شناسه خبر: 11331 منتشر شده در مورخ: 1396/3/17 ساعت: 10:01 گروه: فرهنگی  
ارائه امکانات قرآنی ویژه نابینایان در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن

ارائه امکانات قرآنی ویژه نابینایان در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن

بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن امکانات متعدد رایگان برای بهره گیری نابینان از نمایشگاه ارائه می دهد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر بنا بر وجود محدودیت دسترسی نابینایان به اطلاعات و موضوعات قرآنی، در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، امکاناتی برای نابینان در نظر گرفته شده است تا بتوانند به نرم افزارها و امکانات صوتی با موضوع قرآن و عترت به صورت رایگان دسترسی داشته باشند.

کمیته بانوان بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با محوریت زن و خانواده در راستای تحقق شعار نمایشگاه در صدد برپایی بخش ویژه نابینایان برآمده است. در این بخش که با عنوان "قرآن و نابینایان" فعال است، موسسات به عرضه محصولات فرهنگی و قرآنی خود به نابینایان می پردازند.

بیش از ٤ سال از فعالیت بخش ویژه نابینایان در نمایشگاه قرآن می گذرد و هر سال بیش از سال گذشته شاهد استقبال نابینایان از این بخش هستیم. در این بخش مشاوره ازدواج ویژه نابینایان ارائه می شود چراکه تفاوتهایی که نابینایان با افراد معمولی دارند سبب شده تا روش آشنایی آنها نسبت به سایر افراد جامعه متفاوت باشد. ازدواج، ادامه زندگی و ... آنها نیز نسبت به سایر افراد تفاوت دارد از این رو نیازمند مشاوران خاص دراین خصوص هستند.

یکی دیگر از فعالیتهایی که برای نابینایان در نمایشگاه قرآن در نظر گرفته شده است، ارائه مقالات و قرائت آن توسط کارشناسان امر است که هر روز از ساعت ١٨ الی ٢٢ با حضور علاقه مندان انجام می شود.

در این بخش، همچنین شاهد حضور اساتید دانشگاه هستیم که درخصوص نمایشگاه قرآن و شعار آن که اخلاق و خانواده، اخلاق و قرآن است برای نابینایان صحبت می کنند.
برگزاری میزگردهای متعدد بعد از افطار نیز از دیگر فعالیتهایی است که برای نابینایان در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در نظر گرفته شده است و مشکلات، مسائل و چالشهای این قشر از جامعه با حضور نابینایان مطرح می شود.

مصاحبه و گفت و گو با نابینایان موفق، برگزاری مسابقه درخصوص موضوعات مختلف اعم از سخنرانی ها و مقالات ارائه شده نیز از دیگر برنامه هایی است که برای نابینایان در نمایشگاه قرآن در نظر گرفته شده است.

ارائه قرآن های صوتی به صورت رایگان به نابینایان، ارائه نرم افزارهای قرآنی و آشناسازی آنها با چگونگی استفاده از نرم افزارهای مذهبی، آموزش و ارائه اطلاعات لازم درخصوص قران و موضوعات قرآنی به نابینایان نیز از دیگر خدماتی است که در بست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به نابینایان ارائه می شود.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» ٨ تا ٢٦ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.

لازم به ذکر است برای رفاه حال بازدیدکنندگان از نمایشگاه ساعات مترو یک ساعت افزایش یافته و علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات فعالیت نمایشگاه با تلفن‌های گویای ٨٨٤٩٦٣٩٣، ٨٨٤٩٦٣٩٥ و ٨٨٤٩٦٣٩٧ تماس حاصل نمایند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *