شناسه خبر: 11318 منتشر شده در مورخ: 1396/3/9 ساعت: 08:36 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 9 خرداد 1396

روزنامه سه شنبه 9 خرداد 1396

برای اطلاع از خبرهای حوزه نابینایان و معلولان به کانال تلگرام روزنامه ایران سپید به آدرس iransepid@ مراجعه کنید.

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 9 خرداد 1396

4 رمضان 1438

30 می 2017

سال بیست و یکم شماره 5581

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

طبقی از سوره ناس 2

بی توجهی دستگاههای اجرایی در جذب ۳ درصدی معلولان 6

ننه کبری هم به دیدار روحانی رفت 8

برگزاری ۲۸۸ جشن گلریزان در ماه رمضان امسال 10

نشانه های مصرف مواد مخدر در نوجوان 11

ساخت پروتز مفصل زانو برای معلولان سنگین وزن 13

اپرای ایرانی از آغاز تا امروز 14

تیم ملی جودوی نابینایان هم نقره ای شد

جنایت 60 هزار تومانی

ضیافت

* طبقی از سوره ناس: در این سوره هم باب جدیدی از استعاذه گشوده میشود که با التجا به رب الناس حاصل میشود که امر قل بر آن تأکید میورزد. کلمه "قل" قول قاطع و عزم راسخ و انشای قلبی را میرساند. یعنی پناه بردن به ربِ ناس؛ وجود را از تهدیدهای پیش رو و عنوان شده در این سوره مصون میدارد. باید دانست که تنها لفظ و به زبان راندن استعاذه کافی نیست، بلکه حالت قلبی که از آن حاصل و در وجود و سکنات انسان جلوه گر میشود، مد نظر است. ناس به نوع انسان فارغ از هر نوع جنس، نژاد و قومیت گفته میشود. از ریشه "انس". یعنی افرادی که با هم مأنوس و در اختلاط با یکدیگر هستند. ربِ ناس، نیرویی است که مالک و خالق و صاحب و مصلح ناس است و تربیت او را بر عهده دارد. این امر با جاری شدن ربوبیت در تمامی افراد ناس، محقق میشود. ربوبیت نهفته در وجود ناس، آنان را به سوی کمال سوق میدهد و پالایش میکند و نواقص را برطرف میسازد. استعاذه به رب و آن جلوه ربوبی نهفته در وجود ناس، انسان را از شرور مصون میدارد. رب، آن وجودی است که مخلوقات و انسان را آفریده و تحت حمایت خود پرورش میدهد و لحظه به لحظه به آنها فیض وجود و هستی میبخشد. مَلِکِ الناس که در ادامه میآید، به آن قدرت مستولی بر همه ناس که زمام امور آنان را بر عهده دارد و تمام هستی و لحظات حیات آنها در ید قدرت اوست، اشاره دارد. پناه بردن به کسی که مالک هستی است و هر مملوکی، مالکیت خود را از او کسب میکند. اینکه انسان قدرت مالکیت در بعضی از امور را دارد نشان از استیلای مالکیت مطلق پروردگار است که به او واگذار شده است. حال باید در شروری که برخاسته از حرکت ناس در این ساحت است، به آن مَلک ناس پناه برد.

* پیر وقت، ابراهیم ادهم، متقی وقت بود و صدیق دولت بود و حجت و برهان روزگار بود و در انواع معاملات ملت و اصناف حقایق حظی تمام داشت و مقبول همه بود و بسی مشایخ را دیده بود و با امام ابوحنیفه صحبت داشته بود و جنید گفت: کلید علمهای این طریقت، ابراهیم است. یک روز پیش ابوحنیفه درآمد. اصحاب ابوحنیفه وی را به چشم تقصیر نگریستند، بوحنیفه گفت: سیدنا ابراهیم! اصحاب گفتند: این سیادت به چه یافت؟ گفت: بدانکه دایم به خدمت خداوند مشغول بود و ما به خدمت تنهای خود مشغول. - نقل است که چون مادر بایزید بسطامی او را به دبیرستان فرستاد، چون به سوره لقمان رسید و به این آیت رسید أِنَ أَشکُرلی وَ لِوالدیک، خدای میگوید مرا خدمت کن و شکر گوی و مادر و پدر را خدمت کن و شکر گوی. استاد معنی این آیت میگفت. بایزید که آن بشنید بر دل او کار کرد. لوح بنهاد و گفت: استاد مرا دستوری ده تا به خانه روم و سخنی با مادر بگویم. استاد دستوری داد. بایزید به خانه آمد. مادر گفت: یا طیفور! به چه آمدی؟ مگر هدیه ای آورده اند یا عذری افتادست؟ گفت: نه که به آیتی رسیدم که حق میفرماید، ما را به خدمت خویش و خدمت تو. من در دو خانه کدخدایی نتوانم کرد. این آیت بر جان من آمده است. یا از خدایم در خواه تا همه آنِ تو باشم یا در کار خدایم کن تا همه با وی باشم.

مادر گفت: ای پسر! تو را در کار خدای کردم و حق خویشتن به تو بخشیدم. برو و خدا را باش.

پس بایزید از بسطام برفت و سی سال در شام و شامات میگردید و ریاضت میکشید و بی خوابی و گرسنگی دایم پیش گرفت و صد و سیزده پیر را خدمت کرد و از همه فایده گرفت و از آن جمله یکی صادق بود. در پیش او نشسته بود. گفت: بایزید! آن کتاب از طاق فرو گیر! بایزید گفت: کدام طاق؟ گفت: آخر مدتی است که اینجا میآیی و طاق ندیده ای؟ گفت: نه! مرا با آن چه کار که در پیش تو سر از پیش بردارم؟ من به نظاره نیامده ام. صادق گفت: چون چنین است، برو! به بسطام باز رو که کار تو تمام شد.

* حدیث: پیامبر صلى الله علیه و آله: نماز شب، موجب رضایت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پیامبران، نور معرفت، ریشه ایمان، آسایش بدنها، مایه ناراحتى شیطان، سلاحى بر ضدّ دشمنان، مایه اجابت دعا، قبولى اعمال و برکت در روزى است.

 

ویژه

* بی توجهی دستگاههای اجرایی در جذب ۳ درصدی معلولان: رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان مجلس گفت: تمامی دستگاهها در جذب نیروی انسانی موظف به رعایت قانون جذب سه درصدی معلولان هستند. زهرا ساعی در مورد برخی اظهارات مبنی بر بی توجهی دولت یازدهم نسبت به جذب و اشتغال معلولان با بیان اینکه تمامی دستگاهها در جذب نیروی انسانی خود موظف به رعایت قانون جذب سه درصدی معلولان هستند، گفت: یکی از اهداف تشکیل فراکسیون معلولان، بازنگری در مباحث حقوقی جامعه معلولان بوده که استخدام سه درصدی معلولان یکی از این مباحث است. ساعی، با انتقاد از اینکه نسبت به استخدام سه درصدی معلولان توجه نشده است، تصریح کرد: البته معضل بیکاری در کشور فراگیر و عام بوده و باید فضا و ظرفیت اشتغال زایی کشور ارتقا یابد. وی ادامه داد: وقتی حق استخدامی برای قشر خاصی تعیین میشود، دستگاههای اجرایی باید خود را ملزم به رعایت قانون بدانند؛ درست است جذب نیرو در دستگاهها اندک است، اما اگر قرار بر جذب نیرو باشد باید با روال و درصد منطقی صورت گیرد و تناسب استخدام در مورد جذب سه درصدی معلولان رعایت شود. این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه فراکسیون حمایت از حقوق معلولان نهایت اهتمام خود را برای پیگیری و تحقق اشتغال سه درصدی معلولان به کار میبرد، گفت: نیاز است در قوانین حوزه معلولان بازنگری و تسهیلگری شود، زیرا برخی از قوانین به گونه ای است که گرهی از مشکلات معلولان رفع نمیکند. ساعی ادامه داد: بعد از انتخابات هیئت رئیسه، جلساتی را با دستگاههای متولی، به ویژه سازمان بهزیستی برگزار و با تعامل با این دستگاهها ساز و کار درستی را برای بهبود وضعیت جامعه معلولان اتخاذ خواهیم کرد؛ در این رابطه نیاز است سازمان بهزیستی به عنوان متولی معلولان حمایت بیشتری از آنها داشته و مشکلات معیشتی و درمانی آنها را رفع کند.

 

سیاسی

* ننه کبری هم به دیدار روحانی رفت. بیاتنژاد، مدیر کل بهزیستی البرز گفت: کبری رحمتی، شیرزن اهل فردیس که با قد خمیده اش پای صندوقهای رأی در انتخابات حاضر و عکسش به سوژه روز رسانه های داخلی و خارجی تبدیل شد، عصر دوشنبه با رئیس جمهوری دیدار کرد. این شیرزن با قامت خمیده و چهارپایه ای سفید در کمتر از ساعتی از برگزاری انتخابات، در پای صندوق رأی در فردیس حاضر و جهانیان را حیرتزده کرد.

* حجت الاسلام محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه وزیر کشور دولت دوازدهم باید کسی باشد که رویکرد رئیس جمهور را جدیتر اجرا کند، تأکید کرد: برخی از استانداران و مدیران در دولت یازدهم، نه تنها رویکرد روحانی را دنبال نمیکردند، بلکه مخالف آن هم بودند.

* با گذشت حدود یک ماه از برکناری حمید میرزاده، یاسر هاشمی فرزند آیت ا... هاشمی رفسنجانی که ریاست دفتر هیئت امنای دانشگاه را بر عهده داشت از مسئولیت خود برکنار شده است.

* رئیسی در کلاس تفسیر قرآن در مشهد، اتهام تخلف مهندسی شده در انتخابات زد. کاندیدای شکست خورده اصولگرایان گفت: از شورای نگهبان و مدعی العموم و قضایی میخواهم به این تخلفات که «مهندسی شده» است، رسیدگی کنند. او این اتهام زنی را در اولین روز ماه مبارک و در جلسه تفسیر قرآن مطرح کرد.

* آیت ا... سید مصطفى محقق داماد در اعتراض به مکتب چاه پرستی در جمکران و خرافه گستری در قم گفت، این مقدس بازیها در قم نبود و اگر باب این چیزها باز شود، معارف بلند اهل بیت فراموش میشود یا لا اقل تحت الشعاع مطالب عوام قرار میگیرد.

* ایسنا نوشت: نادیا مراد، دختر جوان ایزدی به هفته نامه اشپیگل گفت: هنوز هم بیش از سه هزار زن به عنوان برده جنسی در چنگال داعش اسیرند.

 

اجتماعی

* برگزاری ۲۸۸ جشن گلریزان در ماه رمضان امسال: بنا بر اعلام ستاد دیه کشور، در ماه مبارک رمضان امسال به منظور حمایت از زندانیان جرایم غیر عمد و غیر کلاهبرداری، ۲۸۸ جشن گلریزان در سراسر کشور برگزار میشود. بر اساس این گزارش، سال گذشته در ماه رمضان 278 جشن گلریزان در سراسر کشور برگزار شد که به دنبال برپایی این مراسم، رقمی معادل 40 میلیارد تومان به منظور آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و تحت حمایت ستاد دیه جمعآوری شد.

* آغاز فعالیت پایگاههای «سنجش سلامت» از 16 خرداد:

مجید قدمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از فعال شدن پایگاههای سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از 16 خرداد ماه خبر داد و گفت: هزینه ارزشیابی و سنجش 20 هزار تومان خواهد بود که این هزینه مربوط به خود پایگاهها است. سنجش برای مناطق محروم و دانشآموزان عشایری رایگان است.

بهداشت و سلامت

* نشانه های مصرف مواد مخدر در نوجوان: از علائم و نشانه های مصرف احتمالی مواد مخدر یا محرک میتوان به موارد زیر اشاره کرد: هر گونه تغییر غیر عادی و بدون علت در خلق و خو و رفتار نوجوان - تغییر غیر عادی و بدون علت در عملکرد، بخصوص در درس خواندن و فعالیتهای مدرسه - خارج شدن از منزل به بهانه های مختلف و متعدد - تمایل شدید به رفت و آمد و معاشرت و دوستی با افراد ناباب و بد رفتار در مقایسه با افراد خوب، خوش رفتار، درسخوان و ورزشکار. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایدز، اعتیاد و بیماریهای آمیزشی، به مراکز مشاوره بیماریهای رفتاری مراجعه کنید. خدماتی که در مراکز مشاوره بیماریهای رفتاری ارائه میشود عبارتند از: 1-آموزش، مشاوره و آزمایش اچ.آی.وی و بیماریهای آمیزشی 2- مراقبت و درمان اچ.آی.وی/ ایدز و بیماریهای آمیزشی 3- ارائه وسایل پیشگیری از انتقال اچ.آی.وی و بیماریهای آمیزشی نظیر سرنگ، سرسوزن و... کلیه خدمات مراکز مشاوره بیماریهای رفتاری بصورت رایگان انجام میشود.

* تب کریمه کنگو در صورت تشخیص زودهنگام، قابل درمان است: رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو در صورتی که زود تشخیص داده شود، قابل درمان است، گفت: مردم گوشت را از مراکز معتبر مورد تأیید دامپزشکی تهیه کنند. این بیماری از طریق گوشت پخته شده انتقال نمییابد. عفونت تب کریمه کنگو از طریق تماس با حیوان آلوده به صورت مستقیم و غیر مستقیم، به انسان منتقل میشود. وی افزود: زمانی که انسان با ترشحات و خون بدن حیوان آلوده تماس پیدا میکند، بیماری به صورت مستقیم منتقل میشود. در روش دیگر کنه ای که روی بدن حیوانات اهلی وجود دارد، از خون دام آلوده تغذیه میکند و آلودگی را به انسان منتقل میکند. دیگر اینکه اگر انسانی که ویروس را دریافت کرده، در مواجهه با انسان دیگری قرار بگیرد، از طریق ترشحات خونی و بدنی خود، بیماری را منتقل میکند.

دانش و فناوری

* پروتز مفصل زانو برای معلولان سنگین وزن ساخته شد: پژوهشگران دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی و ساخت دمپر مغناطیسی دورانی با کاربرد در پروتز مفصل زانو شدند. در این پروتز، دسترسی به گشتاور ترمزی بالا در حالت اعمال میدان و گشتاور پایین در حالت بدون میدان برای داشتن یک سیکل گیت طبیعی بسیار پر اهمیت است که دستیابی به این دو مهم با در نظر گرفتن محدودیتهایی مانند ابعاد، اندازه و وزن بسیار دشوار است. پروژه طراحی و ساخت یک نمونه آزمایشگاهی دمپر مغناطیسی دورانی با کاربرد در پروتز مفصل زانو در قالب رساله دوره دکتری سید حمید موسوی در دانشگاه صنعتی شریف انجام شده است. دمپر دورانی ساخته شده، دارای پره تی شکل با سطح بیرونی قوسدار است که با ابعاد کوچک و وزن پایین توانایی تولید گشتاور ترمزی مورد نیاز برای معلولان سنگین وزن را دارد.

آهنگ و درنگ

* اپرای ایرانی از آغاز تا امروز: موسیقی در ایران از گذشته ای غنی برخوردار است.

موسیقیهای بسیاری با پیشینه ای به بلندای تاریخ. اما آواز کلاسیک از آن دسته هنرهایی است که در ابتدای قرن گذشته به ایران وارد شد و با عمری بیش از 120 سال واقعاً تاریخساز شد. دلیل بوجود آمدن آواز   کلاسیک خصوصاً شاخه اپرا را میتوان در زمانی که شاهان قاجاری برای گردش و خوشگذرانی به اروپا میرفتند جستجو کرد. همین حضور شاهان قجری در کشورهای مختلف اروپایی باعث رسوخ فرهنگ غربی یا به اصطلاح فرنگی به ایران شد و همین فرهنگ، بستری مهم برای به وجود آمدن فرهنگی نوین در زمینه موسیقی ایران شد. بعد از  قجرها، رضاخان در پی تجددخواهیش در ایران و سفرش به ترکیه در دیدار با  مصطفی کمال آتاتورک، پیشوای دوران پیشرفت ترکیه دریافت که ایران باید از لحاظ فرهنگی و هنری، خصوصاً موسیقی نیز پیشرفت کند. به دنبال همین   اعتقادات و نگرش، صفحات دیگری در زمینه ورود موسیقی نوین و علمی به ایران باز شد. رضا خان به دنبال اقداماتش در جهت پیشرفت ایران در همه جوانب، در پی احداث خانه اپرا هم بود که نتوانست به این مهم دست یابد. این کار عملاً تا دهه 40 شمسی با افتتاح تالار رودکی که با اقتباس از تالار اپرای وین ساخته شد، ناکام ماند. اما قبل  از افتتاح تالار رودکی در دهه 10 و 20 شمسی تلاشهایی در جهت به وجود آمدن اجراهای اپرایی به صورت مستمر در ایران توسط بزرگانی نظیر بانوان اپرای ایران: منیره وکیلی، فاخره صبا و اِولین باغچه بان صورت گرفت. این  تلاشها تا زمان انقلاب شکوهمند سال 1357 شمسی در ایران همچنان ادامه داشت، اما با  شروع انقلاب و بعد از آن  شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، عملاً آواز به دست فراموشی سپرده شد. اما در سالهای اخیر تلاشهای بسیار خوبی برای احیای این هنر زیبا و مردمی صورت گرفته است. گواه این تلاشها هم اپراهایی است از بهروز قریبپور با موضوع تاریخ ادبیات ایران و اسلام که بهزاد عبدی آهنگسازیشان را بر عهده داشته است. اپرای شمس و مولانا از جمله این آثار هستند که با استقبال خوبی هم از سوی مخاطبان مواجه شد. همچنین در سالهای اخیر گروهی هم با نام «ارکستر اپرای تهران» شکل گرفته که هر از چند گاهی یکی از اپراهای مشهور دنیا را در تهران به نمایش میگذارد. آنچه در این شماره به عنوان نمونه صوتی از اپرای ایرانی در نظر گرفته ایم، قسمتی کوتاه از اپرای مولوی است که همانطور که گفتیم بهروز قریبپور آن را کارگردانی کرده و بهزاد عبدی ساخت موسیقیش را بر عهده داشته است. در این اثر همایون شجریان در نقش شمس و محمد معتمدی هم در نقش مولوی ایفای نقش کرده اند و خوانندگانی همچون محمدرضا صادقی، علی خدایی و حسین علیشاهپور هم در نقش دیگر شخصیتها آواز خوانده اند. قطعه در نظر گرفته شده، صحنه قتل شمس است و شما میتوانید قطعه قتل شمس از اپرای مولوی را از سایت دانلود و گوش کنید.

 

ورزشی

* تیم ملی جودوی نابینایان هم نقره ای شد: تیم ملی جودوی نابینایان کشورمان در مسابقات تیمی آسیا-اقیانوسیه که در ازبکستان برگزار شد، برای اولین بار در تاریخ برگزاری این مسابقات، به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. رقابتهای تیمی قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در دو گروه برگزار شد که تیم ملی ایران با قزاقستان و هند همگروه شد و با برتری کامل مقابل این دو تیم، به فینال راه یافت. ملیپوشان کشورمان در دیدار نهایی مقابل تیم مطرح کره جنوبی که از قهرمانان جهان و پارالمپیک بهره میبرد، با نتیجه نزدیک 3 بر 2 مغلوب شد و به مدال نقره آسیا و اقیانوسیه دست یافت. در مسابقه فینال، میثم بنیطبا و محمدرضا خیر الله زاده، دو حریف نامدار کره ای که عنوان قهرمانی پارالمپیک را یدک میکشیدند شکست دادند که خیر الله زاده جودوکار کره ای را ضربه فنی کرد. در 3 وزن دیگر، نمایندگان کشورمان در مبارزاتی نزدیک مقابل حریفان خود شکست خوردند. بدین ترتیب در مسابقات تیمی جودوی نابینایان قهرمانی آسیا-اقیانوسیه، کره جنوبی در جایگاه نخست ایستاد، ایران نایب قهرمان شد و تیمهای ازبکستان و قزاقستان به عنوان سومی مشترک دست یافتند. گفتنی است پیش از این و در مسابقات انفرادی، تیم ملی جودوی کشورمان با کسب 2 مدال طلا، یک نقره و 3 برنز در جایگاه سوم قرار گرفته بود.

* خداحافظی احساسی توتی: امیدوار بودم لحظه خداحافظی هرگز نرسد: فرانچسکو توتی، کاپیتان رم آخرین بازی خود با پیراهن این تیم را مقابل جنوا انجام داد و با کسب پیروزی ۳ بر 2، به مقام نایب قهرمانی سری آ دست یافت و در پایان بازی هنگام خداحافظی با ورزشگاه المپیک، غرق در اشک بود. وی در صحبتهای خود که پس از 25 سال از این تیم خداحافظی کرد، گفت: لحظه خداحافظی فرا رسیده. شما تماشاگران پشت من بودید و در طول لحظات سخت، رو به جلو هدایتم میکردید. میخواهم از همه شما تشکر کنم.

حوادث

* جنایت 60 هزار تومانی: مأموران سه مرد افغان که هنگام سرقت 60 هزار تومان مردی را کشته و جسدش را سوزانده بودند، در حال تدارک سفر به سمت مرزهای شرقی کشور دستگیر کردند. چندی قبل مأموران پلیس شرق تهران در جریان کشف جسد سوخته ای در روستای سربندان منطقه جابان دماوند قرار گرفتند. با حضور بازپرس کشیک و تیم تحقیق در محل مشخص شد قربانی جنایت یک مرد است که ابتدا با ضربات چاقو به قتل رسیده و سپس جسدش سوزانده شده است. پلیس همچنین در جریان تحقیقات مقدماتی، خودروی مقتول را نیز کمی دورتر پیدا کرد. با دستور بازپرس، کارآگاهان پلیس آگاهی شرق استان تهران برای شناسایی و دستگیری عاملان جنایت وارد عمل شدند و پس از ردیابیهای گسترده موفق به کشف ردپای سه مرد افغان و دستگیری آنها شدند که قصد فرار به سمت مرزهای شرقی کشور را داشتند. فرمانده انتظامی شرق استان تهران در این باره گفت: «متهمان که اتباع افغان بودند پس از دستگیری و در بازجوییهای فنی، به جنایت خود اعتراف کردند و انگیزه خود را سرقت 60 هزار تومان پول مقتول عنوان کردند. متهمان همچنین اعتراف کردند، پس از جنایت و به منظور گمراه کردن مأموران و از بین بردن هویت مقتول، جسد را سوزانده بودند. بدین ترتیب هر سه جنایتکار روانه زندان شدند.»

* 60 جنایت در پرونده پرستار امریکایی: پرستار امریکایی که به اتهام قتل 2 نوزاد در زندان به سر میبرد، به عنوان مظنون پرونده قتل بیش از 60 کودک خردسال دیگر نیز تحت بازجویی قرار گرفته است. «گنه جونز» 66 ساله در سال 1984 به اتهام تزریق دوز بالای دارو به دو نوزاد 15 ماهه و 4 هفته ای به 99 سال زندان محکوم شده بود، اما در جریان تازه ترین تحقیقات، رد پای این زن جنایتکار در قتل نوزادان دیگری نیز پیدا شده است. سرنخها نشان میدهد این پرستار بیرحم از سالهای آغازین دهه 80 جنایات خود را آغاز کرده و بیش از 60 نوزاد را به قتل رسانده است.

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *