شناسه خبر: 11333 منتشر شده در مورخ: 1396/3/18 ساعت: 09:47 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  

روزنامه پنجشنبه 18 خرداد 1396

برای اطلاع از خبرهای حوزه نابینایان و معلولان به کانال تلگرام روزنامه ایران سپید به آدرس iransepid@ مراجعه کنید.

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 18 خرداد 1396

13 رمضان 1438

8 جون 2017

سال بیست و یکم شماره 5587

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

طبقی از سوره نازعات 2

جزئیاتی از دو حادثه تروریستی 6 

آغاز آموزش پذیرفته شدگان آزمون استخدامی از مرداد 8

فریاد نقاش نابینا در عمق تاریکی 9

سطح مسابقات پرتاب نیزه نابینایان بسیار بالا رفته است 12

ارائه امکانات قرآنی ویژه نابینایان در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن 14

300 زن و مرد در دام رمالهای حرفه ای

چاردیواری 18

 

 

صئ.......ضیافت

* طبقی از سوره مبارکه نازعات: ترجمه روان و تفسیری از سوره نازعات با در کنار داشتن آیات و توجه به ریشه لغوی کلمات میسر است. این سوره وجود انسان را به منظور اصلاح حال، به گذشته خود و آنچه کرده است فرا میخواند،  زیرا ریشه بسیاری از بحرانهای حال ما در گذشته ماست که باید دوباره مرور شوند. سوره با قسم شروع میشود. نزع به معنای کندن آمده است و نشاط و تسبیح و شناوری در آیات بعد آمده است. در این کندن و جدا شدن، نوعی نشاط و روانی هست که در حالت تسبیح و شناوری خود را نشان میدهد. در شناوری کمترین اصطکاک با  عوامل مختلف بیرونی وجود دارد. در این حالت سبقت میگیرد آن قوه نزع شده، آن وجود نزع شده. پس از طی نشط و تسبیح در یک حالت خیلی روان و شناور سبقت میگیرد تا برسد به تدبیر امر، تا برسد به آنجا که فرای عوامل مادی و طبیعی، فرای حس و درک و اندیشه تدبیر کند. در روزی که درونها میلرزد و این لرزه درونی، لرزه درونی دیگری با خود میآورد تا اینکه انقلابی روی میدهد. کاملاً دگرگون میشود این درون و همه  دیدگان خاشع میشود. یک دیدگاه دلواپس و دغدغه مند این است که این وجود همه دیده میشود، همه یک دیده  پرسشگر و دغدغه مند شده که سؤال دایمش این است که آیا ما به حفره های خودمان باز میگردیم آن زمان که استخوانهایی پوسیده ایم؟ آیا جا روی حفره های قبلی و رد پاهای قبلی خودمان میگذاریم. گویند این بازگشتی است سراسر خسران. زیرا خودشان بر این باورند که اگر بازگردند و پا روی حفره های باقی مانده از وجود  خودشان بگذارند و حرکت کنند دچار خسران میشوند.) این قدر این جریان از وجودشان دور است و برای وجودشان ناآشناست( با یک نهیب و بانک  به یکباره اینها به یک بیداری میرسند. ایشان در آغاز تحول جهان و ظهور قیامتند.

* یاد دارم که در ایام طفولیت متعبد بودمی و شبخیز و مولع زهد و پرهیز. شبی در خدمت پدر رحمة الله علیه نشسته بودم و همه شب دیده بر هم نبسته و مصحف عزیز بر کنار گرفته و طایفه ای گرد ما خفته. پدر را گفتم از اینان یکی سر بر نمیدارد که دوگانه ای بگزارد، چنان خواب غفلت برده اند که گویی نخفته اند که مرده اند. گفت جان پدر! تو نیز اگر بخفتی به از آن که در پوستین خلق افتی.

نبیند مدعی جز خویشتن را،

که دارد پرده پندار در پیش؛

گرت چشم خدابینی ببخشند،

نبینی هیچ کس عاجزتر از خویش. - پادشاهی پارسایی را دید گفت: هیچت از ما یاد آید؟ گفت بلی! وقتی که خدا را فراموش میکنم. هر سو دود آن کس ز بر خویش براند، وآن را که بخواند به در کسِ ندواند.

"گلستان سعدی" * در عشق روی او ز حدوث و قدم مپرس، گر مرد عاشقی ز وجود و عدم مپرس؛ مردانه بگذر از ازل و از ابد تمام، کم گوی از ازل ز ابد نیز هم مپرس؛ زین چار رکن چون بگذشتی حرم ببین، وانگاه دیده برکن و نیز از حرم مپرس؛

آنجا که نیست هستی توحید، هیچ نیست، زانجای درگذر به دمی و ز دم مپرس؛ لوح و قلم به قطع دماغ و زبان توست، لوح و قلم بدان و ز لوح و قلم مپرس؛

کرسی است سینه تو و عرش است دل در او، وین هر دو نیست جز رقمی وز رقم مپرس؛ چون تو بدین مقام رسیدی دگر مباش، گم گرد در فنا و دگر بیش و کم مپرس؛ یک ذره سایه باش تو اینجا در آفتاب، اینجا چو تو نه ای تو ز شادی و غم مپرس؛

هر چیز کان تو فهم کنی آن همه تویی، پس تا که تو تویی، ز حدوث و قدم مپرس؛ عطار اگر رسیدی این جایگاه تو، در لذت حقیقت خود از الم مپرس.

* نومید مشو امید میدار ای دل، در غیب عجایب است بسیار ای دل؛ گر جمله جهان قصد به جان تو کند، تو دامن دوست را بمگذار ای دل.

* حدیث: رسول اکرم (ص): بهترین اعمال، خداشناسى است، زیرا با وجود علم و معرفت، عمل، کم یا زیاد تو را سود مىبخشد، اما با وجود نادانى (نسبت به خدا) عمل، نه اندکش تو را سود مىبخشد، نه بسیارش.

نهج الفصاحه، ص228

 

صئ.......سیاسی

* جزئیات دو حادثه تروریستی.  فردی صبح روز چهارشنبه با ورود به مجلس، با نیروهای حفاظت مجلس درگیر شد و به سمت آنان تیر اندازی کرد. الیاس حضرتی، نماینده تهران گفت: ضاربان سه نفر و مجهز به دو کلاشینکف و یک کلت بودند. یکی از مأموران حفاظت مجلس در جریان این درگیری که زخمی شده بود، شهید شده است. این خبر را خبرنگار تسنیم در صحن مجلس شورای اسلامی مخابره کرده است. حشمت ا... فلاحتپیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرآنلاین با بیان اینکه طبق شنیده ها افرادی که روز چهارشنبه در مجلس تیر اندازی کرده اند، دستگیر شده اند گفت: طبق آنچه شنیده ایم، افرادی که تیر اندازی کرده اند کلاشینکف همراه داشته اند. او ادامه داد: نمیدانم چند نفر زخمی شده اند و چطور وارد راهروهای مجلس شده اند. جعفرزاده ایمنآبادی، نماینده رشت هم در واکنش به تیر اندازی در مجلس گفت: ما در حال قانونگذاری در مجلس هستیم و نمیدانیم چطوری این تیر اندازی شروع شده است. او ادامه داد: واقعاً نمیدانیم در راهروهای مجلس چه خبر است و مسئولان دفتر نماینده ها در اتاقها را بسته اند و نگران هستند. این در حالی است که فردی مسلح نیز در حرم امام خمینی با تیر اندازی چند تن را مجروح کرد و یک نفر را کشت. تروریستهایی که به حرم امام حمله کردند 3 نفر بودند. یک نفر به هلاکت رسید و خودش را منفجر کرد، یک نفر سیانور خورد و خودکشی کرد، یک نفر نیز زنده دستگیر شد. به گزارش العربیه -دفتر لیبی: داعش در لیبی مسئولیت حمله مسلحانه در تهران را بر عهده گرفته است. وزارت اطلاعات هم اعلام کرد: در صورت دیدن فعالیت یا اشخاص مشکوک به تروریست، در محلی که هستید با شماره 113 وزارت اطلاعات تماس بگیرید.

صئ........اجتماعی

* آغاز آموزش پذیرفته شدگان آزمون استخدامی از مرداد: نعمت ا... موسی پور، معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان از برگزاری دوره های آموزشی صلاحیت حرفه ای و کارآموزی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آبان ماه سال گذشته آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این افراد از مهر ماه همزمان با شروع دوره های آموزشی وارد مدارس میشوند. برای ورود این افراد به دوره های آموزشی، یک دوره آمادگی چهار تا شش هفته ای در نظر گرفته شده است که احتمالاً از 15 مرداد ماه شروع میشود و تا اواخر شهریور ادامه خواهد داشت.

* «سحر» بهترین زمان مطالعه برای محصلان: حمیدرضا صدرایی، روانشناس با بیان اینکه بیشترین بازده یادگیری مطالب به ویژه در فصل امتحانات، مطالعه 30 تا 45 دقیقه ای است و باید پس از این مدت مطالعه، 15 تا 20 دقیقه استراحت کرد، گفت: بهترین زمان مطالعه در ماه رمضان، هنگام سحر است.

صئ........از شش نقطه جهان

* فریاد نقاش نابینا در عمق تاریکی: هنر همیشه نقش مهمی در زندگی «جان برمبلیت» بازی میکرده است. اما این امر در کمال شگفتی، تا زمانی که او کاملاً نابینا شد، رخ نداد. از ۱۱ سالگی به دنبال یک سری تشنج، بینایی جان کم و کمتر شد، تا اینکه در ۳۰ سالگی او کاملاً نابینا شد. نابینایی جان را به ژرفای تاریکترین سوراخها تبعید کرد، همه آرزوهایش بر باد رفته بود، او نه تنها افسرده شد، بلکه سخت سوگوار بلایی شد که به آن گرفتار آمده بود. اما درست، در این برهه از زندگی بود که او تصمیم گرفت رنگها را به زندگیش بازگرداند. یک سال بعد از نابینایی کامل، او تصمیم گرفت که با استفاده از رنگهای خاصی که هنگام نقاشی کناره ها و لبه های برجسته ایجاد میکنند، شروع به نقاشی کند. در کمال تعجب، او موفق شد، گویی که نقاشیهایش، پرتو خورشید را به دنیای تاریک او تابانیده باشند. از آن زمان به بعد، این هنرمند اهل تگزاس، نقاشیهای پویایی، مملو از رنگ و بافت میکشد. او پس از اینکه طرحی را در ذهن تجسم میکند، با رنگ، کناره های طرح خود را روی بوم میآورد، طوری که بتواند آنها را با انگشتانش لمس کند. او کشف کرده است که طیفهای مختلف رنگ، از نظر لامسه متفاوت و قابل تفکیک هستند، مثلاً رنگ سفید به غلظت خمیر دندان است، اما رنگ مشکی سیالتر است و غلظت کمتری دارد. به این ترتیب او طیفهای رنگ مورد نیاز رنگها را شناسایی میکند و مورد استفاده قرار میدهد. حالا دیگر، یک دهه از نقاش شدن این مرد نابینا گذشته است و به دفعات، کارهای او مورد توجه رسانهها قرار گرفته است. او موفق شده نقاشیهایش را در بیش از بیست کشور مختلف نمایش دهد و به فروش برساند. سه بار هم توانسته جایزه ویژه ریاست جمهوری را برای برگزاری کارگاههای هنری خود دریافت کند. دو پرتره ای که جان رسم کرده، بیش از بقیه آثارش توجهها را به خود جلب کرده است؛ یکی پرتره قهرمان اسکیت بورد آمریکا، «Tony Hawk» است و دیگری پرتره ای که از «Pops Carter»، ستاره شناخته شده موسیقی بلوز رسم کرده است. او توانسته به جایگاهی دست یابد که در مورد هنرش در ابرموزه های هنری آمریکا سخنرانی کند. مستندی هم از زندگی این نقاش نابینا ساخته شده که از سوی هوادارانش مورد استقبال قابل توجهی قرار گرفته است. CBC & NBC & Fox& Discovery و رادیو و تلویزیون BBC، تنها معدودی از شبکه های شناخته شده رادیویی و تلویزیونی هستند که به سراغ جان رفته و در باره هنرش با او به گفتگو نشسته اند. او همچنین سوژه ای برای گزارشهایی در Newyork Times و psychology today بوده است. طراحی جلد کتب و مجلات و پوستر برای فیلمهای سینمایی هم از دیگر مهارتهایی است که جان از آنها برخوردار است و به آن میپردازد. «فریاد در تاریکی»، نام کتابی است که جان در باره زندگی خود منتشر کرده و تجربیاتش از دنیای نابینایی را با مخاطبانش به اشتراک گذاشته است. میتوانید در وبسایتش به نشانی: bramblitt.com اطلاعات بیشتری از او و آثارش به دست آورید.

صئ.......ورزشی

* سطح مسابقات پرتاب نیزه نابینایان بسیار بالا رفته است: سجاد نیکپرست که در بازیهای کشورهای اسلامی عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد، گفت: در مسابقات کشورهای اسلامی در ماده پرتاب نیزه کلاس F۱۲ مسابقه دادم که حریفانی از ازبکستان و کرواسی حضور داشتند. در این تورنمنت، حدود ۶۰ متر پرتاب کردم، در حالی که در رکورد گیری که برای حضور در این مسابقات انجام شد، ۶۲ متر و ۵۶ سانتیمتر پرتاب کرده بودم. وی افزود: سطح مسابقات بالا بود، به طوری که یکی از حریفانم ۷۰ متر پرتاب کرد و رکورد جهان را به میزان ۴ متر ارتقا داد. عضو تیم ملی نابینایان بیان داشت: رکورد من ۶۳ متر و ۱۵ سانتیمتر است و هدفم این است که با تمریناتی که در مشهد انجام میدهم، بتوانم در مسابقات جهانی لندن بدرخشم. وی خاطرنشان کرد: هدف بلند مدت من این است که در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا که سال 2018 برگزار میشود، رکورد خوبی به ثبت برسانم. من از ناحیه پا آسیبدیده هستم، اما تلاش میکنم عملکرد خوبی داشته باشم. نیکپرست در پایان یادآور شد: سطح مسابقات ما در رشته پرتاب نیزه خیلی بالا رفته است، به طوری که فکر نمیکنم سطح بازیهای المپیک هم به اندازه مسابقات ما باشد. هر شش نفر اول مسابقات پرتاب نیزه نابینایان بیش از ۶۲ متر پرتاب میکنند و این رقابت را بسیار سخت و فشرده میکند.

* روسیه در آستانه از دست دادن بازیهای زمستانی پیونگچانگ: فیلیپ کریون، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک گفت: کمیته ویژه پارالمپیک در سپتامبر تشکیل جلسه خواهد داد و چنانچه مشکلات روسیه در خصوص دوپینگ رفع نشده باشد، کمیته ملی پارالمپیک روسیه برای خارج شدن از محرومیت با مشکل مواجه خواهد شد و ورزشکاران این کشور نمیتوانند در پیونگچانگ شرکت کنند. روسیه در حالی در آستانه کنار گذاشتن از پارالمپیک زمستانی پیونگچانگ قرار دارد که در سال ۲۰۱4، با ۸۰ مدال و ۵۵ مدال بالاتر از اوکراین، در رده نخست قرار گرفت.

صئ.......فرهنگ و هنر

* ارائه امکانات قرآنی ویژه نابینایان در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن: بنا بر وجود محدودیت دسترسی نابینایان به اطلاعات و موضوعات قرآنی، در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، امکاناتی برای نابینایان در نظر گرفته شده است تا بتوانند به نرم افزارها و امکانات صوتی با موضوع قرآن و عترت به صورت رایگان دسترسی داشته باشند. کمیته بانوان بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با محوریت زن و خانواده در راستای تحقق شعار نمایشگاه در صدد برپایی بخش ویژه نابینایان برآمده است. در این بخش که با عنوان "قرآن و نابینایان" فعال است، مؤسسات به عرضه محصولات فرهنگی و قرآنی خود به نابینایان میپردازند. بیش از ٤ سال از فعالیت بخش ویژه نابینایان در نمایشگاه قرآن میگذرد و هر سال بیش از سال گذشته شاهد استقبال نابینایان از این بخش هستیم. در این بخش مشاوره ازدواج ویژه نابینایان ارائه میشود، چرا که تفاوتهایی که نابینایان با افراد بینا دارند سبب شده تا روش آشنایی آنها نسبت به سایر افراد جامعه متفاوت باشد. ازدواج، ادامه زندگی و... آنها نیز نسبت به سایر افراد تفاوت دارد. از این رو نیازمند مشاوران خاص در این خصوص هستند. یکی دیگر از فعالیتهایی که برای نابینایان در نمایشگاه قرآن در نظر گرفته شده است، ارائه مقالات و قرائت آن توسط کارشناسان امر است که هر روز از ساعت ١٨ الی ٢٢ با حضور علاقه مندان انجام میشود. در این بخش، همچنین شاهد حضور اساتید دانشگاه هستیم که در خصوص نمایشگاه قرآن و شعار آن که اخلاق و خانواده، اخلاق و قرآن است برای نابینایان صحبت میکنند.

برگزاری میزگردهای متعدد بعد از افطار نیز از دیگر فعالیتهایی است که برای نابینایان در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در نظر گرفته شده است و مشکلات، مسائل و چالشهای این قشر از جامعه با حضور نابینایان مطرح میشود. مصاحبه و گفتگو با نابینایان موفق، برگزاری مسابقه در خصوص موضوعات مختلف اعم از سخنرانیها و مقالات ارائه شده نیز از دیگر برنامه هایی است که برای نابینایان در نمایشگاه قرآن در نظر گرفته شده است. ارائه قرآنهای صوتی به صورت رایگان به نابینایان، ارائه نرم افزارهای قرآنی و آشنا سازی آنها با چگونگی استفاده از نرم افزارهای مذهبی، آموزش و ارائه اطلاعات لازم در خصوص قرآن و موضوعات قرآنی به نابینایان نیز از دیگر خدماتی است که در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به نابینایان ارائه میشود. بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» ٨ تا ٢٦ خرداد ماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه مندان به قرآن است. برای رفاه حال بازدید کنندگان، ساعات مترو یک ساعت افزایش یافته و علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانند با تلفنهای گویای ٨٨٤٩٦٣٩٣، ٨٨٤٩٦٣٩٥ و ٨٨٤٩٦٣٩٧ تماس حاصل نمایند.

صئ.......حوادث

* 300 زن و مرد در دام رمالهای حرفه ای: چندی قبل زن کهنسالی با مراجعه به پلیس آگاهی استان فارس از کلاهبرداری دو مرد رمال خبر داد و گفت: «چند روز قبل دو مرد جلوی خانه ام آمدند و گفتند برای رفع بلا میتوانند جادو را بشکنند. من که به راحتی فریب خورده و به آنها اعتماد کرده بودم، برای پیشگیری، مبلغ 1 میلیون و 650 هزار تومان پول نقد و 30 میلیون تومان طلا و جواهرات به آنها دادم. اما خیلی زود فهمیدم هر دو کلاهبردار هستند.» با گزارش این زن، تحقیقات آغاز شد و مأموران دریافتند دو مرد شیاد با یک خودرو پژو پارس تردد داشته و با شناسایی افراد بیسواد یا کهنسال نقشه هایشان را اجرا میکنند. تحقیقات پلیس با این سرنخ پیگیری شد تا اینکه هر دو متهم در یکی از روستاهای شهرستان شناسایی و دستگیر شدند. در ادامه مشخص شد دو کلاهبردار در شهرستانهای داراب، فسا، بوانات، کوار و شیراز بیش از 300 نفر را با همین شیوه فریب داده اند.

صئ.......چاردیواری

* سلام ایران سپیدیان عزیز. خداقوت به روزه دارانی که از رنج و مرارت ساعات طولانی روزه داری در این ایام گرم، تمرینی معنوی میسازند و محرومیت جسم را به سیرابی روح خود تبدیل میکنند. جا دارد با تبریک تولد امام حسن (ع)، پیشاپیش ایام ضربت خوردن و شهادت حضرت علی (ع) را به شما عزیزان تسلیت بگویم. در آغاز این شماره باید از اختلال در عدم توزیع روزنامه روز شنبه 13 خرداد ماه در آن روز پوزش بخواهم که تقصیر آن بر عهده شرکت نشرگستر، مسئول توزیع روزنامه است. با این توضیح که روزنامه شنبه به همراه روزنامه سه شنبه توزیع شد. اما پیامها و تماسهای شما عزیزان که به علت تعطیلات کمتر از هفته های گذشته بود. آقای خاکسفیدی از زاهدان و آقای نادر میرزایی از نورآباد ممسنی در مورد ثبت نام در سامانه samanehrefah.ir پرسیده اند. در پاسخ، عیناً پاسخ درج شده دراین سامانه در خصوص علت بسته شدن ثبت نام در بخش افراد فاقد درآمد که شامل معلولان متقاضی مستمری نیز میشود، میآیید. «مراجعین محترم! با عنایت به تغییر در زیر ساخت این سامانه، ثبت نام طرح مستمری مددجویی تا اطلاع ثانوی مسدود است. ثبت نام مجدد از طریق این سامانه و رسانه های کثیر الانتشار اطلاع رسانی خواهد شد.» آقای عظیمی از مراغه با اشاره به قطع مستمری خود از فروردین ماه، خواهان پیگیری این امر شدند. در پاسخ به ایشان باید بگوییم دوست عزیز! مسئولیت پیگیری امور شخصی خوانندگان بر عهده خود شماست. مستمری شما قطع شده است، لذا باید با مراجعه به بهزیستی پیگیر آن شوید. روزنامه به عنوان یک رسانه جمعی فقط در مواردی فعال میشود که بروز یک مشکل به گروهی از افراد و به شکل مشابه بر گردد. تازه در آن شرایط هم اگر کوشش آن گروه در پیگیری حل مشکل خود به سر انجام نرسد رسانه به عنوان یک نهاد دارای مسئولیت اجتماعی وارد میشود. یکی از مشکلات گروهی از دوستان خواننده، عدم پیگیری امور خود به شکل درست از همان منابعی است که باید پاسخگوی مشکل باشند. آقای عظیمی همچنان خواهان درج مطالبی آموزشی در مورد علل، خطرات و راههای درمان غلظت خون شده اند. آقای حاملی از شاهرود نیز خواهان درج مطالب آموزشی در مورد بیماری آلزایمر و کبد چرب شده اند. خانم موسوی از دیار کرمانشاه با قدردانی از زحمات کارکنان ایران سپید، به ویژه از مطالب ستون ضیافت تشکر کردند. قابل توجه مراجعه کنندگان به سایت ایران سپید: اخیراً در سایت لینکی در هر خبر برای دسترسی به اخبار مرتبط با آن خبر ایجاد شده است که امکان دسترسی به اطلاعات تکمیلی را به دوستان کاربر میدهد. همچنین میخواهم به دوستان مشتاق ستون شعر در روزنامه برسانم که به زودی این ستون به صورت هفتگی در روزنامه باز میشود تا در کنار ستون چوب الف، پاسخی به نیاز ادبی دوستان باشد. البته تغییرات بیشتری در شکل و محتوای مطالب در راه است که از سه ماه دوم سال شاهد آنها خواهید بود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *