شناسه خبر: 11383 منتشر شده در مورخ: 1396/3/31 ساعت: 13:02 گروه: اجتماعی  
سهم اندک معلولان از بودجه ورزش علیرغم افتخارات فراوان

سهم اندک معلولان از بودجه ورزش علیرغم افتخارات فراوان

عضو فراکسیون ورزش مجلس ضمن انتقاد از وضعیت نامناسب تیم تیر و کمان معلولان و نبود فضای تمرینی ثابت برای فعالیت ورزشکاران این رشته ورزشی، اعتقاد دارد برنامه ریزی در سطح کلان به منظور ساماندهی ورزش معلولان از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

به گزارش ایران سپید علی اصغر یوسف نژاد ضمن انتقاد از وضعیت نامناسب تیم تیر و کمان معلولان و نبود فضای تمرینی ثابت برای فعالیت ورزشکاران این رشته ورزشی، گفت: امروزه بر همگان مشهود است که ورزشکاران و قهرمانان معلول میزان قابل توجهی مدال‌ رنگارنگ برای کشورمان در مسابقاتی همچون پارالمپیک بدست می‌آورد و موجب سرافرازی ایران می‌شوند از این رو باید مورد توجه قرار بگیرند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه در توزیع اعتبارات بخش ورزش عدالت رعایت نمی‌شود، تصریح کرد: از این رو در برخی رشته‌ها اعتبارات چندصدمیلیونی هزینه می‌شود در حالی که این رشته‌ها تاکنون دستاورد خاصی نداشته اند اما در مقابل به رشته‌های انفرادی و حتی ورزش معلولان مانند تیروکمان که ورزشکاران آن سهم قابل توجهی در بدست آوردن مدال‌های رنگارنگ دارند توجه صحیحی نمی‌شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه فعالیت‌های بدنی پیاپی معلولان بر میزان برخورداری این قشر از جامعه از سلامتی تاثیر جدی دارد، اظهارکرد: بر این اساس مطمئنا برنامه ریزی در سطح کلان به منظور ساماندهی شرایط این افراد از اهمیت دوچندانی برخوردار است تا معلولان بیشتر به ورزش کردن ترغیب شوند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این بین ورزش معلولان نیز باید مورد توجه قرار بگیرد اما ورزشکاران و قهرمانان این رشته‌ها در تامین امکانات، تجهیزات و حتی تهیه مکانی برای تمرین با مشکل مواجه هستند، خاطرنشان کرد: امیدوارم وزارت ورزش و جوانان و مسئولان متولی حوزه ورزش تدبیر مناسبی برای ارتقاء ورزش معلولان بیاندیشند و در این راستا مجلس شورای اسلامی نیز آماده همکاری است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *