شناسه خبر: 11387 منتشر شده در مورخ: 1396/4/3 ساعت: 08:23 گروه: اجتماعی  
۴۳ بازداشتی در تظاهرات معلولان آمریکایی

۴۳ بازداشتی در تظاهرات معلولان آمریکایی

معلولان آمریکایی در اعتراض به طرح جمهوریخواهان سنا برای لغو قانون بیمه و خدمات درمانی اوباماکر، تظاهرات کردند.

به گزارش ایران سپید به نقل از به نقل از «آسوشیتدپرس»، افراد معلول آمریکایی روز  (پنجشنبه) در اعتراض به طرح مراقبت بهداشتی جمهوریخواهان که با هدف کاهش بودجه بهداشت مستمندان و به عنوان جایگزین طرح خدمات درمانی «اوباماکر» تعریف شده است، مقابل دفتر کاری «میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواهان سنا تظاهرات کردند.

پلیس آمریکا تعدادی از این تظاهرات کنندگان در حالیکه برخی از آنها روی ویلچر نشسته بودند را بازداشت کرد. 

بر اساس اعلام پلیس آمریکا، 43 معترض از جمله 28 زن و 15 مرد بازداشت شده اند و اتهام آنها ازدحام و مانع تراشی عنوان شده است.
معترضان فریاد می زدند: به بیمه بهداشت مستمندان دست نزنید. آزادی ما را حفظ کنید.

این تظاهرات توسط سازمان ملی حقوق معلولان در آمریکا موسوم به «ADAPT» سازمان دهی شده بود. این سازمان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که حدود 60 معترض با برگزاری تظاهراتی که در آن خود را به مردن زدند، خشم خود را از لایحه مراقبت بهداشتی جمهوریخواهان که به طور چشمگیری حمایت مالی فدرال از بیمه بهداشت مستمندان را کاهش می دهد، به تصویر کشیدند.

«بروس دارلینگ» یکی از سازمان دهندگان ADAPT در بیانیه ای گفت که قانون خدمات بهداشتی آمریکا و کاهش چشمگیر بودجه بیمه بهداشت مستمندان تا حد زیادی دسترسی افراد مسن و معلول آمریکایی به خدمات اساسی پزشکی را کاهش می دهد و نباید اجازه داد که زندگی و آزادی مردم آمریکا برای فراهم کردن فرار مالیاتی ثروتمندان، به سرقت برود.

گفته می شود که بسیاری از معترضان از روی صندلی های چرخدار خود بلند شدند و روی زمین نشستند و مسیر عبور و مرور به اداره های نزدیک دفتر کار مک کانل را مسدود کردند. 

طرح بیمه و خدمات درمانی اوباما موسوم به اوباماکر به عنوان یکی از میراث‌های رئیس جمهور سابق آمریکا شناخته می‌شود که بیش از 20 میلیون آمریکایی فاقد بیمه درمانی را تحت پوشش خدمات درمانی قرار داده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *