شناسه خبر: 11388 منتشر شده در مورخ: 1396/4/3 ساعت: 08:35 گروه: اجتماعی  
صدور پایان کار ‌مشروط به اجرای شاخص‌های مناسب‌سازی برای معلولان شد

صدور پایان کار ‌مشروط به اجرای شاخص‌های مناسب‌سازی برای معلولان شد

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: شهرداری‌ها موظف شدند تا در زمان صدور پروانه ساخت برای ساختمان‌های جدید به ضوابط مناسب سازی محیط برای معلولان توجه کنند.

به گزارش ایران سپید به نقل از اطلاعات انوشیروان محسنی بندپی در چهارمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور افزود: صدور پایان کار ساختمان‌ها منوط به اجرای چک لیست‌های مربوط به مناسب سازی است و امید است که در سال های آینده با این اقدامات، شاهد مناسب سازی ساختمان های عمومی و دولتی و مسکونی باشیم.
وی با بیان این که در این جلسه علاوه بر بررسی شرایط هماهنگ سازی و مناسب سازی محیط ، اقدامات سال گذشته ستاد هم مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در این جلسه چک لیست‌هایی تهیه شد تا دستگاه‌های ذیربط مانند شهرداری و شورای شهرسازی و معماری در زمان صدور پروانه ساخت به ساختمان‌ها مواردی که در این جلسه به تصویب رسید را به سازندگان گوشزد کنند تا ساختمان‌های جدید آمادگی بیشتری برای پذیرش معلولان را داشته باشند. همچنین در این جلسه دستور العملی تهیه شد تا ساختمان‌های در حال بهربرداری هم شرایط مناسب را برای حضور معلولان فراهم کنند و این دستور العمل‌ها به شهرداری‌ها ابلاغ می‌شود و امیدواریم ابتدا ساختمان‌های دولتی و بعد ساختمان‌های خصوصی برای معلولان مناسب سازی شوند.
در ادامه هوشنگ خندان دل، رئیس ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور گفت: از این پس برای صدور پروانه های ساختمان‌های جدید باید چک‌لیست‌های مناسب‌سازی مدنظر قرار گیرد.
وی افزود: چک لیست مناسب سازی برای ساختمان های موجود هم قرار شده است تهیه و به شهرداری ها ابلاغ شود. با این کار اطمینان حاصل می شود که ساختمان های موجود هم آمادگی لازم برای حضور افراد دارای معلولیت را دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *