شناسه خبر: 11344 منتشر شده در مورخ: 1396/3/21 ساعت: 12:49 گروه: اجتماعی  
بانک اطلاعات مددجویان در اختیار ستاد هدفمندی قرار گرفت

بانک اطلاعات مددجویان در اختیار ستاد هدفمندی قرار گرفت

در حالی که تنها چند روز تا زمان ۲۶ خردادماه و موعد پرداخت یارانه به مددجویان کمیته امداد باقی نمانده است، پرداخت این مبلغ به حساب یارانه یا حساب مستمری در هاله ای از ابهام قرار دارد. کمیته امداد و سازمان بهزیستی بانک اطلاعاتی مددجویان خود را در فروردین و خرداد به ستاد هدفمندسازی یارانه ها اعلام کرده اند اما این بانک اطلاعاتی برای خرداد ماه هم اعلام و افزایش مستمری به حساب یارانه ها واریز خواهد شد؟

به گزارش ایران سپید فاطمه رهبر در این مورد افزود: اطلاعات مددجویان به ستاد هدفمندی ارائه شده است و چهار هزار مورد همپوشانی بین کمیته امداد و بهزیستی وجود داشت و مواردی هم فوتی گزارش شده بود که این موارد پالایش شد و برای مابقی یارانه سه برابری واریز شد.

با این حال با توجه به پالایش دائم مستمری بگیران کمیته امداد و همچنین ورود افراد پشت نوبت به جمع افراد تحت حمایت، اگر قرار بر تداوم وضعیت فعلی باشد، بانک اطلاعاتی افراد تحت حمایت باید هر ماه کامل و ستاد هدفمندی یارانه ها اعلام شود. وضعیتی که شاید رسیدن به آن خیلی آسان نباشد و در این میان افراد از نیازمندان از دایره پوشش افزایش مستمری یا یارانه ها خارج بمانند.

اطلاعات مددجویان به ستاد هدفمندی ارائه شده است و چهار هزار مورد همپوشانی بین کمیته امداد و بهزیستی وجود داشت و مواردی هم فوتی گزارش شده بود که این موارد پالایش شد

در طول سال ۹۴ حدود ۱۰ درصد از افراد تحت پوشش کمیته امداد از چرخه مستمری بگیران این نهاد خارج شدند و طرح پالایش مددجویان هنوز ادامه دارد. تعداد مستمری بگیران امداد در طول سال ۹۵ حدود ۱۴۰ هزار خانوار کاهش یافت. فاطمه رهبر در زمینه مدیریت این طرح و همزمان ارائه یارانه بیشتر به مددجویان گفت: اگر محل افزایش کمکها به مستمری انتقال یابد، مدیریت بودجه به طور دقیق تری از سوی کمیته امداد انجام خواهد شد، این در حالی است که ستاد هدفمندی یارانه ها هم بانک اطلاعاتی خود را از کمیته امداد و بهزیستی دریافت می کند و چه بهتر است که محل پرداخت مستمری همس کمیته امداد باشد.

کارشناسان معتقدند باید افزایش مستمری طبق قانون اجرا شود اگر چه در دوماه گذشته تمامی مددجویان کمیته امداد از افزایش یارانه دریافتی رضایت داشته اند. تاکنون چندین جلسه میان نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و سازمان بهزیستی با مسئولان ستاد هدفمندی یارانه ها برگزار شده است، اما خروجی این جلسات هنوز به نتیجه نرسیده و باید تا ۱۰ روز دیگر صبر کرد تا مشخص شود آیا در خردادماه همانند فروردین و اردیبهشت یارانه مددجویان افزایش می یابد یا این افزایش از طریق مستمری پرداخت خواهد شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
علی خانه باز 1397/11/2 - 22:59
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment من پایم صددرصد ناقص است ولی یارانه ام اضاف نشده و سرپرست خانواده هم هستم درآمدی هم ندارم
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *