان سرپرست معرفی میکنند تا او مسئولیت رانندگی را برای فرد معلول به عهده بگیرد.

به عنوان مثال کودکی که مبتلا به اُتیستیک است پدرش میتواند به عنوان سرپرست این امر را برعهده بگیرد اما برای فرد دارای مشکل بینایی ممکن است شخصی که معرفی میکند تا مدت کوتاهی این کار با همان رانندگی را برایش انجام دهند. وی با تایید این خبر مبنی بر عدم تعلق پلاک ویژه  خودرو به نابینایان افزود: ما در تلاش هستیم قانون معرفی سرپرست را برای نابینایان هم در نظر بگیرم تا انها نیز بتوانند از این خدمت بهره مند شوند.  

اما در حال حاضر نیروی انتظامی نمیپذیرد این پلاک را به معلولان بینایی ارائه دهد و تاکید راهنمایی و رانندگی بر این است که اگر سازمان بهزیستی این دایره را وسعت بخشد و به همه معلولان پلاک ویژه خودرو دهد ارزش این کار کاهش مییابد. »

آنچه که خواندید صحبتهای معاون توانبخشی بهزیستی کل کشور است اما برای رفع این مشکل سازمانهای مردم نهاد ویژه نابینایان باید دست به کار شوند تا این مشکل هرچه زودتر حل شود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
منبع خبر: ایران سپید
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *